22 Januari-11 Änglar finns & så ett 50-årskort!

Hej hej hej!!

Segt och långt mellan inläggen jag vet men nu är jag här igen.

Börjar med att TACKA för alla söta komentarer......blir alltid glag av att se att ni varit här och lämnat ett litet spår efter er.

Visst finns det Änglar, jag är alldeles säker. Känner faktiskt flera stycken en ska jag berätta om alldeles snart, ska bara visa ett kort med ängelmotiv först.

Syrran bad mej göra ett kort med änglar till någon hon känner.



Fick fria händer och valde Maja Design´s underbara papper i bruna toner.



Insidan blev så här!

Nu till en av Änglarna jag känner!!

Hon heter Marion är nu 82 år och var min lärare på mellanstadiet....en helt underbar människa som
lägger ner HELA sin själ och HELA sitt hjärta på att hjälpa pygmeérna i Burundi i Afrika.

Nu på söndag i morgon alltså visas ett 10 minuter långt program på tv i 2:an kl 19.50
om henner arbete där.

Det solklara namnet på programmet är Pygmeérnas Ängel, titta på det om ni har möjlighet.

Jag har redan sett det för det är en repris i morgon, men jag ska titta i morgon oxå.

Tror ingen som mött denna fantastiska människa går vidare oberörd.

Sen har jag fixat och trixat ihop ett 50-årskort till en kommande 50-årsfest vi ska på.

Stämplarna till detta kort har jag fått låna av min goa vän Pernilla Tusen tack gulle dej.



Han som fyller är lite av en "buspojke" så detta motiv var passande tycker jag.








Kortets insida, mittendelen är en ficka som ett presentkort ska stoppas i.




Önskar er en fortsatt trevlig helg!!

Kram på er Cathrin

Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Visst finns det änglar! Ska se om jag kommer i håg att se programmet i morgon, eller så får jag kolla om det finns på SVT play.



Dina kort är underbara båda två!

kram Annika

2011-01-22 @ 17:01:18
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Petra/Paradise

Vilka ursöta kort!!

Både änglakortet och kortet till 50åringen!

Det blev ju hur bra som helst och vilken tur att du hittade en passande stämpel till! Vet ju att du hade lite bekymmer där ;)



Låter som en riktig Ängel denna Marion! :)

Kommer jag ihåg så ska jag verkligen försöka se det!

Tack för tipset.



Många kramar och fortsatt myspysig helg!

2011-01-22 @ 18:07:21
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Elzie

Vilka läckra kort. Den där stämpeln var ju hur kul som helst.



Såg också det programmet med Ängeln och hon är helt fantastisk den damen. Att hon bara orkar!



Hoppas du har en bra kväll.

Kram Elzie



2011-01-22 @ 19:25:38
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Bittan

Hoppas allt är bra. Vi får ta en "galen" utflykt framåt våren. Jag var faktiskt däråt med en kompis i måndags men vi skippade den fikasugne gubben haha.

Fina kort gillade det där med änglarna speciellt :-)

ha de bäst



kramar Bittan

2011-01-22 @ 20:14:25
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Underbara kort!

Jätteläcker stämpel den där buskillen.

Ha en skön söndag!

Kram Emelie

2011-01-23 @ 07:05:05
URL: http://emeliespysselsida.blogspot.com/
Postat av: Soulsister

Vilka underbara kort Cathrin. O jag tror på änglar, både med och utan vingar :)



kram

2011-01-23 @ 12:18:18
URL: http://www.soulsistersdiary.com
Postat av: Anneli

Vilka underbara kort, och det är klart det finns änglar Ha det gott Kram Anneli

2011-01-23 @ 18:59:59
Postat av: Petra

Supercharmiga kort!

Maja Designs papper e ju så fina!

Massor av Skogstokiga bamsekramar

från mig

2011-01-24 @ 19:16:32
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Gunilla

Korten är såååå himlans fina.



Visst är det tur att det finns "änglar" som är villiga att hjälpa när det är dom som behöver.



Du blev förresten IKKE av med mig. Så vi KOMMER att träffas, NICE eller hur??



Ha en dundrans skön söndag tjejen.

Kram till dig♥.....

2011-01-30 @ 10:07:14
URL: http://kortnilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0