22 Juni -08 NU ÄR ALLT ÖVER!

Hej hej!

PUST! Här är jag igen,har inte haft så mycket tid att blogga de senaste veckorna.Men nu börjar jag andas i normalt tempo igen.
Först var det ju Sandras student,ALLT blev lyckat om vi nu bortser från att himlen öppnade sig och det ÖSTE ner regn och hagel precis när hon sprang ut. Allt och alla var genomblöta fast vi hade paraplyer.Men det gick ju det också och vi kommer alla minnas när hon kom springandes i regnet. Har ett kort på mej när jag ser ut som en dränkt katt men jag ska bespara er detta,hi,hi.



Här åker hennes klass iväg med kortegen(hm,stavas det så??)
Väl hemma så var det mottagning av släkt och vänner vi var ca 35 personer som firade vår lilla student.
Som sagt allt blev lyckat och maten räckte denna gång oxå.

I söndags fyllde min yngsta tjej 17 år,herre gud jag måste räknat fel på åren,kan det verkligen gå så fort,känns som det var alldeles nyss hon kom till världen.

Några dagars jobb och sen vips så var det midsommarafton. Partytältet fick stå kvar från studenten eftersom vi hade firandet här i år.
40 personer denna gång,nu börjar jag få in vanan på att ha många gäster.Men denna gång hade vi knytkalas så det var inte så mycket att fixa med mat och så,men ändå allt måste ju klaffa och det gjorde det.

Vi hade hur kul som helst med,åt  sill i alla de former,en och annan nubbe slank ner,jordgubbstårta lek och brännboll.
På brännbollen hade vi flera olika slags rack,ett för de tuffa killarna som inte är så stort ett lite bredare för de som har svårt att tröffa bollen(jag var en av dem). Alla skrek till de som missade med det smalare racket....TA DASSLOCKET och menade det bredare racket. Till slut fick jag en idée,hm,undrar om det var nubbarna som gjorde det??? Troligtvis! Jag sprang in i huset och hämtade just ett dasslock.Vi hade ett liggandes från vår båttoa eftersom vi har bytt lock där. Så nästa gång någon missade bollen och de skrek ta dasslocket så vips så var jag framme med ett riktigt dasslock......... Gissa om det blev jubel?

Igår var det en seeeeeeeeeeg dag. Sista gästerna gick hem 02.40 och det tyder väl på att det var trevligt kan jag tro. Det blev till att städa och röjja undan men mycket mer blev det inte i går.

Tänkte bara visa ett studentkort jag gjorde till Sandras pojkvän innan jag slutar för idag.Sandras kort har jag inte skannat ännu så det tar vi nästa gång.



Hoppas nu att ni alla haft en lika trevlig midsommar som jag haft.

Kram till er alla från en som är glad och lycklig över att alla partaj är över och gått bra.

Cathrin

Kommentarer
Postat av: Elzie

Där ser du! Du behöver inte oroa dig så mycket för maten s.

Vilken mysig midsommar ni haft. Här var det bara jobb och jobb, men nu är helgen slut och gubben har gått till jobbet igen men jag har SEMESTER!!! Gud så skönt att få göra vad man vill i fyra veckor.

Hoppas du har en bra dag.

Kram Elzie

2008-06-23 @ 08:47:37
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Lotta/ FruH

Det där då du klev in med dasslocket hade jag gärna sett!!Vilken femetta! Ibland händer allt på en gång,

hoppas att du får det lite lugnt nu ett tag framöver! Urfint studentkort!

Ha det finemang!

Kram,

Lotta/ FruH

2008-06-23 @ 19:13:00
URL: http://lottafruh.blogg.se/
Postat av: Chruss

Säger som Lotta - det där med dasslocket hade jag velat se!

Roligt att ni haft det så mysigt och att studenten blev lyckad trots regn!

Och studentkortet var ju så himla fint!

2008-06-26 @ 16:21:28
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Camilla

:))) Skrattar gott åt dass locket..

Det blir en klassiker...lover dig...

Passa på och pusta ut lite nu...

Kram Camilla

2008-06-28 @ 23:06:50
URL: http://pysselsidan.blogspot.com
Postat av: Gunilla/Nilla

Inte har jag deppat ihop inte! Men oj vad segt det är med bloggande för min del. Finns en massa annat som är himlans kul just nu. Som att kika in på din blogg.

Härligt kort och jäklans kul "story" om dasslocket. Förstår att ni hade en lyckad dag.

Sköt om dig vännen och må så gott

kram

2008-06-29 @ 12:40:32
URL: http://kortnilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0