19 April-09 I vedhögen + några Dt-kort!

Hej hej!

Ja då var det söndag och vilodag......eller?
Nja, jo jag ska nog ta det lite lugnt idag och bara göra sånt som jag tycker är roligt och avslappnande.

Jag har haft full fräs med jobb och här hemma är det ju allt annat än lugnt......ALLTID något som ska göras.

INGEN RAST OCH INGEN RO.

Min älskade sambo är borta på jobb under 10 dagar (åh, vad jag saknar Dej)och då hade han som önskemål att vi kanske kunde börja med veden, så där ute i vedboden har jag tillbringat ganska många timmar.



Ja ni ser ju att jag ser inte jublande glad ut åt detta uppdrag, för stora handskar gör ju inte saken bättre.
 Igår hade jag hjälp av svärfar som sågade de stora stockarna i mindre bitar och jag staplade in dem.

Så nu min Älskling kan du komma hem för nu är vedboden mer än fylld. Kan lova att det var värsta styrketräningspasset och kroppen är ganska mörbulltad, har säkert gått ner flera kilo(önsketänkande)



Även lite golvläggning har det blivit i Drängstugan, men jag har bara hjälp till lite grann med det.
Allting går även om man är en ynklig liten kvinna som jag.......det tar bara lite längre tid.

Nu till det som jag tycker är så roligt, att göra kort..

Tänkte visa några Skogstokiga Dt-kort, några av har kanske redan sett dem på Skogstokigas blogg
men jag visar dem här oxå.



Först ut ett kort jag gjorde till en bloggvän, med passande grattishälsning.



Prinsessan Bus med vattenkanna



Ett sommrigt kort med Gubbar på.

Till sist ett Krya på dej kort med Skogstokig Apa



Har flera kort på gång men de kan inte visas ännu  då de är beställningskort.

Tusen tack Petra världens bästa" DT-mamma" för att du ställer upp på mej när jag behöver din hjälp.

Ha nu alla en riktigt skön söndag.

KRAM Cathrin

Kommentarer
Postat av: Elzie

Vad duktig du är. Själv har jag gått på sparlåga här. Bara varit på en loppis och tittat runt lite, ha, ha.

Dina kort är för härliga, som vanligt. Sån fantasi du har.

Hoppas att veckan blir bra.

Kram Elzie

2009-04-19 @ 15:39:12
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: AnnikaS

Det ser inte så kul ut med veden, men jag kan tänka mig att du är nöjd när det är klart!



Korten är som vanligt urläckra!!!

kram Annika

2009-04-19 @ 16:49:17
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Anita

Hej vännen!

Du är otrolig till att vara "allpysslare". c",)

Hugga ved, baka mycket gott, vara hönsmamma, golvläggare, inredare, kortskapare... Alltid lika glad. Tack för fikat.

Dina kort är som vanligt en fröjd att titta på.

Stor kram från Anita

2009-04-20 @ 10:21:20
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: sandra

Hej vännen!

Vad du grejar och står i=D Det är mycket jobbmed vedeldning, brukar åka och hjälpa till hos syrran varje vår.....Vi har fliseldning så vi slipper allt pyssel med att bära ved.

Men du så många kort du hade gjort=) Superläckra!

Jag har suttit här och målat skogstokigastämplar, "golfarna" tänkte jag att jag skulle sätta klorna i härnäst,superhäftiga!



Ha det så gott!



Kramelikram!!!

2009-04-20 @ 10:45:07
URL: http://sandraekeblads.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej vännen !

KUL att träffa dig på jobbet i fredags....

Maja var ju med, och man kunde kanske hittat en gladare unge. På hemvägen när jag frågade varför hon inte kunde säga hej till dig så sa hon. Men jag ville ju ha glass....Jaha, när vi sedan kom hem så visade jag dina fina bullar som du bakade sist på din blogg, så sa hon: Oj, sååååååå fina bullar kan inte du baka mamma va ? Hm, vad säger man då ?? JO: Om du hade varit lite trevligare mot Cathrin kanske vi kunde fått receptet ??

Så med detta lilla, LÅÅÅÅÅÅÅÅNGA inlägg undrar jag om vi kunde få receptet......;)

Kram från Petra, som är på jobbet, börjar om 5 minuter...

2009-04-21 @ 08:52:34
URL: http://www.petras-place.blogspot.com/
Postat av: Petra

Men kära du så mycket ved du har lastat in. Du är helt otroligt duktig.

Och du... jag tror nog att din gubbe har längtat efter dig också.

Du är ju en superkvinna Cathrin. Ja, det kanske vore en idé till motiv. Skogstokiga Superkvinnan :O)

Bamsekramar till dig!

2009-04-21 @ 12:38:20
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Lena

MEN KÄRA NÅN!!!

Han menade väl ändå inte att du skulle hugga ner skogen mellan Gränna och Uppland????

Jisses människa, förstår att du är öm i kroppen!

Vila Cathrin....vila!

KRAAAAAAAAAM!

2009-04-22 @ 00:22:28
URL: http://cruelladelena.blogg.se/
Postat av: Theresia

Hihihi nu blev du paff.

härliga kort du gjort gillar den med datorn bara för att det inte går att skickas till mig längre.

Kramisar Theresia

2009-04-22 @ 08:53:35
URL: http://theresias.blogg.se/
Postat av: Lena

Hej hopp kära dt.kollega!!

Slit inte ut dig med veden!!! =)

Självklart kan du få mallarna till babyskorna, har till både tjej och kille. Maila mig din adress så kommer de på posten!! [email protected]



Stor kram Lena

2009-04-23 @ 22:05:46
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Lena

Hej hopp kära dt.kollega!!

Ta det lugnt med veden!!

Självklart får du mallarna till babyskorna, har till både tjej och kille! Maila mig din adress så kommer de på posten!! [email protected]



Stor kram Lena

2009-04-23 @ 22:10:27
URL: http://lenascrappar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0