20 April-10 Ägg i långa banor och så ett litet kort!!

Tjabba tjena hallå!!!

Tisdag= min lediga dag, och vad gör man då om inte hittar på tokigheter???

Ja ni får tro att jag är galen (och det är jag ,men det säger jag inte högt), men idag har jag laddat min äggkläckningsmaskin.......jo jag har faktiskt en sådan.

Så här ser den ut:

Nej ni blir blåsta på den bilden för jag har ingen aning om vart den hamnade, kanske är jag
ÄGGSTRA yr idag, vad vet jag.

Det här tänkte jag ladda maskinen med i alla fall:



60 st ägg i lite olika färg, vitt, brunt och så lite grönt, och förhoppning är att om exakt 21 dagar
ska det pipa i äggen och ut ska det komma små dunbollar i form av kycklingar.

Ja om nu allt går vägen mycket kan hända på 3 veckor och sen vet man ju aldrig om äggen är
befruktade när man stoppar in dem i maskinen, det får man kolla om en vecka.

Då lyser man äggen och om de är befruktade så kan man se som ett spindelnät av
blodådror på insidan av skalet.

Hoppas hoppas tupparna har skött sig.



Här är äggen laddade i en "äggback" som sen ska in på en av hyllorna i manskinen,
där kommer de sakta sakta vändas fram och tillbaka, fram och tillbaka.



Här ser ni hur äggen lutar åt ena hållet.

Nu måste jag bara se till att det finns vatten i maskinen för att hålla rätt luftfuktighet
och så om tre veckor hoppas jag det piper i äggen.

Nog tjatat om ägg, jag avslutar med ett Gratulationskort jag gjort idag.



Motivet är en hÄngel och den svarta textstämplen är Skogstokig och jag bara Älskar den
har även använt den på blommorna.

Kuvertet kommer jag inte ihåg märke på och jag är för lat för att springa upp och kolla.

Det var det hela för idag mina vänner.

Sköt om er, kram Cathrin

Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Vad häftigt med äggen, håller tummarna för att det kommer ett gäng med små ulliga gulliga dunbollar ur äggen om några veckor!



Superfint kort! Svart, vitt och rött är en härlig kombo.

kram Annika

2010-04-20 @ 21:03:21
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Pernilla/Trollwing

Såååå fint kort! Vad duktig du är! Gillar verkligen färgkombinationen, nice! Och du har färglagt jättefint, var säkert svordommarna som hjälpte, fniss;-) Jag blir bara jätteglad om du blir inspirerad av mig, värsta superkomplimangen ju!



Men vilken cool maskin, jag vill se de små pipande bollarna!! Du MÅSTE ta kort på dem och visa sen! Verkar som du har massa olika coola höns ju?

Kramar!

2010-04-20 @ 22:01:11
URL: http://trollwing.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

Jag blev megaglad över att du visade oss din procedur med att få fram kycklingar!

HOppas du fortföljer detta och uppdaterar oss om 1 och 2 och 3 och 4 veckor!! Jag kräver detta!! stampar med foten i golvet



Kortet är superfint!! WOW!

Du har verkligen fått till detaljerna! :D



MÅ gott stumpan!



KRAMISAR

2010-04-20 @ 22:52:41
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad kul att du visade hur det där går till med äggkläckningsmaskinen!! Hoppas att vi får se resultate sen. å jag skulle ju vilja se dem i verkligeheten jag!!! Vill ju ha!!!



Super fint kort!

Är det färglagt med distresser?

Skulle vilja ha massa med färger men plånboken tycker inte likadant, väntar ivrigt på skatten, då blir det Hildas och tandläkaren!! skillnad på investering va?



Ha en bra slutspurt på jobbar veckan....

Ska komma å hälsa på dig på ditt jobb snart tänkte jag... ska handla lite mer perenna växter till mitt land!



Ha det gott!

2010-04-21 @ 10:19:34
URL: http://www.emmastokigatankar.blogspot.com
Postat av: Theresia

Då kommer vi om tre veckor då! Märta skulle älska att gosa lite med dunbollarna!

Kram Theresia

2010-04-21 @ 12:44:49
URL: http://theresias.blogg.se/
Postat av: Angelica

Men va kul att få se detta med äggkläckningsmaskinen! Håller tummarna för massa små dunbollar och jag hoppas precis som många andra här ovan att vi får följa detta nu fram tills de kommer ut! Spännande!! =)



Men vilket jättefint kort! Superläckert i den färgkombon! Gillar!



Kram Kram A

Postat av: Petra

Tjohoooo. En äggkläckningsfabrik i Gränna :O)

Ska bli spännande att se resultatet.



Vad roligt att du gillar din stämpel.

Ha det superbäst

Skogstokiga bamsekramar

från mig

2010-04-21 @ 20:06:26
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: KatarinaR

Fint kort i snygga färger!

Ser fram emot att få se små duniga kycklingar.

2010-04-21 @ 22:43:13
URL: http://katarinaspyssel.blogg.se/
Postat av: Lena

Jösses va spännande!! Ser oxo fram emot framtida rapporter om de små... Åh hur söta är de inte de små dunbollarna???



Fint kort oxo...!!! Fastnade helt i kycklingmaskinen...fniss



Kram

2010-04-22 @ 00:06:51
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Soulsister

Underbart kort!

Äggmaskin, är jätteimpad!



KRAM

2010-04-22 @ 01:40:57
URL: http://www.soulsistersdiary.com
Postat av: Jenny

Vi är också nyfikna på hur det går med ägg-kläckandet! :)

2010-04-25 @ 10:00:16
URL: http://drefseryd.wordpress.com/
Postat av: Familjen i Brittebo

Tänkte höra om du säljer kycklingar. Vi har idag redan höns men ska flytta till en gård och kommer utöka och behöver hönor (som vill ruva) och tupp.



Hör gärna av dig.

[email protected]

2010-04-25 @ 20:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0