14 December-09 Religös?? och så några kort.

Hej hej!

Oj oj vad mycket kul jag varit med om sen sist.

Trodde ju inte eller rättare sagt var säker på att det inte skulle bli av när Älsklingen kom hem i tisdags och var sjuk........jättesjuk, oj,oj, vad sjuk han var(fniss).

Ja jag skrattade faktiskt åt honom.......så ynklig han var, feber halsont ont i hela kroppen och huvudvärk.

Jag sa att jag var beredd på att bli lite religiös bara han blev frisk så vi kunde åka.........och vips så var han så pigg så vi kunde ge oss iväg i torsdags eftermiddag.......till Göteborg och den årliga föreställningen STJÄRNKLART som han blivit bjuden på i flera år nu.....och lilla jag har turen att få följa med.

Mot Göteborg och hotel Gothia......vi fick bo på 19:de våningen, ingen idé att vara höjdrädd där inte.

Detta året var det följande artister med, Lena Ph, Nanne Grönwall, Brolle, Alcazar, och Nina Söderqvist eller var det ström på slutet??
Gissa om man  fick ståpäls när Brolle drog en Elvis låt.....åh, huden knottrar sig bara jag tänker på det.

En KALASföreställning, med mat i pausen och dryck därtill, ja det slank ju ner lite i baren innan föreställningen med.........och så blev det en eller två, vet i katten om det inte var tre drinkar efter föreställningen med.........
ja nu behöver jag ju inte vara religös längre, ha, ha,ha.

Fredagen började vi med en lååååååååång frukost som nästan är middag, herre gud vad mycket mat det finns att välja på.
Sedan bar det iväg ut på stan. Älskar Göteborg, med alla mysiga butiker som Grandma´s och Balders Hage kunde ju shoppat ihjäl mej, men jag lät bli att köpa väldigt mycket så nu har jag sparat massor av pengar, hm, undra vad jag ska köpa för dem??

Det blev en heldag i Göteborgs ALLA, ja kanske inte riktigt men nästan alla butiker och som avslut så blev det restaurang innan vi åkte hemåt igen.

TACK min Älskling för härliga dagar!

I helgen hade jag förmånen att få jobba!!

Nu till julkortsverkstan:



Eller först ett GRATTIS kort till min härliga Bloggkompis Elena som fyllt år.

Har du piggnat till efter festen än eller??

Nu till några julkort.







De underbara biljetterna och även tomten har jag hittat HÄR

Oj vad klockan skenar, bäst att skutta i säng, ska ju göra de sista julklappsinköpen i morgon,
och då vill det till att vara pigg för man får säkert brottas i butikerna nu.

GO´NATT på er//Cathrin

Kommentarer
Postat av: Chruss

Vilka ljuvliga kort och vilken tur att ni kom iväg ner till Götet!

2009-12-15 @ 07:36:39
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Anita

Hej vännen!

Du gör så himla fina kort. Mina bleknar när jag ser på dina. Urp!

Härligt att läsa om er tripp till Göteborg. På fredag är det våran tur. Ska bli himlans roligt.

Hoppas det gick bra med inköp idag.

Kramis

2009-12-15 @ 18:35:24
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: sandra

Men åååååh vad mysigt det låter, nu blir jag avis=( Jag fullkomligt älskar Göteborg=)

Antar att du har att göra på jobbet med nu?;P

Bäst att krypa till sängs så jag orkar med jobbet imorgon.



Ha det bäst!

2009-12-15 @ 22:01:08
URL: http://sandraekeblads.blogg.se/
Postat av: Lena

Du har ju verkligen haft den bästa upplevelsen!! Bo på hotell är ju bäst och se konsert med alla härliga artister, ja hur bra är inte det på en skala?!

Tur gubben din kryade på sig!

Dina kort är bäst! Så är det och punkt med det!

Och mitt från dig var helt underbart! Vet du, jag spar allt jag får från dig så när det kommer folk visar jag stolt upp vad du gjort! :)

Ha det gott vännen min!

KRAAAAAAM!

2009-12-15 @ 22:22:13
URL: http://cruelladelena.blogg.se/
Postat av: Theresiat

Härliga kort och jättekul att han piggnade till men du kunde ju annars tagit med mig...

Ja inte behöver man vara ensam i affärerna längre.

Kram Thereisa

2009-12-16 @ 09:11:26
URL: http://theresias.blogg.se/
Postat av: Elzie

Vad det lät härligt med en Göteborgsresa. Och den föreställningen hade jag gärna varit med på.

Finfina kort du gjort. Kan tänka mig att Elena blev riktigt glad för sitt.

Hoppas du har en bra vecka.

Kram Elzie

2009-12-16 @ 20:13:14
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Bittan

Hej min vän !



Vilken toppenhelg ni har haft...visst är Göteborg perfekt, lagom stort o långt mellan kuliga butiker.

Grandmas o Balders hage tillhör oxå favoriterna. Kan gå där hur läääääänge som helst :-)



Vilka fina o välarbetade kort som vanligt !!! Tack för tipset och länken till vintagebiljetterna.



I morgon blir det bilköp ...fick reda på att det blir skrot och inlösen. Precis vad man känner ( eller inte ) för till jul. men hyrbilen betalas bara nästa v med så det är väl bara att försöka hitta nåt likvärdigt till en 2 år gammalt måpndagsex. Ja det kan inte bli värre ia f.



Ha de så gott



kramar Bittan



2009-12-17 @ 09:12:01
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.com
Postat av: MORMORSIDYLL

Hej!



Roligt att du hittade till min nya blogg så jag kunde hitta till din. Hoppas allt är bra med dig & jag får väl önska dig en riktigt god jul med!



Kram Benita

2009-12-17 @ 16:44:07
URL: http://mormorsidyll.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Kan förstå att ni hade en undebar tur till Göteborg. I min smak Sveriges absolut trevligaste storstad. Så är det minsann!!!



Korten är verkligen underbart fina! Snygg detalj med biljetterna. Tack för att du delar med dig av länken.



Nu du är äldste sonen i Sverige. Dock ikke hos mamma ännu:=(!! Men snart minsann är alla samlade och då är det JUL!!!



Ha en härlig dag och stor kram♥/Gunilla

2009-12-17 @ 17:01:55
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Petra

Såååååååååååå mycket fint du har gjort.

Ha en riktig skön helg tjejen.

Skogstokiga kramar

från

mig

2009-12-18 @ 09:30:06
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0