20 Augusti-08 Go´Kväll!

Go´kväll på er!

Japp då äntligen var det ledigt vid datorn,vi har ändå 2 datorer här i huset,men med 3 tonåringar i huset så är det inte så ofta datorn står oanvänd.
Men nu la jag beslag på den,ha,ha.

Ledig dag igår och jag och Sandra(älsta dottern) gick på promenad med Zoya vår hund,till skogen.Baktanken var ju att hitta lite kantareller igen och vi hittade en halv plastkasse ungefär,MUMS.
Men Göta Petter vad de krymper när de tillagas.

Till min STORA förskräckelse höll jag på att trampa på en orm,skitt,jag trodde hjärtat stannade.Som om inte det skulle räcka så såg vi en huggorm oxå.Vad det var för orm jag höll på att trampa på hann jag aldrig se,allt blev bara oooovääääääää,panik. Har under de 10 år jag bott här ALDRIG sett en orm i vår skog och vi är ofta där och traskar omkring,och så ska man springa på 2 på en och samma dag. Usch och fy,inte något favoritdjur.

I dag har jag lagat FALSK FLÄSKFILÈ till middag,och jag vill bara tipsa om detta om ni inte ätit det förut.
Plättlätt och smaskens och ett billigt alternativ till ÄKTA fläskfilé.
Jag har faktisk lurat många som inte märkt någon skillnad förrens jag sagt något.

500 gr blandfärs blandas med 1 ½ msk aromat och sedan formar man färsen till en "filé" och rullar in den  i
aluminiumfolie. Lägg den i frysen i 2 timmar ta sedan upp den och skiva  som en vanlig filé.
Stek skivorna och gör din favorit sås till.Själv bryner jag lite smör,pressar i lite vitök hela champinjoner och sedan lite grädde och steksky och vips så har man en kanonmiddag,jag lovar.

Ja då har vi kommit till slutet på mitt inlägg och då undrar ni kanske om jag inte gjort några kort,men jo si det har jag och de kommer här:





Alles för idag!!

Sköt om er tills vi höres nästa gång.

Kramar i massor till de som har lust, Cathrin

Kommentarer
Postat av: Christine

Så söta kort!!! Helt ljuvliga!

Jag bara ryser vid tanken att springa på orm, två dessutom... nej fy bubblan! Jag röstar på ormfri skog!!! ;-)

Kram Christine

2008-08-20 @ 22:15:15
URL: http://christineslekstuga.blogspot.com/
Postat av: Lotta/ FruH

Är uppvuxen i mycket ormrik plats med oftast helsvarta huggormar, men jag tycker det är lika hemskt att stöta ihop med någon orm var det än är! Tur att du inte steg på den.....

Skulle gärna velat se minen på den kräftfiskare ni skojade med!

Ursöta kort, den med bebisen är så kul och annorlunda!

Kramisar,

Lotta/ FruH

2008-08-20 @ 22:18:19
URL: http://lottafruh.blogg.se/
Postat av: Anita

Hej vännen!

Härliga kort som alltid.

Falsk fläskfile har jag gjort också nångång. Himla gott. Bra att bli påmind. :o)

Vad gör ni i helgen?

Vi ska ut med MoA för nu längtar vi.

Ha det gott.

Kram, Anita

Ps, ta stövlar på i skogen hädanefter. Hua.

2008-08-20 @ 23:00:21
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Elisabet

Hej Snygga kort.

2008-08-21 @ 03:50:25
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

tackar för middagstipset!! jag har bara hört talas om falsk fläskfilé men aldrig hört hur man gör!

Lät osm en riktigt god sås också mumm

usch å fyyy..2 ormar på en å samma dag..underligt egentligen..

Men gött att ni hittade massa kantareller Vill också haaa ;)

2 supersöta kort du gjort!! Du får till så fyndiga å passande texter =)

stor kram Petra

2008-08-21 @ 18:07:48
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

förresten, tusen tack för dina alltid så goa ord!! glad

Många goa kramar till dej!!

//P

2008-08-21 @ 18:08:20
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Anneli

Hej vännen va otäckt med ormarna själv tycker jag de kunde utrotas. Tack för receptet det måste jag pröva. Hoppas vi syns på sjön i helgen Kramar Anneli

2008-08-21 @ 18:18:24
Postat av: Angelika

Nej va hemskt med ormar, var vääääldigt länge sedan jag såg någon och det tackar jag för :-)

Hopaps allt är bra annars och att vi kanske ses snart!? ska ju flytta min butik till Huskvarna, invigning den 30 augusti - Välkommen! :-)

Kram

Postat av: Angelika

Glömde ju..

Vilka fiiina kort! Gillar särskilt det översta helt underbart :-)

Kram igen..

Postat av: Åsa/asamia

Superfina kort, och stämpeln där nederst är sååå fin...hur har du fått tag i din? Är det tradera eller nåt annat?

2008-08-21 @ 20:03:29
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: AnnikaS

Korten är underbara! Fy vad läskigt att möta två ormar på samma dag, förstår att du blev panikslagen.



kram Annika

2008-08-22 @ 08:10:45
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Gunilla/Nilla

Två KANONFina kort. Den nedersta stämpeln är såå kul och den översat en av mina favoriter.



Den där fläskfilén kommer jag garanterat att prova. Förmodligen redan i helgen. Den enda kryddan är alltså Aromat? Har du provat att grilla bitarna ngn gång?



Nu ska jag "leka" en stund med dammsugaren innan jag sätter mig och pysslar en stund.



Självklart en kram till dig från mig. Ha en riktigt härlig helg.



/Gunilla



2008-08-22 @ 11:02:41
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Nilla

Ja, att få en ledig dator är inte lätt, som tur är så har vi varsin här hemma, så nu är det inget tjafs längre, om vem som har suttit längst osv...

Så du har hittat svamp du, det kan jag ju inte dirket skryta om att jag har. Har varit på mina två favoritställen, men inte en endaste liten svamp jä*el så långt ögat kunde nå :(

Det är väl helt enklet inget svamp år i år, men vänta bara tills trattisarna dyker upp, då har jag ett ännu bättre ställe, där dom bara växer för fullt :)

Din falska fläskfilé måste jag allt prova, det lät ju jättegott, och lätt också :)

Hoppas du får en lugn och skön helg.

KRAAAAAAAAAAAAAM!!!!

2008-08-22 @ 15:45:27
Postat av: Elzie

Ormar är det värsta jag vet. Hade en här på tomten för några år sen och även om det bara var en snok så var jag glad när den försvann. Bra med igelkottar ibland s.

Den där falska saken har jag fått recept på för flera år sen men fortfarande inte lagat. Kanske man skulle få till det nu i veckan!!

Hoppas ni har en bra helg.

Kram Elzie

2008-08-23 @ 16:55:47
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Camilla

Hejsan!

Inte lätt att komma intill datorn inte!

Vi är 4 på 3 datorer och alltid en som blir utan:(

Orrrrmar...HJÄLP...Är såå rädd för dom.

Många fina kort som du visar..

Gillar hon som står i växthuset:)

Så söt härliga detaljer och mysiga färger.

Fin ljuvlig bakgrund.

Tycker att jag sett henne förr...;)

Kram Camilla

2008-08-24 @ 19:34:00
URL: http://pysselsidan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0