13 Oktober-08 Jag en rallybrud!!

Hej hej!!

Jag skrev ju i förra inlägget att vi skulle gå på bio i fredags jag och Peter. Först var vi på O´Learys och åt god laxfilé med klyftpotatis och aioli. Mums!
Sen skenade vi rakt över gatan och in på filmstadion. Jag har fått biobiljetter på mitt jobb som belöning för att vi alla anställda emellanåt gör små skriftliga test om sådant som vi bör kunna. Tror jag har 6 biljetter kvar så ni fattar att jag legat i va??
Ialla fall så såg vi RALLYBRUDAR och den var kul tycker jag. Inte det bästa jag sett men helt ok och den hade sina poäng.
På tal om rally så är det idag 4 år sedan jag körde OFRIVILLIG rally ,förmiddagen den 13 oktober när jag var på väg till jobbet efter en mycket kall natt så det var mycket halt. Men lilla jag trodde ju att det tinat upp på vägen och kom körandes i 90 km/h och fick i ett parti där solen ännu inte tinat upp isgatan sladd och det slutade med att bilen efter sladd hit och sladd dit och en volt hamnade i diket.
Själv hamnade jag på sjukhus ett dygn men klarade mej utan allvarligare skador.Polisen sa att jag hade haft änglavakt och det tackar jag för. 13 är mitt turnummer.

Så här såg bilen ut:





Gissa vem som bröt ihop totalt när vi några dagar senare åkte för att tömma bilen på personliga tillhörigheter.
Det fanns inte en enda bit på hela bilen som inte var skadad.
Sjukskriven i 2 veckor sen var jag tillbaks på jobbet igen,men jag kommer ALDRIG glömma min krasch och kan fortfarande höra hur det smällde,och den vintern grät jag ofta när jag körde bil om det var halt. Nu har det släppt lite men som sag jag glömmer det aldrig.

Kram till er alla Cathrin

Kommentarer
Postat av: Anita

Hej vännen!

Änglarna är snälla mot oss. Och jag är så himla glad att det gick som det gick den där dagen för 4 år sedan. Förstår att det river upp. Ibland kommer tråkiga och sorgliga minnen fram och man är glad att kunna stoppa undan dom igen.

Hoppas att vi kan träffas snart. Saknar dej.

Stor kram från Anita

2008-10-13 @ 18:57:02
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Gunilla

Usch blir alldeles piggig när jag läser och ser dom hemska bilderna på bilen.

Vilken tur att det gick bra för dig. Kan förstå att du var rejält omskakad och chockad efteråt.



Stor kram till dig♥/Gunilla

2008-10-14 @ 09:03:54
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Hoppetossa

Stämpelbodens DT var här å spanade!

Kolla in vår inspirationsblogg om du vill veta vad vi spanar efter...

http://stampelbodens.blogg.se/

Kram Mariante



2008-10-14 @ 16:00:12
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se/
Postat av: Petra S

OJ! Det är ju inte klokt ! Änglarna vaktar över oss, det vill jag lova.....

Hoppas att allt är bra med dig!! Man måste ta det lugnt i trafiken, även om man kör lugnt så kan det hända hemska saker.....

Sköt om dig.

kramis Petra

2008-10-14 @ 21:26:43
URL: http://petras-place.blogspot.com/
Postat av: Nilla

Men kära lilla vän, du hade ju verkligen änglavakt. Tittar man på bilderna på det som är kvar av bilen, så är det helt otroligt att du klarade dig så bra.

Man ska visst köra som om man hade ägg under pedalerna när det är halt, även om jag gärna står på gasen lite extra ändå. Men man måste allt tänka efter.

Kul att ni gillade Rallybrudar. Putte pratade om att vi borde se den, så kanske att det blir ett biobesök till helgen.

Ha en underbar dag.

Och du, var rädd om dig!!!

KRAAAAM♥

2008-10-15 @ 07:06:00
URL: http://frutteline.blogg.se/
Postat av: sandra

Men fy vad hemskt! Vilken tur att allt gick så bra som det gick.

Var själv med om en ganska jobbig bilolycka 1996, har opererats 2 ggr och varit sjukskriven sedan dess.

Känner igen det här som du skriver om att chocken släppte kraftigt när du kom tillbaka till bilen, då börjar tankarna snurra rejält.....

Ta den tid du behöver och sköt om dej, jag skickar över massa varma kramar ifrån mej:-)



// Sandra

2008-10-15 @ 08:31:29
URL: http://sandraekeblads.blogg.se/
Postat av: Tessan

Åh fy, låter hemskt!! Förstår att du inte kan glömma det. Supergulligt grattiskort med igelkotten i förra inlägget, det gillade jag verkligen. Kram Tessan

2008-10-15 @ 12:39:49
URL: http://scrappingtess.blogspot.com
Postat av: Elzie

Jo, du sånt kan sitta i länge. Var med om en olycka när jag var 13 och jag "bromsar" fortfarande när vi kommer till en korsning. Inte så kul när det kommer en stor buss emot en!

Hoppas du har en bra dag.

Kram Elzie

2008-10-15 @ 16:23:00
URL: http://essemia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0