11 Oktober-07 Höstkort

Go´kväll!

Igårkväll var vi på handledarkurs med min yngsta dotter, för att få bli handledare åt henne när hon ska övningsköra.
Ja, kära mina vänner,det är ju ett under att vi inte behövde lämna tillbaks våra körkort allihop som satt där,skämt å sido men vi satt där som ufon allihop och kunde inte svara på den enklaste frågan.Tror man vet men blir lite feg,det är ju pinsamt att svara fel.
Kvällen avslutades med en film om olyckor av olika anledningar,alkohol,trötthet,höga hastigheter mm.
Det var filmat så att man fick känslan av att man själv satt bakom ratten och rätt var det var så small det,bilen voltade runt glas som krossades.........allt gick bara runt.Då kom tårarna,kändes precis som en repris av min olycka för snart 3 år sedan,13 oktober 2004,ett parti med isgata i 90 km/h bilen totalkvaddad och jag näst intill oskadd,lite småsår bulor och nackont,det kallas ÄNGLAVAKT.Gissa om jag har nr 13 som mitt turnr.3 år har gått men jag HATAR när det blir halt,undrar hur länge det ska sitta i?

Nu till något helt annat......mitt senaste kort.
Känner mej nöjd med kortet för en gång skull.

image56

Svar på frågan från Sussig. Pennan jag använt till prickarna är en sakurapenna,finns att köpa
i scrapbookbutiker eller vanlig bokhandel.

Må bäst allihop!

Vi hörs! Kram Cathrin

Kommentarer
Postat av: Anneli

Hej vännen jag tror inte jag skulle klara teori en gång till jag tyckte det var konstiga frågor när min son och dotter tog körkort. Jag vill heller inte ha halt än, förra året åkte jag min moppe till den 22/12. Ska snart starta upp den för färden till Örserum ha en trevlig helg kram Anneli

2007-10-12 @ 08:04:03
Postat av: Petra/Paradise

uuusch, läskigt med olyckor på vägarna..tyvärr väldigt vanligt. Speciellt när det är glashalt ute.. =/
Du hade änglavakt vännen!! (men det förstår jag..så söt som du är! *blink*) ;)
Jättefint kort, härligt mustiga höstiga färger du fått till! =)
Såklart vi ska sitta å göra julkort ihop!! Vilken dunderbra idé!!! =D
Vi får komma på ett datum som passar oss alla 3!(räknar med T åxå såklart) =D
Kram Petra

2007-10-12 @ 10:45:00
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Sussig

Jättefint kort, härliga färger! =)
Tack för svaret angående pennan, uppskriven på "måste ha" listan!

2007-10-12 @ 13:34:58
Postat av: Karin

Kanonfint höstkort!!! Hade tag i samma bakgrundspapper igår, men inte alls med tanke på hösten. Fick nu nya idéer...

2007-10-12 @ 17:03:21
URL: http://kajsaloppan.blogspot.com
Postat av: Theresia

Ja tyvärr tyvär kommer den där halkan fortare än man tror och man kan inte göra så mycket mera än att köra sakta och försiktigt själv.
Å jag hänger självklart på med en julkorts pysselkväll/dag, men det måste vi nog göra snart... tiden går fortare ön man tror.
Jättehöstigt kort och fint!
Kram Theresia

2007-10-12 @ 20:06:58
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: Chruss

Vilket underbart kort!
Mmm, har också åkt av vägen i blixthalka - bilen blev inte skrot och jag klarade mej med en massa blåmärken. Det är 10 år sedan men än idag när jag passerar den vägbiten får jag rysningar....
Ha en härlig helg!

2007-10-12 @ 22:44:08
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: VeronikaP

Uh, jag ryser när jag läser det du skriver... Jag avskyr också halkan, det är vidrigt!! Man kör försiktigt, men alla andra då???

Jättefint kort, alldeles underbar färgläggning!!

2007-10-13 @ 09:51:28
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: Lena

Din stackare att behöva gå igenom en sån olycka! Vad jag är glad att du överlevde!
Du har gjort ett KANONFINT kort!
Underbara färger dessutom!
Ha en skön helg och kör försiktigt!!!
Stor KRAM!

2007-10-13 @ 10:59:16
URL: http://cruelladelena.blogg.se
Postat av: gunilla/nilla

Usch så gräslig hemskt med en sådan olycka! Men det är nog som talesättet säger "änglar visst finns dom"! Förstår att du är rädd när det blir halt ute, inte alls konstigt.
Vilket underbart kanonfint kort du har gjort! Så härliga färger och snyggt målat! KANON. Dom där stämplarna är för söta, vill ha;)!!
Må så gott och ha en underbar helg ♥
Kram/Gunilla

2007-10-13 @ 13:14:36
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: lenislenis

Det var ett kanonfint kort så det förstår jag du är nöjd med. Men du kan nog vara nöjd för det mesta för här är ju bara fina kort i denna, för mig, nya bloggupptäckt. Jag kommer tillbaka!

2007-10-15 @ 12:54:19
URL: http://lenislenis.blogg.se
Postat av: Annika

Hej! Har också varit på handledarkurs för ett tag sen...ganska så tam kurs faktiskt. Nu är vi ute på vägarna, inte alltid så roligt pga andra bilister inte tar hänsyn till nybörjare! Usch vad hemskt med en sån olycka. Halkan kommer ju varje år som en överraskning.Kortet är jättefint likson dina andra.
Kram Annika

2007-10-16 @ 20:34:43
URL: http://mellbina68a.blogg.se
Postat av: Elzie

Vilka härliga kort du gjort på sistone. Har varit slarvig med att vara inne hos dig. Tittade efter på google hur den där ballongblomman ser ut förresten. Den var jättefin - och giftig!! Kanske mördarsniglarna låter bli den då *s*?
Kram Elzie

2007-10-17 @ 10:57:55
URL: http://essemia.webblogg.se
Postat av: Sanna

Jag är helt käääär i hänglar stämplarna, men var köper man dem?? Har förstått att det är via klubbpaket, men finns de ingen annan stans. De är ju helt underbara!!!
Superfina kort förresten!

2007-10-19 @ 21:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0