8 Juni-10 Härlig båthelg!

Hej hopp mina vänner!!

Ja nu duggar det INTE tätt med inlägg här i bloggen, men det har ju sina förklaringar. Bla sol sommar och lata dagar med annat "sommarpyssel".

 Jag vet att många med mej låter bloggen gå på sparlåga, men jag kommer givetvis att uppdatera så ofta jag får tid och lust, så jag hoppas ni kikar in här lite då och då och lämnar en rad så jag vet att ni varit här:)

Helgen har varit UNDERBAR, jag och Älsklingen tog vår segelbåt till Hjo i fredags, ja så mycket seglat blev det inte då eftersom vi hade rak motvind:(, men det blev ändå en trevlig båttur och jag såg till att underhålla gästerna på restaurangen i hamnen när jag skulle lägga intill "skeppet". Hamnade lite snett men fick i alla fall in båten på en plats till slut.
Behöver ni en kapten nån gång så finns jag här, ha,ha. Kvinnor kan........ja i alla fall i bland.

Så här glad blev jag när jag serverades en liten "virrepinne" i solen.



Flera Grännabåtar har varit i Hjo och vi har haft så mysigt hela helgen,
fikat,  promenerat,  shoppat,  latat oss, grillat och framför allt SKRATTAT och haft
så himla mysigt.
Tack för trevligt sällskap allihop!

I söndags blåste det lite mer och vi kunde hissa våra segel, hej och hå vad det gick.

Nu är man åter igen tillbaka i verkligheten och denna vecka har jag fullt ös med
studentförberedelser, Linn  tar på fredag studenten, och jag fattar ingenting, hon föddes väl nyss, eller?

Igår bakade jag frallor som ska bjudas på och i morgon ska potatissalladen röras ihop, blir godare om den får "gotta till sig" ett par dagar.



Avslutar med ett Studentkort ,



Ha det bäst tills vi hörs nästa gång,

kram Cathrin

Kommentarer
Postat av: Petra/Paradise

Så där glad är du ALLTID vare sig med eller utan virrepinne! ;)



Vad duktig du är som bakar!

Själv skulle jag köpa färdiga, vem orkar baka liksom!? (jah, förutom du då..) :P



Kortet blev jättefint!

Ikväll ska jag försöka knåpa ihop 2st studentkort jag också.



KRAMISAR!!

2010-06-08 @ 13:45:33
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: AnnikaS

Håller med Petra, du har oftast ett stort leende på läpparna!



Lycka till med studentfirandet. En hel del förberedelser kan jag tänka, men hoppas att ni får en kanondag!



Fint studentkort!

kramkram

2010-06-08 @ 17:55:54
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Elzie

Ja, se barnen växer och frodas. Det är bara vi som inte blir äldre - eller?



De där frallorna såg verkligen smaskiga ut. Du borde blivit bagare istället, så fina saker som du får till hela tiden.



Hoppas du har en bra kväll.

Kram Elzie

2010-06-08 @ 18:27:40
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Lena

åh va härligt att åka båt...är ju en fantast utan båt..hehe..kanske kan få följa med din?? =)

Hoppas ni får en härligt studentskiva...å frallorna ser gudomliga ut!!



Stor kram Lena

2010-06-08 @ 21:52:47
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Emma

virrepinne? behöver du verkligen en sån?? =D

Ja det var en fin helt å vi såg många båtar på sjön, ångrar avv vi sålde våran, visserligen inte en segelbåt men en båt i allafall...



Fint kort och lycka till på fredag på studenten!!

Nån em nästa vecka kanske du är ledig? Flisan vill träffa bebisarna!! å säkert dig åxå men du ingår nog i "bebis paketet" liksom.... He he!



Kram

2010-06-09 @ 07:51:21
URL: http://www.emmastokigatankar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Fint studentkort, fint kort på dig och fina frallor!

Vi förbereder oss också för den stora dagen på fredag. Hoppas på lite sol. Eller i alla fall uppehållsväder.

Catrine

2010-06-09 @ 08:45:01
Postat av: Trollwing/Pernilla

Åh vilka läckra bilder från båt-turen!! Det var verkligen galet härligt väder i helgen..längtar efter mer!

Studentkortet är hur fint som helst, är det Skogstokigas motiv? Nice färgläggning!



Kram på dig:)

2010-06-09 @ 09:25:22
URL: http://trollwing.blogg.se/
Postat av: Bittan

Hej !

Synd att vi inte visste om sambons bravader lite tidigare så kunde vi fixat skålarna till dej. Nästa tripp blir till Borås . A-L har aldrig varit på Magnolia så vi tänkte ta det, Pysselskafferiet och som vanligt lite romantisk inredning och kanske nån loppis:) Du får gärna hänga på om du vill. Ev näst nästa v. Vi hörs här el mejl på B-landet är det ju omöljigt antingen är du upptagen el jag stressad .

Lycka till på fredag.

Kram kram

2010-06-09 @ 12:11:37
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.com/
Postat av: Petra

Skål tjejen!

Ni verkar ha haft det supermysigt i Hjo.

Skogstokiga bamsekramar

från mig

2010-06-10 @ 19:28:01
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: wivi

Låter som en helmysig dag i Hjo..

Hoppas du får en skön helg

kram wivi

Postat av: Gunilla/Nilla

SOL och SOMMAR var var var???!!!

Här är det regn, orkan och SKITgrått!! Men men det kommer väl, HOPPAS.

Skulle ni få för Er att segla till mina trakter hoppas jag du hojtar!!!



Fin fint kort som vanligt. Min pyssellust tror jag försvann med det fina vädret;=D!!



Nu ska jag fixa lite här hemma innan äldste sonen kommer hem från Norge. Det ska minsann firas med kramkalas.



Ha det gott vännen♥♥kram//Gunilla



2010-06-13 @ 11:46:10
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Lena

Vilken tjusig tjej på kortet!! En toppenpingla! :)

SJälv blir jag inte glad av virre för det både luktar och smakar avskyvärt! Tvi....

Du däremot är ju alltid pigg och glad! En riktig glädjespridare!!!

Kram på dig!!

2010-06-18 @ 12:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0