13 Februari-11 Vårpiffat bloggen,städhjälp och smaskens macka!

Skutt och hopp!!!

............... eller nej det var nog lite för mycket utlovat. I dag skuttar jag verkligen INTE, var ute med jobbet igår o åt god mat på Anna-Gretas en tapas-restaurang i Jönköping. Himlans gott och mysigt, efter det var det dax för bowling, och jag var verkligen urdålig, men roligt hade vi.

Ja sen blev det ju en liten krogrunda uppe på alltihop, bussen hem och sen en promenad på ca30 minuter hemåt mitt i natten. Kallt var det.......jä-ligt KALLT termometern visade -17,3 grader när jag kom hem.

Dagens syselsättning har  mest bestått i att kasa omkring till INGEN nytta, men det var det värt:-)

Nå.....vad säger ni??? Jag har vårpiffat bloggen lite, föll pladask för dessa shabby  chic plankor.

Lite vårpiff i min stora glasburk.......Pärlhyacint, med krukan lindad med tidningspapper, enkelt och fint.



Kan ni tänka er jag har skaffat städhjälp,
undrar om man kan utnyttja RUT-avdraget???



Hm..........nej så mycket till städhjälp är 
han inte Konrad,
mest jag som städar efter honom tror jag.

Tur att han är så söt annars hade han 
legat risigt till när han gör 
sina rally-race
här 
hemma så
grejjerna yr.


Till slut ska ni få ett smakprov av den goda mackan
vi åt här hemma i fredags.

Lite mer än en ostmacka (vilket jag för övrigt 
aldrig äter)



Det var vansinnigt gott
vill jag lova.

Rostad brödskiva med creme fraich
massa sallad och grönsaker av olika sort.

Stekt kycklingfilé
toppad med knaperstekt bacon och kantareller,
och som grädde på moset
lite solrosskott.
MUMS!

Kanske ska göra ett ryck nu och få någonting gjort.






NEJ!!!

Det funkade inte, ja ja,
det får bli en
annan dag!

Vad har ni själva haft för er i helgen???

Kramar från Cathrin


Kommentarer
Postat av: Petra/Paradise

Hej sötnos!

man får lov att släpa sig runt ibland och inte göra någon nytta ;)

Jag var sån förra lördagen..usch å tvi vad jag mådde dåligt ;)



Jaaaasså!! Bowlingproffset har varit i farten!!

Vann du några ölbiljetter?! :D



Hum...jag ser tyvärr inga chabby chic plankor??

Ser endast en blå bakgrund med blåa blomrankor på..?



Här har det varit en rätt lugnt helg :)

Pysslar och myst med min familj och mina bröder och deras familjer.

Druckit drinkar, tittat på melodifestivalen och firat en 3 åring!



KRAAAAAM

2011-02-13 @ 21:24:43
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

Tjoho!



Såg nu din kommentar i ett tidigare inlägg.

Du undrade vad det var för stämplar jag använt.

"Edvin" exempelvis, det namnet har jag stämplat med sk Magnetstämplar som jag tror är väldigt svårt att få tag på numera.

ARVID är stämplat med Clearstampsstämplar.

Vet ej märket tyvärr. Men köpte det en gång i tiden på en pysselträff i Stockholm hos butiken; Mians scrap och design.

I detta stämpelset ingår även flera bokstäver i både små och stora bokstäver + mindre storlekar (pyttesmå!!) Superbra kit som är jag är MEGANÖJD över att jag köpte! :D



KRAAAAM

2011-02-13 @ 22:14:34
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: AnnikaS

Det låter som en härlig helg med både lite party och slappande!



Sicken söt städhjälp du har. Blev alldeles sugen på våren när jag såg din fina glasburk. Får njuta av solen även om det är långt ifrån vårvindar ute.

kram Annika

2011-02-14 @ 09:22:25
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Pernilla/Trollwing

Happy Valentine honey!!

Söta rara hjälpsamma Konrad:) Och vad fint här på bloggen! Gillar din snygga ombytliga vas en hel massa, alltid så läcker!

Hoppas du piggnat till efter din "jobb-kväll", fniss;) Fy för att gå ända från bussen mitt i svarta natten och iskylan, du ha medalj för den modiga bedriften ju!! Jag har haft en jättelångtråkig helg, mest skjutsat hit och dit, städat, lagat mat, tvättat...Blä, ibland känns det skönt att det är måndag igen:)



Hoppas du har en underbar allahjärtansdag-kväll! Kraaaaaaamar:)

2011-02-14 @ 20:29:41
URL: http://trollwing.blogg.se/
Postat av: Bittan

Hahaha klart att det är schvårt att schlå schutton schtrike me enschtaka Jäger :-) Men man kan ju inte va bäst på allt !!!



Schtor kram på Alla ♥ dag



Bittan

2011-02-14 @ 21:22:12
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.com/
Postat av: Ann-Louise Andersson

Hejsan

Dagen efter kram, har inte kommit in i rätt tempo än. Var på båtmässan i helgen,skojsigt eftersom vi sov över på Gothia hotell. God mat och goda viner. Som vanligt fina kort i din blogg.



Kram Ann-Louise

2011-02-15 @ 09:10:31
URL: http://efterbehag.blogspot.com
Postat av: Hanna

Tjusigt, jag skulle också behöva lite energi av det slaget.

2011-04-28 @ 11:23:41
URL: http://stadhjalp-huddinge.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0