29 April-08

Hej hej!

Solen skiner och det är 20 grader varmt...........men såååå jäkla blåsigt.Men huvudsaken är att det inte regnar ,eller vad säger ni?

Min sambo ringde mej idag på morgonen från jobbet och frågade vad jag skulle göra i kväll? Min första tanke var åh,min älskling nu har han hittat på något KUL. Svarade snabbt att jag har inget planerat,och väntade med spänning på hans glada överraskning. Bra,sa han,- Då kan vi ju byta däck på din bil. JIPPIE. Vilken kul överraskning! Eller kanske inte.
Men det måste ju göras och jag får vara glad att jag får hjälp,annars kanske jag fick åka runt med dubb hela sommaren med.

Nu borde jag ta mej i kragen och börja laga mat,men idag har jag verkligen ingen aning om vad jag ska koka ihop.
Soppa på en spik kanske.Är det fler än jag som får idétorka när det gäller mat?
Har ni nåt smarrigt recept så tar jag gärna emot det.

Nu till kortverkstan:

image122

Ett litet grattiskort som kan vara bra att ha på lagerhyllan. Blev för en gångs skull ganska nöjd,det är ju inte alltid man får ihop något man själv blir nöjd med.

Nu till spisen,
Ha det gott i vårvärmen Kramar Cathrin

Kommentarer
Postat av: KLARA

hoppas du har haft en bra dag :) gå gärna in på min blogg och svara på dagens antingen eller :D

2008-04-29 @ 15:25:17
URL: http://lifeofklara.blogg.se
Postat av: gunilla/nilla

Kalafint kort! Förstår att du blev nöjd. Men jag tycker faktiskt att ALLA dina kort är fina!!
Om det blåser. Ja himmel och pannkaka här torkar tvätten nästan innan man hunnit hänga upp den. Kan man kalla detta för vårvindar;)
Visst är det trist att hitta på vad man ska äta. Har precis ätit rester från gårdagen. Enkelt och bra, spaghetti och köttfärssås, älskar rester.
Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och senare ikväll blir det spinning. Hoppas vi kör i medvind, hihi.
Ha det så bra
Kram till dig vännen
/Gunilla

2008-04-29 @ 15:34:12
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: VeronikaP

Men åh, vilket fint kort!! Färgerna är riktigt läckra!!

Jag trodde också att du skulle få en riktig överraskning ikväll..... byta däck.......... roligare kan man ju få. Men som du skrev själv, det måste väl göras det också!

Vad gäller mat hamnar jag/vi också i tråkiga ekorrhjul där vi inte alls vet vad vi ska göra! Soppa på en spik låter inte fel! Jag har en annan soppa som jag kan bjuda på... Försöker få Theresia att laga detta, men hon tror att bönorna bits, ha, ha!

2008-04-29 @ 18:54:26
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: VeronikaP

Glömde receptet ju!! Jag garanterar en god, billig och enkel soppa!!

Tomat eller kanske en paprikasoppa

2 lökar i tärningar
2-3 vitlöksklyftor i tunna skivor
1 röd & 1 gul paprika i strimlor
1 msk olivolja
1 burk krossade tomater
8 dl vatten
2 tärningar grönsaksbuljong
1 burk vita bönor i tomatsås
1-2 msk chilisås
1 tsk salt
1 tsk socker
svartpeppar

Fräs lök, vitlök och paprika i olja i en kastrull på inte alltför hög värme. Rör under tiden och fräs tills grönsakerna är nästan mjuka.
Häll på krossade tomater och vatten. Tillsätt buljongtärningar. Sjud soppan på svag värme i 10-15 minuter. Blanda ner bönorna i soppan och smaksätt med chilisås, salt, en aning socker och peppar.

2008-04-29 @ 18:55:48
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: Sussig

Ja du, det var en överraskning det! :)
Har oxå alltid detta problem med vad man ska äta till middag, blir lätt samma om och om igen.
Kortet är jättfint, vad är det för alfabete du har skrivit "Hurra" med?

Ha det bra!

2008-04-30 @ 07:58:51
Postat av: Carina

Har kikat i din blogg och kan bara säga att jag gillar dina kort.

Här är ett enkelt och gott recept. http://www.alltommat.se/recept?recipeid=6659

2008-04-30 @ 10:07:32
URL: http://ecarina.blogg.se/
Postat av: AnnikaS

Det var sannerligen en överraskning med däckbytet, om än välbehövligt. Jag hoppas att du får en härlig överraskning en annan dag istället.

Kortet är kalasfint, underbara färger!

När det gäller matlagning så har jag inte mycket att komma med, det är sambon som står för den biten här hemma.
kram Annika

2008-04-30 @ 18:36:07
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Nilla

Vilken go sambo :) att få däcken på bilen bytta, det är väl omtanke hihihi.
Förstår att du tänkte att det skulle komma någon super surprise, men jag tycker ändå att det var gulligt tänkt av honom...
Här skiner solen, så ikväll åker grillen fram igen. Vi har barnfritt tills på söndag, så nu gör vi precis som vi vil :)
Ha det gott.
KRAMIS!!!

2008-05-01 @ 16:42:38
Postat av: Lotta/ FruH

Härliga färger på ditt kort och snyggt brejk med de svarta hörnen!
Ha, kan tänka dej vad snopen du blev över däckbyte....men det var väl skönt att slippa dubb över sommaren ändå! Vi har idag besökt påskliljeparadiset Fagerås med över em miljon lökar och vilken upplevelse!!!!!!
Ha det kanonbar!
Kramen,
Lotta/ FruH

2008-05-01 @ 20:41:23
Postat av: Lena

Hahahaaha...vilken surprise! Du måste ha hoppat högt av glädje!?
FÖrlåt att jag varit en dålig besökare! Försöker dock att maila istället;)
Kram på dig och ha en trevlig helg!

2008-05-02 @ 10:19:14
URL: http://cruelladelena.blogg.se
Postat av: Theresia

Många kramar till dig min vän, underbara färger på ditt härliga kort!
Vi ses på måndag!
Kram

2008-05-03 @ 22:52:52
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: Annika

Ett jättefint kort,som alltid, förstår att du är nöjd! Fast det tycker jag att du ska vara med alla...alltid bra att ha i reserv! Haha, kan tänka mej din min om en förhoppning om nåt kul, så är det däckbyte på G! Fast det är ju en grej som måste göras *Ler*. Det där med matlagning är ju inte min grej,suck. Ibland undrar jag hur mina barn klarat sej *S*, typ ca 10-12 olika rätter som jag gör. Det ska vara snabb och enkel mat pga alla aktiviteter...ca 30 min max. Hoppas att värmen är här för att stanna. Kramar Annika

2008-05-05 @ 13:40:07
URL: http://mellbina68a.blogg.se
Postat av: Chruss

Haha, det var en överraskning som heter duga det...;-D
Fina kort också!!

2008-05-05 @ 20:21:48
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Carina W Moa&Max

Hej!
Kul att hitta till din blogg.Tycker dina kort är jättesöta,föll lite x-tra för det sista kortet.Härliga färger och igelkotten alldeles bedårande.
Hoppas du blir nöjd med Moa&Max-stämpeln.Skickar den 21/5 så får du den på Torsdag

Kram!

2008-05-20 @ 21:49:43
URL: http://pysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0