12 November-10 Skogstokigt kort och änglaljus!

Hej hopp!!

Några rader från en glad skit, ja glad för att ni skriver så söta och gulliga kommentarer, TUSEN TACK!

Idag är det Konrad som har namnsdag, och det blir just det namnet min lilla söta goskisse kommer att få bära.

Ja han är inte söt hela tiden, eller jo det är han ju men han hittar på bus hela tiden så här är inte en lugn stund. Men är man kattbebis så ska det var fullt ös, eller hur.

Men en riktig kelgris är han och sitter gärna i knät och gosar till skillnad från vår andra katt Ture, han är en riktig enstöring.

Typ.......ta hit lite mat och sen kan ni låta mej va.

Ännu ett Skogstokigt  Dt-kort, ni kanske redan sett det på Skogstokiga bloggen, men för er som inte har så visas det här oxå.



Sen har jag skapat ännu några ljus och ett av dem blev så här.



Ljuvligt söta Änglar.





I tisdags när jag var ledig så fick jag för mej att baka Päronmazariner, såg ett recept i någon tidning
och blev ju så klart jättesugen.





Jag säger bara gott gotti gott gott. Har intalat mej själv att de är väldigt nyttiga oxå,
de innehåller ju päron och frukt är ju nyttigt. Mums till kaffet i alla fall.

Idag har jag knåpat ihop en smörgåstårta till kvällen, himmel vad jag varit sugen på det länge.

Så nu längtar jag tills i kväll.

Kram på er, och ha en trevlig helg!

Cathrin

Kommentarer
Postat av: wivi

Låter hur mysigt som helst mm jamie´...de´där med päronen lät bra! tycker jag känner något som väller ut både här och där thihi....



Julbaket som inte börjat ännu



Ha en skön helg

kram wivi

Postat av: AnnikaS

Konrad är ett perfekt kattnamn tycker jag! Klart att det ska vara fullt ös nu när han är liten, måste ju helt klart vara bättre nu än senare.



Kortet och ljuset är jättefint. Bara måste ge mig på att göra så fina ljus jag oxå!



Här blir det en riktigt lugn och skön kväll och jag önskar dig detsamma!

kram Annika



2010-11-12 @ 18:55:06
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Elzie

Jisses vad du är duktig på matlagning. Här är det ett nödvändigt ont - tyvärr!! Dina päronmazariner såg verkligen goda ut.

Jättegulligt kort och ljuset var bara så fint.

Hoppas du har en bra helg.

Kram Elzie

2010-11-13 @ 14:25:52
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Ann-Louise Andersson

Hej du skogstokiga!!!!

Änglaljusen var så söta, hur stämplar man dom, på genomskinligt papper och klistrar på ?



kram Ann-Louise

2010-11-14 @ 10:21:59
URL: http://efterbehag.blogspot.com
Postat av: Angelika

Halloj!

Var ett tag sedan jag va inne här nu och oj va mycket fint du gjort! Jättefina, mysiga kort!

Och en massa underbara ljus, va fina de är - visst är det roligt! =)

Verkar som alla blivit galna i ljustillverkning =D

Men du, de där mazarinderna såg allt bra smarriga ut!

Konrad, supergulligt namn på en toksöt liten kissemiss!

Ha det toppen nu så hoppas jag vi ses snart igen, kanske den 28/11 som är nästa datum för scrapträff i butiken!??? =)

Kram kram A

Postat av: Petra/Paradise

Va!?! Vad är nu detta? Baka dessa mumsiga bakverk när JAG INTE är på plats hos dig?!! Det var det värsta!

Det ska jag Aaaaaaaaaldrig glömma! ;P

Du får se till att baka dem när jag hälsar på nästa gång!

Men jag vill gärna ha den där bananen med glassen också! Å så den goda kycklinggrytan också!! hehe :P



Kortet är jättefint!

Och ljuset är supersött! Jag satt förut å planerade mitt första ljus! Men det lär väl dröja innan det blir klart. jag blir typ.."tafatt" när jag ska börja dekorera annat än papper. Som att jag får lite ångest. Vågar inte stämpla på ett kuddfodral exempelvis..för tänk om jag gör fel!!! gaaah



Konrad fick det lilla livet heta alltså! Ett fint namn det också :)



kramisar!!

2010-11-15 @ 23:21:34
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Pernilla/Trollwing

Raring! Konrad!! Det blir sååååå himla bra på honom:) Kattungar är mer jobb än småbarn, helt galet vad de kan gå loss på ett hus;)



Vilka vackra ljus du gjort igen tjejen! Så fint med spetskanten och rött band igenom, gillar! Kortet med julbocken är jättesnyggt, hur duktig är inte du egentligen?? Har du clearglossat bockens röda band? De ser så goda ut?



Puss och kram, nästa vecka vill alla vi på jobbet ha mer ägg, hemlig parkeringsplats-dejt igen då;)

2010-11-17 @ 13:14:48
URL: http://trollwing.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej!!!

Fina grejjer du gör, ljusen är ju underbart fina!!!



Lille Konrad, hoppas att han sköter sig!??! Vad säger gamle mannen då? Morr?



Har en fundering på digi stamps, har du testat det?

Vad har du för papper?

Jag har testat på både akvarell och på tjockt albumblad, utskriften blir fin på båda men hur färglägger jag dem? refillerna funkar ju bara på akvarell pappret med det drar ut färgen av motivet... likaså med promarkers.... =( vet du hur man gör?



Ska vi samla ihop oss ett gäng för lite jul pyssel nån em/kväll?

2010-11-17 @ 15:44:26
URL: http://www.emmastokigatankar.blogspot.com
Postat av: Petra

Mumsiga bakverk och supersnygga alster!

Massor av Skogstokiga

kramar från mig

2010-11-18 @ 14:35:06
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Nicole

Nice blogg! Hur länge har du haft din blogg?

2011-07-13 @ 03:41:25
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0