10 Juni -07 Skepp o´hoj

Hallå där!

Ni har väl inte tuppat av i värmen? Vi har haft en UNDERBAR helg i Hjo.
Vi seglade dit i fredags kväll,nä nu ljög jag,det var ju nästan vindstilla så vi gick dit med motor.Kompisar mötte upp på kajen och tog emot oss,härligt.
Vi åt och drack lite gott innan vågornas kluck vyschade oss till sömns.
Lördagen bjöd på ett strålande sommarväder,så jag sökte mej till skuggan för att inte bränna min hy,vilket jag gör ganska lätt.Tror att jag lyckats klara mej utan allt för svåra brännskador,har varit duktig flicka och smörjat in mej noga.
Lördagkväll blev vi bjudna till campingen där kompisar har sin husvagn,vi fick god mat och gott vin.Vi hade en riktigt trevlig kväll.
Jag trivs så himla bra i Hjo,det är en sådan mysig liten stad,fast tiden räcker ju aldrig till,en helg går ju så fort,hm,får nog åka dit snart igen.

De hade öppnat ett nytt glasscafé nere vid hamnen,det var vi ju tvugna att testa,och det tänker jag göra fler gånger.
Super goda glassar,mums.
Sen var vi och köpte honungsmarinerad rökt lax,så fantastiskt gott,härlig sommar mat.Vi åt kokt färskpotatis och romsås till. Som ni märker har vi inte gjort mycket annat än ätit och proppat i oss den ena godsaken efter den andra,bara slappat och haft det mysigt.

Ja,så skulle vi då ge oss av hemåt igen,men min söta lilla sambo tyckte han behövde svalka av sig lite innan vi åkte så han dök i från båten,PLASK,kom upp igen och hade glömt ta av sig sina glasögon.Tror ni de satt kvar på näsan???? NÄHÄ. Vi leta och leta och leta men utan resultat.Kompiar dök i och åkte runt med gummibåt för att leta men nu är vi hemma igen,UTAN GLASÖGON. Ja, det blev ju något positivt med det oxå,jag har tjatat på honom flera månader att vi ska in och kolla nya bågar till honom och nu blev han ju så himla tvungen,tänk så det kan gå va,hi,hi. Andra paret glasögon han lämnar på Vätterns botten,undra om det är dags om 2 år igen?

Oj vad jag skriver,jag skulle ju bara lägga in ett nytt kort som blev ett riktigt "båtkort"
Livbojjen ritade och klippte jag ut och sedan är det mesta färglagt med distresser,stämplen har nog blivit en av mina nya favoriter i hÄnglapaketet.

Kram på er mina vänner!

Cathrin
image33

Kommentarer
Postat av: VeronikaP

Tur i oturen med glasögonen... :-)
Jag trodde att jag var duktig med solkrämen... På barnen var jag det iaf, själv är jag rödare än ett stoppljus!!
Jättefint kort, verkligen ett marint kort!

2007-06-10 @ 23:14:45
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: Gunilla/nilla

Det var inte så kul med glasögonen. Otur fast kanske lite tur oxå om man får tro vad du skriver om nya bågar.
Ditt kort får man verkligen en sommarskänsla av. Det är jättehärligt. Snyggt färgglagt.

2007-06-11 @ 11:22:11
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Anneli

Hej vännen vilket fint kort och vilken underbar helg vi haft. vad bra att din kära sambo tagit sig tid att gå till optiken se till att han får flera par. Många kramar Anneli

2007-06-12 @ 08:13:09
Postat av: Chruss

Härligt kort och en kul berättelse - låter som det var jag i farten....brukar hoppa i med det mesta jag...fniss..
Ha det bra!

2007-06-12 @ 15:27:22
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Annelie

Oj, vad trist med glasögonen. Ett senilsnöre kanske är vad han ska skaffa sig tillsammans med de nya glasögonen ;-)
Gillar din livboj! Får jag "stjäla" den idén? Snyggt att göra de marina tjejerna i omvända färger. Supersnyggt!

2007-06-13 @ 17:26:50
URL: http://www.tigerfamiljen.se/mammelie
Postat av: Petra/Paradise

Vilken helg du haft! HÄrligt härligt!! Extra härligt med det vädret vi hade i helgen också!
Duktig du är som smörjer in dej! jag är den som tjatar på allt å alla om solkräm, men det knappt ingen som lyssnar. Jag brukar också vara duktig på å smörja in mej. Det finns ju inget värre än å bli bränd!
Tur i oturen med glasögonen!
Samma grej har vi här hemma, när Johan cyklade omkull så fick sej glasögonen en känga, dock är de hela..(....tyvärr) men bågarna är fula å snea. Så jag tyckte det var ett ypperligt tillfälle för honom å köpa nya bågar, men han vill ju inte (pga hur dyrt det är) *suck* nåja..jag får tjata ett tag till! ;)
Jättefint somrigt kort du gjort!
Härliga färger! =)
kram kram

2007-06-14 @ 15:22:51
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Anita

Hejsan!
Vad harligt ni hade det i Hjo. Och mums vad mycket gott ni at.
Vem var det som pratade om synkontroll for nagra helger sedan.... Hi hi. Nej, trakigt att glasogen skulle hamna i Vattern.
Ett underbart kort. Det gillar jag verkligen.
Stor kram fran Kroatien och Anita.
Peter halsar.

2007-06-14 @ 18:35:00
URL: http://anita.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0