27 Mars-09 Snö, snö och åter snö!!

Hej!

SNÖ, massor av snö, JABBA nu är den på gång den nya istiden. Nej men allvarligt hur trött kan man bli????

Alldeles vansinningt idiotgalet trött blir i alla fall jag.

I måndags morgon såg det ut så här utanför vårt hus:





Gissa om jag blev paff för när jag gick och la mej kvällen innan så hade vi inte en enda gnutta snö.

Det drösade ner hela 25 cm och det är minst 24 cm för mycket .

Sen skulle jag ju iväg till jobbet 7.15, lyckades hitta bilen till slut under all snö och kastade mej in för att köra iväg, för nu var jag sen.

Vad händer då???? Trögt att köra i detta tjocka täcke av tung blöt snö så jag tänkte att här måste gasas på för att komma någonstans. Jag och min bil hade inte samma plan kan man säga. Jag tänkte köra till jobbet och min bil började färden mot KINA. Ja det kunde helt plötslig gräva, tänk vilken duktig bil jag har.
Marken under snön var ju så mjuk så jag lyckas fastna nergrävd på min egen garageinfart, JABBA.

Sambon befanns sig i fjällen så jag fick ringa svärfar som fick komma och dra loss mej med traktor.
Kom för sent till jobbet och blev kallad "bonne" av chefen snacka bra början på dagen.

Idag har vi SNÖSTORM.............nu skulle jag kunna skriva ner alla fula ord jag kan komma på men jag låter bli, med tanke på ni läsare skulle få för bild av mej, hua hemska tanke.(ni som nu inte redan vet vilka ord jag kan)

Igår kväll fick jag hem min Älskade sambo igen..........SJUK. Skönt att han är hemma ialla fall.

Har inga kort att visa men jag har lite på G som jag inte kan visa än av lite olika anledningar.

Ha nu en riktigt bra helg alla! KRAM Cathrin

Kommentarer
Postat av: Elzie

Förstår precis hur du tycker. Mina ord var inte särskilt vackra idag på morron heller när man slog upp de blå. Fy sjutton vad mycket snö. Och så ska det regna och bli halt till i morron bitti. Hur kul är det på en skala, som min son brukar säga! Inte särskilt, speciellt som jag ska till jobbet vid 7 i morron. Usch!

Men jag hoppas att det här är "det sista rycket" och att du får en skön helg. Krama om sjuklingen.

Kram Elzie

2009-03-27 @ 10:09:19
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Elzie

Förstår precis hur du tycker. Mina ord var inte särskilt vackra idag på morron heller när man slog upp de blå. Fy sjutton vad mycket snö. Och så ska det regna och bli halt till i morron bitti. Hur kul är det på en skala, som min son brukar säga! Inte särskilt, speciellt som jag ska till jobbet vid 7 i morron. Usch!

Men jag hoppas att det här är "det sista rycket" och att du får en skön helg. Krama om sjuklingen.

Kram Elzie

2009-03-27 @ 10:09:52
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Elzie

Ha ha, nu blev det alldeles tosigt här. Men du kan ju roa dig med att läsa kommentaren två gånger, ha, ha.

Elzie

2009-03-27 @ 10:10:38
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Soulsister

Men herre min skapare! Så mkt snö!



Här i Malmö bara regnar det....mest hela tiden! O så kommer det lite hagel mellan varven...

2009-03-27 @ 22:22:20
URL: http://www.soulsistersdiary.com
Postat av: Petra/Paradise

haha jah du är ju för härligt Cathrin!! fniss

När jag läser dina storys så hör jag din "författarröst" i bakhuvudet å då börjar jag fnissa ännu mera ;)

Man hör liksom inlevelsen i vart enda ord!

Jag kan dock bara hålla med dej om denna förbaskade snö!! Jag är så sjukt jäkla trött på detta också..

Våren tycks aldrig vilja leta sej fram..

Min dopklänning har jag utgått från en mall jag funnit i en scrapbooking mm-tidning!

Jag la ut mallen på bloggen i juli förra året. Men jag tror jag får lägga ut den igen då fler frågat om den ;)

STOR kram på dej å trevlig helg!!

2009-03-27 @ 23:41:04
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: AnnikaS

Jag hoppas att dagen slutade bättre än den började! Själv hade jag god lust att strunta i allt och krypa ner i sängen igen när jag såg all snö som kommit under natten. NU vill jag ha VÅÅÅR!!!

kram Annika

2009-03-28 @ 14:09:43
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Anita

Hej vännen!

Har snön smält bort än? Käre tid vad mycket ni fick.

Hoppas att skidåkaren har frisknat till.

Och du... hurra vad kul att du ska bli DT för Skogstokiga igen. Det har jag väntat på länge.

Du gör ju så fantastiskt fina och roliga kort.

Ha det gott och hälsa de där hemma.

Stor kram från Anita

2009-03-29 @ 11:16:35
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Nilla

Hej vännen!!!

Jag måste säga det även här, (har svarat dig i min blogg) att TUSEN tack för ditt fina kort på min födelsedag. Jag har sms:at till dig, och är så förvånad att du inte fått det. Min mobil är visserligen gammal och lever sitt eget liv, men ändå???

Jag blev iallafall så himlans glad :)

Skönt att du fått hem din käraste igen, det är så himla tomt och tråkigt när dom är borta för länge.

Hoppas föresten den där hemska snön har försvunnit nu, här ligger det liite kvar på marken, men den får gärna smälta bort ögona böj.

KRAAAAAM till dig goa vän♥

2009-03-29 @ 12:23:46
URL: http://frutteline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0