14 Mars-08 Fredag,äntligen!

HEJ HEJ!

Jaha,då var det fredag igen.Skönt va? Ja det tycker i alla fall jag.Men jag har en lång och tuff dag framför mej på jobbet innan jag kan andas ut.

Nu är ALLA som galna igen.Det köps påskliljor och penseér som om det vore sista gången,ha,ha.Men vore det inte för våra kunder så hade man väl inget jobb.Så här gnäller vi inte,eller nja lite då .
Men denna tid vi har framför oss är ganska rolig att jobba,MEN tuff.
Man känner att man lever fast det egentligen känns som om kroppen vore mer  eller mindre dö.
Nåja nu kör vi.

Jag är ledig i helgen men det är fullt upp så det blir inte att ligga på latsidan. Lördag förmiddag tar vi traktorn jag och min sambo för att åka och hämta havre till mina små älsklingar,hönsen alltså.Det är ju snart påsk och de ska värpa fram MÄNGDER av goa ägg.SKA är inte samma sak som att de gör det kan jag tala om.Min sambo säger alltid att de slutar värpa lagom till påsk,och det har han ganska mycket rätt i. Hur trött kan man bli?
Mat behöver de i alla fall.
Sen blir det lite fix och don lite här och var,på kvällen ska jag ut med jobbet. Först ska vi (öl)bowla och sedan ut och äta. Det blir nog livat värre skulle jag tro,vi är ett gäng som trivs ihop,kul kul.
Söndagen kan nog vara seg till en början det tar ju på krafterna att bowla,hi,hi
Sen är det årsmöte i båtklubben och vi och några till ska hjälpas åt att ordna fika till alla.
Efter det degar jag nog ihop i soffan. Men när ska jag hinna pyssla då?? Ja ja det får väl bli en annan gång.

Här kommer två kort jag gjort på senare tid.

image107

image108

Den röda blomman är inte röd i mitten som det ser ut utan lite mer orange med glitter på.bara så ni vet.

Ha nu en alldeles underbar helg,det ska jag.

Kram till er alla och en extra till er som lämnar en kommentar(nu kanske det blir dåligt med kommentarer,hi,hi men jag tar den smällen)

Vi hörs Cathrin


Kommentarer
Postat av: Camilla

Hejsan!1
Ja folk är som galna nu efter vårblommor...måste vara roligt att få njuta av blommor varje dag...
Vilken färg på peseerna går mest?
Jag gillar den blomman såå, och köper gärna vita och blåååå..
Hadde det funnits i beige så hadde det blivit det...skratt..
Korten är ur fina och härliga färger...
Åhh..det låter roligt att ha lite höner att pyssla om..
Åker du till Göteborg?
Fredag är det och alla är lediga utom jag...Ska jobba hela helgen...pust...
Kram Camilla

2008-03-14 @ 10:33:50
URL: http://pysselsidan.blogspot.com
Postat av: Petra/Paradise

2 supersöta kort du gjort!! Härliga detaljer i dem båda!! =D
Låter som en häktisk helg! Men roligt med ölbowling å gott käk ute!! =)
Några tips? Nja..låter du bli att slå i rännan å får ner käglorna så kommer du få mera poäng!! *hihi* ;)
vilken tid ska ni spela å i vilken hall?
Må gott å trevlig helg på dej!!
kram Petra

2008-03-14 @ 13:23:05
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Anneli

Hej ta det lugnt med bowlingen jag har hört att man kan få skallebang av det. Ha det bra så syns vi på söndag Kramar Anneli

2008-03-14 @ 18:33:19
Postat av: Anita

Hej vännen!
Skulle det vara så att de där hönsen får för sig att värpa en faslig massa ägg så har du en spekulant här. :o)
Underbara kort har du gjort. Du är så duktig.
Hur blev det med det scannade kortet då? c",)
Himlans synd att vi inte kan vara med på söndag. Ni får rapportera till oss senare. Och fikat det fixar ni ju utan mej. Himlans bra, då behöver jag inte ha dåligt samvete.
Hälsa din Peter. Äh, ge honom en stoooor kram från mej. Här kommer en till dej också.
Tjingeling, nu ska jag dansa....

2008-03-14 @ 19:48:41
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Petra S

...klart man vill ha en extra kram ;) !!
Fina kort med glada färger !! Ha en trevlig helg du med !
kram Petra

2008-03-14 @ 21:01:10
URL: http://petras-place.blogspot.com/
Postat av: Theresia

Å vilket fina kort - men den dära stämpeln skulle ju kunna få bo hos mg ett tag tycker jag!!
Jag har försökt att öva in stegen för morgondagen... ska se om man kan ringa något bowlingproffs!!
Kram så ses vu ju imorogon!

2008-03-14 @ 22:24:35
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: Lotta/ FruH

Det är klart att alla vill köpa vårblommor nu, man börjar ju hoppas att våren är här...eller? Penseér är mina favoriter i alla de färger och sorter!
Din kort är så söta. Tilda i vassen är så fin och det är nog bättre att träffa en Tilda i vassen än en gädda....
Ha en riktigt kul helg!
Kram,
Lotta/ FruH

2008-03-15 @ 06:23:58
URL: http://lottafru.blogg.se
Postat av: gunilla/nilla

Två mysiga kort i härliga GLAD-färger. Den där Tildastämpeln är så söt. Vet du skulle så gärna vilja åka på mässan i Gbg och träffa dig. Så om du hämtar mig på cykel blir kanona. Ska vi säga onsdag eller torsdag vet inte hur fort du cyklar, hihi!!
Hoppas att du får en härlig kväll med dina jobbarkompisar.
Stor kram till dig vännen
/Gunilla
Du hur mycket äter hönsen egentligen eller har du tusentals? Hämta med traktor, himmel!

2008-03-15 @ 11:04:44
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Lena

GIllar verkligen den där igelkotten! Den är såå söt!
Hoppas kvällen var till belåtenhet;)
Kram!

2008-03-16 @ 10:24:35
URL: http://cruelladelena.blogg.se
Postat av: AnnikaS

Hoppas att inte bowlingen tog för mycket på krafterna utan att det blev en härlig dag dagen efter. Kortet var så fina, favoriten blev med den lilla igelkotten på, härligt färglagt och härliga mönstrade papper.

kram Annika

2008-03-16 @ 21:14:45
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Nilla

Förstår att det är full rusch hos er nu :)
Känner nästan igen mig lite själv där, nu vill man ju ha allt gult och vårigt när det vankas påsk :)
Hoppas att du vilat i helgen, för snart så kommer jag ångandes med kundvagnen, nu ska här bli vårfint till helgen.
KRAAAAAAM!!!

2008-03-17 @ 07:00:49
Postat av: Annika

Hoppas att du överlevde din hektiska helg med bowling och annat! Kul att gå ut med jobbet om det är ett gäng man trivs med! Helt underbara kort igen. Blir till att köpa en igelkott...den är ju så söt! Blommor är ju så härligt, brukar shoppa loss imellanåt, för det gör mej så glad! Kramar Annika

2008-03-19 @ 12:58:31
URL: http://mellbina68a.blogg.se
Postat av: Tarjeizahra

Excellent site!

2008-09-19 @ 14:30:04
URL: http://tarjeizahra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0