17 Augusti-10 Tonårsfasoner.......och så några kort!

Tjalla balloa!!

Har ni det bra??

Jag har haft en oförskämt bra ledig dag. I morse funderade jag över om jag skulle vara lat eller ordentlig, hm, jobbigt då jag nästan alltid har svårt för att bestämma mej, så det fick bli båda delarna. Smart va?

Jag har bakat surdegsbröd för första gången i mitt liv i dag, surdegen fick jag av min sötaste Sandra. Sen har jag som alltid tvättat och plockat lite här och lite där, lagat lite mat osv osv.

Den stora grejjen idag fick bli STORstädning hos mina tonåringar, som blivit så här STORA.......



Hela 14 veckor gamla och tonåringar i allra högsta grad:)

Tupparna har hamnat i målbrottet och försöker ge sej på att gala, ja man kan verkligen skratta ihjäl sig åt dem som de låter.
Halvdana kuckeliku som fastnar i halsen på dem, och båkar med varann gör de oxå.....typiskt killar.



Inte är de lydiga heller......jag bad dem stå still så jag kunde fota, ja men eller hur,
gick ju så där kan man säga, men på bilden ovan har vi en ganska medgörlig TJEJ.

Nästa steg i förvandlingen mot livet som höna blir när de börjar värpa om ca 6-7 veckor, gissar jag.

Ska bli så spännande att se färgen på äggen. Jag hoppas ju på att några kommer värpa gröna ägg,
men det återstår ju att se.

Nu till korten jag gjort, först ett bra att ha-kort, som inte är till någon speciell......





.......och sen ett kort gjort på beställning, till en liten 1-åring.





Om någon skulle undra vad det lata i denna dagen var, så får det nog bli detta inlägg då,
och så kanske det blir lite pyssel.

Skulle vara kul att veta vilka som kikar in här, då jag har många besökare och få kommentarer,
skriv gärna en rad eller 2 är du söt.

Kramizar Cathrin

Kommentarer
Postat av: Lena

Hellou....

Kul att höra av dig..oj vad stora de blivit..inte lika söta som innan om jag får vara ärlig men förstår att du ser fram emot äggen!!!



Tjusiga kort har du gjort också...=)



Man borde bli bättre på det där med att kommentera..ibland är man nog lite lat..men jag precis som du har massor med besökare men väldigt lite kommentarer..synd..för det är så kul med lite respons!!



Nu ska jag sörpla kaffe och försöka kurera min onda nacke och lite spänningshuvudvärk..låter kul va..det ena hänger förmodligen ihop med det andra...men ont gör det...skiit!



Ha det jättebra!!

Kram Lena

2010-08-17 @ 21:18:41
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Pernilla/Trollwing

Jippy!! Hönsbilder!!! Näe vad rangliga och goda dom har blivit:)Så blanka och fina jämfört med när jag såg de små skräpen. Önskar du kunde lägga upp ett ljudklipp på målbrottskacklet, jag garvar ihjäl mig bara av tanken:))

Men hallå Cathrin - hur ljuvligt är inte det grön-rosa kortet du gjort! Sååå fint målat, härliga papper och jättesnyggt med de där frimärksstämplarna, looove! Sen är ju den där baletttjejen bara galet charmig..

Om du undrar varför jag telfonterroriserat utan framgång, så var det både äggköp och lite annat jag ville. Testar sms som du sa ist:)



Kram på dig!

2010-08-17 @ 21:32:19
URL: http://trollwing.blogg.se/
Postat av: Petra

Tjipp!

Vad stora dina dunbollar blivit. kan förstå att de är trotsiga och jäklas med dig..haha!

Mysiga kort, det sista i mina favvofärger-Blå och turkost!

Kramelikram!

2010-08-17 @ 22:45:12
URL: http://petras-place.blogspot.com/
Postat av: Anita

Hej vännen!

Det är alltid en fröjd att titta in till dej.

Kul att läsa om kycklingarna som blivit tonåringar.

Och dina kort är ljuvliga. Jag gillar det gröna med balettflickan. Helt underbart målat och designat.

Kram på dej. Ses vi på lördag? Hoppas det.

2010-08-17 @ 23:09:46
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Emma

hallöj!!!



vad var de nu för ras på dessa skönheter?

du känner by the way ingen som "behöver" en Kochin tupp? skulle vilja ha en höna i stället, en tonåring.



fint kort du gjort, gillar stämpeln!

Kanske man kunde få komma en kväll å klämma lite på dina stämplar? =D

Du verkar ju ha en himmla massa sött!



Ha det gott, kram kram

2010-08-18 @ 08:16:16
URL: http://www.emmastokigatanakr.blospot.com
Postat av: Emelie

Söta tonåringar du har! hoppas att de sköter sig och inte stökar allt för mycket.

Riktigt fina kort, å du bloggande och pyssel är inte att lata sig det är dyrbar egentid...

Ha en härlig dag!

Kram Emelie

2010-08-18 @ 10:46:46
URL: http://emeliespysselsida.blogspot.com/
Postat av: Petra

Hej hej tjejen!

Ja herre gud vad dina "tonåringar" är söta och scrappkorten supersnygga. Nu är den nya stämpeln på väg till dig.

Massor av Skogstokiga kramar

från mig

2010-08-18 @ 12:46:35
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Åsa/asamia

Å så söta höns ni har!

Korten är sååå fina, kul med en lite äldre Magnoliatös...hade nästan glömt att hon fanns här i mina gömmor.

2010-08-18 @ 19:49:43
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Angelika

Nä va stora de blivit!

Haha! Vill höra de där tonåringarna försöka gala! Kan tänka mig att det låter roligt värre =)

Men du vilket sött kort med en galet tunnhårig balettflicka =D Superfint färglagt!

Ha det gott nu så hopaps jag vi ses snart!

Kramkram

Postat av: Petra/Paradise

OK då, jag är väl lite söt och skriver en rad eller två då blink ;)



Vilka söta tonåringar du fått där hemma!

Och du gjorde ett smart drag att vara både lite lat och flitig under en å samma dag!

Det brukar vara min melodi också :)



Jag somnade faktiskt en stund idag!! Shit, har nog inte hänt sedan jag var höggravid!

Å nej, gravid är jag ej! :P



Ditt bra-å-ha kort är ljuuuvligt!!!

Och kortet till födelsedagsbarnet också!



Nä, nu är det nattisdags för mej.



HOppas du får en toppenbra helg, även om du kanske jobbar.



KRAMISAR!

2010-08-20 @ 01:03:27
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Theresia

Vilka söta kort du har gjort, ibland är det bra att ha några tillhands.

De där fjäderfäna trodde jag skulle se vara större nu, men de såg ganska små ut fortfarande.



Du jobbar väl kanske nästa helg då jag har premiär??? Behöver någon duktig tjej som kan lära mig allt som jag missat på ett år...!



Kram Din vän Theresia.



Ps, För VI ska ju till Barchelona... :)

2010-08-21 @ 09:58:30
URL: http://theresias.blogg.se/
Postat av: wivi

Men Oj- Vad dom växer så kul att du visar för en annan som får hoppa över i år igen...snyft..

Ja baka den kakan är absolut inte farligt nästan helt kalorifri eller kanske inte...tycker de spänner runt midjan...nä just de dom har krymt



ha en skön kväll

kram wivi

Postat av: VeronikaP

Hej hopp i leran, kul att få följa dina fjäderfän!

Jag gillar dina kort, de är så lagom på något sätt. De är inte för mycket och inte för lite.

2010-08-21 @ 17:20:49
URL: http://veronikap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0