4 Augusti-08 Slut på lugnet!!

Hej!

Nu är det slut på lugnet för er.........jag är tillbaks i bloggvärlden efter en helt underbar semester.

Vi har varit hemma ett par dagar nu och fixat till det bland blommor och blad,oj,oj vad det händer mycket på 2 veckor.
Vissa växter var inte i samma skick som när vi åkte,men lite svinn får man ju räkna med.Men å andra sidan så var det många som hade växt till sig och var i bättre skick,så det jämnar ut sej.

Vi har varit på båtsemester som heter duga.2 fantastiskt soliga och varma(lite för varma emellanåt) veckor.Bättre tur med väder kan man nog inte ha.
Vi har kuskat runt bland Vätterns alla små pärlor,små mysiga hamnar som Hjo (en av mina favoriter) men bäst av allt är nog alla små öar i norra Vättern. Där är det verkligen semester,så vi har bara latat oss,umgåtts med våra vänner,läst,badat och njutit av god mat.



Så här såg det ut på en av öarna,man kan ju nästan tro att man är i utlandet eller vad säger ni?



Här en smarrig "grillkorg" dock ej våran,men då jag fick förmåmen att smaka på räkorna så vet jag att de var supergoda.TACK! Till korgägarinnan: Tack för besöket igår,kul,kul. Jag har inte fått rätt takt på andningen ännu efter den lilla joggingrundan,hi,hi.

De sista dagarna var vi med på en segeltävling som heter Vättern kors och tvärs. Väldans trevligt och väldans mycket båtar. Tänk att klämma in över 80 båtar i en hamn som kanske inte har mer än ca 10 gästplatser.



Här en bild från hamnen i Hästholmen.

Jag har semester denna veckan oxå,men det verkar bli en regnig vecka så jag får väl ha inomhusaktiviteter.

Ha det gott allihop!

Många kramar från Cathrin

Kommentarer
Postat av: Nilla

Men vilka underbara båt och sommar bilder :)

Ni ser ut att haft det underbart på sjön.

Tråkigt att vi inte kunde ses en stund på vår hemresa, och vi som passerade dina trakter på em :(

Men det går fler tåg.

Skönt att du är tillbaks i bloggvärlden igen :) och tack för alla roliga historier du skickat ;)

Ha det jättebra, och stooor kram!!!

2008-08-04 @ 13:04:27
Postat av: Anita

Hej vännen!

Tack för igår. Du, vi kanske väckte inspiration till joggingrundor i skogen? c",)

Vad gott det ser ut i den där grillkorgen. Kul foto. Det skulle jag vilja ha. Min fina korg som jag köpte på slöjdmässan för en massa år sedan.

De där grillade räkorna ska vi äta du och jag en helg framöver. Då ska vi frossa, eller hur?

Tänk, jag sitter och målar Moa i regnrock. Undra om det ska bli några kort idag. Fy bubblan vad det regnar. Då är det mys pys inne.

Må så gott.

Vi ses snart.

Stor kram och stort tack för underbart semestersällskap, från Anita

2008-08-04 @ 15:32:31
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: AnnikaS

Jag blir alldeles avundsjuk när jag läser och ser bilderna! Det ser ut som ett härligt semesterparadis.



Skönt att ha dig tillbaka i bloggvärlden igen så jag vet att du har det gott!

kram Annika

2008-08-04 @ 15:47:44
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Elzie

Härligt härligt!! Hjo gillar jag också. Vi stannade till där en natt på semestern och skulle ägnat dagen efter att gå runt på stan. Hjo, hjo, ösregn på morron och ingen stadstur!!! Får bli nån annan gång, för jag har bestämt att jag SKA smaka den där glassen och jämföra den med NOras s.

Hoppas du har det bra.

Kram Elzie

2008-08-04 @ 16:24:24
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: VeronikaP

Mmmmmm, vilka härliga bilder!!

Jag längtar tillbaka till värmen lite grann, bada och sola dag ut och dag in. Ingen ordning på tider, "Oooops, är klockan redan 22?"



Vi ses och hörs!!

2008-08-05 @ 11:29:53
URL: http://veronikap.blogg.se/
Postat av: Gunilla/Nilla

Hallo på dig tjejen. Kul att ha dig tillbax.

Inte behöver man vara borta i två veckor för att det ska hända saker i trädgården. Här har varit värsta stormen i ett dygn nu och det vill jag kalla "ställa till det i trädgården", jävla skit som här ser ut, ursäkta ordvalet!!

Men till ngt trevligare än min röriga trädgård är dina semesterbilder. Trodde först ni varit i utlandet när ja såg första bilden. Tror faktiskt att man underskattar Sverige ibland. Men jag har kommit på att vi bor i PARADISET på jorden, så det så!!

Nu ska jag springa runt med dammsugaren ett tag. Ser ut som om stormen dragit fram även här inne.

Ha det gott och stor kram♥

/Gunilla

2008-08-05 @ 11:52:01
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

ooh!! VIlka härliga semesterfoton! ser ut som ni haft det alldeles underbart.

NU när man sitter här, 3e dagen med konstant regn så blir jag nästan lite ledsen att man småklagade lite på värmen förra veckan ;)

haha jo, jag kan ju säga att jag har typ varit bakis i 2-3 dagar efter möhippan..att komma hem 04.30 är inte riktigt min grej längre! haha

MÅ gott!!!

STOR KRAM Petra

2008-08-06 @ 11:24:44
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Sussig

Vilka härliga bilder! Det ser verkligen ut som att ni är i utlandet, så härligt!

Bobinerna till min bandförvarin har jag oxå köpt på APIDAE Sykompaniet, det följde med ett gäng och så köpte jag några extra löst. Det är verkligen super, man har en super översikt och jag använder banden mycket mer nu. Konstigt va!!



Ha det bra!

2008-08-12 @ 11:11:04
URL: http://sussig.blogg.se/
Postat av: Lotta/ FruH

Underbara foto från erat båtliv, det ser så härligt ut! Nu när vi kom till stan från stugan var trädgården här i stan helt annorlunda, var kommer allt ogräs ifrån?? Fast är det bra väder är det väldigt skönt att vara ut och dona!

Ha det gott!

Kram,

Lotta/ FruH

2008-08-13 @ 16:53:53
URL: http://lottafruh.blogg.se/
Postat av: Camilla

Så roligt att du är tillbaka :)

Såå fint det är från Båten och ni verkar att ha såå trevligt.

Fina kort och bara underbart .

Här är det fullt ös på regn och åska:((

Kram Camilla

2008-08-14 @ 20:50:37
URL: http://pysselsidan.blogspot.com
Postat av: Madsselina

Excellent site.

2009-06-29 @ 08:24:18
URL: http://madsselina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0