15 Augusti-09 Lite av varje!

Hejsan!

Hoppas ni har en härlig lördag. Jag fixar och grejjar med lite av varje idag, tex målar. Har en del möbler jag ska måla om bla den här stolen



här på bilden ser den ju vitmålad och fin ut men den är skavd och eländig och
så ska jag klä om den så klart. Alla dessa NÖDVÄNDIGA saker köpte jag i lördags
för endast 185 kronor stol, tavla 3 flaskor en kaffeburk och så trämojjängen framför stolen.
Typiska bra att ha grejjer, eller hur.

Så här fina blev flaskorna som jag fyllt med hemkokt svarvinbärssaft.



Nu syns det ju inte att det står hemkokt saft på ettiketterna , men det gör det.
Galen i gamla saker det är vad jag är......kolla in kryddhyllan bakom flaskorna.
Den skulle min tokiga granne slänga och vips så hamnade den på vår vedspis istället.

Imorgon ska min brorson döpa sin dotter och till henna har jag gjort detta kort.



Sen måste jag ju bara visa vad jag blev störtkär i på semestern,
KOLLA HÄR



Hur mysigt som helst, och det här ska vi bara inte prata om...........



Lite suddig men en eka en brygga en fyr och en vatten tunna mitt iträdgården.
SÅ VILL JAG HA. Jag har troligtvis redan skaffat en gamal eka.
Men den STÖRSTA kärleken är denna.
Min Peter och jag på Gubbö kupa mitt ute i havet.



Vår hund Zoya ville oxå vara med på bild.

Alles för idag mina vänner!!

Kram Cathrin

Kommentarer
Postat av: Bittan

Hej hopp !



Ja visst är det manliga könet ett släkte för sig :-) Men de är rätt bra att ha ibland just nu drar min klart all el i min livsdröm : lilla lantligt/romantiska inredningsbutiken här hemma som VI håller på att bygga ;-)



Vilka fina kort du gör !!!!!!!. Surfade runt en stund och återkommer gärna.



// Bittan

2009-08-15 @ 13:11:40
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.com
Postat av: Angelika

Hej hej!

ja gamla saker är roliga och ofta otroligt fina!

Såg dig på kvarndagen men du var upptagen med att prata med någon så jag ville inte störa :-D

Jättefint kort du gjort! Tror bestämt att jag gjorde en doptavla till denna lilla tjej, fick en beställning nämligen :-)

Ha det gott och jag hoppas vi ses på Hildas jubiléet om inte förr!

Kram

2009-08-16 @ 19:26:51
URL: http://www.angelikasscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Nilla

Vad kul att du gjort massa fina loppisfynd, tänk att det var år och dag sen jag på både loppis och auktion. Det är ju för tusan riktigt roligt, så man kaske ska leta upp nån kul loppis i helgen :)

Flaskorna var jättefina, och vad gott med hemkokt saft i dessutom.

Avslutar med en otroligt vacker bild på kärleksparet...såå söta :)

Hoppas allt är bra med dig annars, här lunkar vardagen på, och idag var det mer än jobbigt med alla inskolningar och desstuom ny personal i arbetslaget.

Må så gott min vän.

KRAAAAM!!!!

2009-08-19 @ 20:17:29
URL: http://frutteline.blogg.se/
Postat av: Elzie

Åh vad längesen det var jag var och hälsade på dig. Skäms måste jag säga. Men nu hoppas jag det blir ordning på torpet igen.

Så mycket fint du visar. Har haft ett sjå att läsa igen allt jag missat. Och fröken seglare vid rodret. Tyckte om den bilden för du ser så koncentrerad ut, haha.

Hoppas du får en bra dag.

Kram Elzie

2009-08-20 @ 08:22:31
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Anonym

Oh va gott me himmalagad saft, mums!

Hoppas allt är bra här inne, har varit dålig på att kommentera under semestern pga andra prioriteringar men nu är jag tbx igen :)

KRAM

2009-08-20 @ 18:36:26
Postat av: Petra

Jo. Jag jobbar på :O). Har gjort ett par babyskor.

Som kommer att passa både till kille- och tjejtema.

Ha det så jättegott

Skogstokiga bamsekramar

Petra

2009-08-21 @ 08:33:46
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Åsa/asamia

Kul att rusta gamla saker - det ligger i tiden.

2009-08-22 @ 10:13:22
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: sandra

Halloj vännen!



Nu var det ett tag sedan jag kikade in här...är ledsen för det,men det blir liksom inte så mycket datorsittande på sommaren, men nu är jag på G igen;P

Är allt bra med dig? Ser att det inte bara är jag som far runt på "loppisar" och fixar med möbler,visst är det roligt=)och fin fint blir det!



Ha det så gott!



Kramisar från Sandra

2009-08-23 @ 19:55:11
URL: http://sandraekeblads.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0