20 November-07

Hej go vänner!

Hoppas allt är väl med er alla. Här är det bara bra,men det var värre i söndags.

Dagen började med en härlig frukost med både äggröra och bacon i lugn och ro. På tur stod en långpromenad med vår älskade hund Zoya.(till Siw,nu skriver jag om vår guldklimp som du efterlyst,men du vet ju redan allt så nu efterlyser jag en kommentar från dej då jag vet att du är här och läser,ha,ha)

Vi gav oss iväg bort mot skogen och Zoya skuttande som ett yrväder.Tror det är bland det härligaste hon vet att få springa runt lös i skogen. Efter ca 30 minuters promenad vänder jag mej om för att kolla så att Zoya är med oss och då får jag se henne sittande stilla och bara stirra framför sig.
-Vad gör du ? säger jag till henne.-Kom nu då! Men hon sitter kvar och bara stirrar.Även husse lockar på henne och ingen reaktion.Vi fattar direkt att här är något som inte stämmer. Vi får henne inte ur fläcken och hon segar ihop och lägger sig ner som en skurtrasa. Kollar upp om hon kanske brutit ett ben eller fått någon annan skada men vi hittar inget.Jag trodde på allvar att hon skulle dö,det var så otäckt.
Hon fick bäras hem,men gick själv sakta sista biten.
Väl hemma så la hon sig i hallen och bara låg där.Något senare märkte jag att hon svullnat i ansiktet,läppar och ögon var rejält svullna.Hon såg nästan ut som en blodhund med alldelas för mycket skinn.
Då ringde vi djursjukhuset,de tyckte vi skulle komma in.
PANIK,vi skulle ju vara på 90-årskalas om en timme.

Vår granne jobbar på djursjukhuset så vi bad henne komma och ta en titt innan vi åkte.Hon kollade temp och puls slemhinnor mm och allt verkade vara ok,förutom skicket på vår guldklimp.
Hon tyckte att vi skulle gå på kalaset och hon tog Zoya med sig till djursjukhuset då hon ändå skulle dit.
Det känndes lite fel,men så fick det bli.
Svullnaden började lägga sig innan de åkte iväg så det var ju skönt.

Kalaset var trevligt med god mat och kaffe och tårta.

Besöket hos veterinären gick bra de lyssnade på hjärta och lungor som var ok.Nu är hon som vanligt igen,de trodde att det var en allergisk reaktion på något.MEN VAD?

Hon skrämde verkligen slag på oss,det lilla livet.

image71

En bild på Zoya ser ni här.

Jag slår väl till med ett julkort oxå!

image72

Nu orkar ni säkert inte mer,så det får bli allt för idag.

Kram Cathrin

Kommentarer
Postat av: Smörsoppens Siw

Så där ja, Cathrin, äntligen en bild på Zoya!
Hoppas nu allt är OK med henne.
Nu ser du att jag varit här och tittat på dina fina kort.

2007-11-20 @ 11:05:07
URL: http://www.smorsoppens.se
Postat av: Nilla

Vilken tur att allt slutade lyckligt med Zoya.
Och vad skönt med en granne som kunde ta med henne till veterinären, så ni kunde gå på kalas :)
Jag vet ju bara hur hispig jag blir då vår goaste katt blir dålig :(
Tur det finns djurdoktorer också :)
Ha en jättebra tisdag, hoppas ni har bättre väder än här i Uppsala, det duggregnar och är såå grått och trist.
KRAMIS!!!!

2007-11-20 @ 14:38:00
URL: http://www.frutteline.blogg.se
Postat av: Annika

Men oj vad hemskt...ormbett kan väl ge svullnad? Eller sprungit in i nåt hårt? Tur att kompisen tog med Zoya och undersökte i lugn och ro. Man kan ju lätt bli lite hispig när det händer sina djur-barn nåt, jag blir det iallafall.Skönt att det blev bra igen,med din söta söta hund. Ännu ett underbart julkort.Kramar Annika

2007-11-20 @ 15:40:37
URL: http://mellbina68a.blogg.se
Postat av: Petra/Paradise

Supersött kort!!! Härligt papper du använt dej av ;)
Det ska jag sätta min första tugga i på torsdag när jag är i Nässjö å härjar! ;)
Å japp, jag hoppas verkligen inte att det blir min sista pysselträff..*slänger en liten hint mot* ;)
UUusch..stackars Zoya =(
Det är så läskigt när djur å barn drabbas, man vill ju att de ska kunna berätta hur de mår!
Skönt att det är som vanligt igen!
Men undrar va det var som gjorde att hon blev sån?
En allergichock låter det ju som..men av vad?
Getingar är ju liiiite sent så här års..
En orm kanske?
Kramar om Zoya från mej!!
Kram Petra

2007-11-20 @ 22:31:13
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Chruss

Usch då, det var en otäck sak - tur att hon mår bättre nu!

2007-11-21 @ 06:48:52
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Elzie

Otäckt det där. Man blir orolig för de små liven när dom är "onormala". Skönt att hon är tillbaka på topp igen.
Ha det så gott och visst vore det gott med muffins *s*.
Kram Elzie

2007-11-21 @ 11:20:34
URL: http://essemia.webblogg.se
Postat av: Lena

Men fy! Stackars hund! Skönt att det löste sig med hjälp av goa grannar och att hon blev bättre. Det låter verkligen som en allergireaktion. Precis så blir det ju på människor som får allergibesvär!
Sköt om dig och den vackra vovven!
KRAAAAAAAM!

2007-11-21 @ 14:08:16
URL: http://cruelladelena.blogg.se
Postat av: Theresia

14 gången gillt! Nu hoppas jag att det kommer ett lösen åt mig...
Kortet är supersött, älskar papprena!
Hoppas att Zoya kryar på sig.. så kan jag ju inte skriva för det vet jag ju att hon mår bra! Jaja Ha en trevlig kväll. Håll tummarna nu..

2007-11-21 @ 20:49:59
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: gunilla/nilla

Vilken underbart fin hund ni har. Förstår att du/ni blev oroliga, otäckt när man inte riktigt vet vad som orsakat det hela. Vilken tur att vovven piggnade till så snabbt igen. Hoppas att det inte händer igen.
Ditt julkort är så himla fint, som vanligt.
Inga problem orkar alltid läsa och titta på dina inlägg.
Hoppas att du får en underbar helg utan några ovälkomna överraskningar.
Sköt om dig och kramen
/Gunilla

2007-11-22 @ 17:51:56
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: VeronikaP

Usch, det är inte roligt när djur blir dåliga. De kan ju inte göra sig förstådda och kan inte säga hur de mår. Vilken tur att det gick så bra ändå!!

*kram*

2007-11-23 @ 21:10:14
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: Lotta/ FruH

Skönt att din fina hund är piggare, det är lika oroande varje gång när de blir sjuka.Men tanken kvarstår vad hon reagerade så kraftigt på.
Ditt kort är jättsnyggt och papprena ska vi inte prata om, Petra läskande mej jättemycket och jag vill ha, vill ha...Ibland är det så svårt att avgöra hur ett papper ser ut i verkligheten och dessa var kanonfina!
Ha en underbar helg!
Kram,
LOtta/ FruH

2007-11-23 @ 21:30:44
URL: http://lottafruh.blogg.se
Postat av: Therese

Ja, hur kunde Daniel åka i fredags´? Det gälelr att rösta på dom man vill ha till finalen nu annars blir det väl pannkaka. Verkar som att folk glömmer att rösta. Synd!

2007-11-26 @ 12:58:18
URL: http://pimz.blogg.se
Postat av: nancy

Å vilka ljuvligt fina kort man hittade här.Lite tips inför mina julkort :)
ja de små liven kan verkligen skrämma en.Jobbigt när man inte vet vad hon blev allergisk mot.
ha en bra dag

2007-11-26 @ 22:40:40
URL: http://pinknanc.blogg.se
Postat av: Stardollcodes

What a cool web site. Love the pages you have on motivation, keep up the work I hope to read more soon.

2008-01-12 @ 00:31:46
URL: http://www.stardollcodes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0