7 Oktober-10 Den annorlunda jobbhelgen är över!

Hej på er!!

Usch här öser regnet ner och det är grått och trist, riktigt ÄCKLIGT väder tycker jag.

Men men vad göra åt det??? Nä inget man kan göra bara ta det som det är......det går väl över
kan jag tro.

Som jag skrev i förra inlägget så väntade en annorlunda jobbhelg för mej, och den tänkte jag berätta om lite nu.

I vanliga fall har jag dryga 3 mil till jobbet i helgen hade jag nästan 11 mil, urp 22 mil fram och tillbaka i dagarna 3, lite kämpigt när man inte är van och dagarna blev långa.

Jag och 3 kollegor har nämnligen jobbat på annan ort i en annan butik än den vi vanligtvis jobbar, då hela den personalen var på studieresa.

Väldigt roligt och väldigt lärorikt, men så underligt att jobba då man känner igen ALLA saker, men de är på fel ställe liksom.

Pirrigt värre att komma dit och försöka få allt att fungera och flyta på men vi har lyckats jättebra.

Enda problemet var att kassasystemet har krånglat som (fult ord). Nästan hela lördagen kämpade jag på som en liten blå och sprang fram och tillbaka som en skållad råtta mellan datorerna i kassan och på kontoret.

Kämpade på som en galning för att få det att funka, och när jag fixat till det så det funkade så började nästa kassa krångla, ja så höll det på hela dagen, de hade problem i "hemmabutiken" oxå så per telefon försökte jag hjälpa dem oxå.

Funderade allvarligt på att byta jobb ett tag för att bli "Cashguardgubbe" men det kanske inte skulle bli så bra.

Vi hade i alla fall väldigt bra dagar men som sagt de blev låååååånga och jag känner mej lite sliten, men det går över.

Oj vad mycket text det blev.......tråkigt med inlägg utan bild så jag slänger in ett tråkigt julkort, ja det är nog det enda jag har att visa just nu, kanske skulle låta bli för jag är inte så nöjd med det, men här kommer det........



Konstigt ibland finns inte inspirationen och det blir lite mindre bra, men plötsligt så
återkommer den och man blir helnöjd. Är det så för er oxå??

Det får bli allt för idag! Sköt om er och deppa inte ihop för att det regnar;-)

Kram Cathrin

Kommentarer
Postat av: Bittan

Hej !



Kul att få göra nåt annorlunda på jobbet ibland o ny karriär som cashguardgumma ( inte gubbe !!! ) tycker jag absolut att du ska bli :-)



Här är pysselinspirationen totalt lika med 0. Vid denna tiden brukar julkorten vara klara , överväger att skicka köpta i år eller inga alls !!!

Däremot har jag en massa annan inspiration som tur är :-)



ha det gott



Kram Bittan

2010-10-07 @ 11:25:53
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.com
Postat av: Elzie

Vad roligt det hade varit om du varit i Växjö och jobbat, då skulle jag åka in och hälsa på dig. För nu känner jag ju igen dig (och kanske vågar gå fram, hihi!).



Jag tycker det var riktigt gulligt ditt kort. Du målar så fint också. Själv har jag verkligen legat av mig, så det gäller att komma igång med målandet igen.



Hoppas du får en härlig helg.

Kram Elzie

2010-10-08 @ 17:38:52
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Pernilla/Trollwing

Hej gumman! Spännande med "nytt" jobb, även om det så klart var synd att det blev en strulig helg.. Man får tänka att det alltid är givande i långa loppet med nya erfarenheter, även de mindre trevliga:)

Förstår din känsla - jag har samma känsla med ett oinspirerat julort jag gjorde igår.. Däremot kan jag inte förstå hur du känner så för detta underbara du gjort!! Den gröna färgen verkligen lyfter det rara motivet så hon verkligen kommer till sin rätt! Jag skulle bli as-glad för ett sånt fint julkort, det tror jag alla skulle bli!

Glömde svara förresten, distressfärgen jag använde på hela det brun-tonade bebiskortet är "Vintage Photo", super-bra färg som kan bli måååånga nyanser:)

Massa kramar o ha en go helg!!

2010-10-08 @ 19:41:51
URL: http://trollwing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0