1 Oktober-10 Den perfekta blandningen, potatisskörd och ett kort!

Hej go vänner!!

Kul att du kikade in, och hoppas du har det bra.

Jag har det väldigt bra, men har det ganska hektiskt just nu. Massa roligheter på gång som jag jobbar med, men inget jag kan visa än.

Ska jobba i helgen och det kommer bli en väldigt annorlunda helg på jobbet, nästan lite pirrigt, men det skriver jag mer om nästa gång.

I tisdags när jag var ledig passade jag på att plocka upp vår potatis, alltid lika spännande att se vad som döljer sig där under plantan.



Mandelpotatis och Asterix blev det i år och riktigt många och fina var de.
Hela skörden är inte med på bild om någon undrar.

Passade även på att klippa ner och frysa in gräslök och bladpersilja, kan vara gott att ha under vinterhalvåret.

I lördags blev det en snabbis på den lokala second hand butiken och där hittade jag bla denna härliga flaska.



För endast 15 kronor blev den min och jag åkte raka vägen hem och klistrade på en tjusig etikett.

Min franska är ju inte den bästa, men jag tyder texten på etiketten som den Perfekta blandningen.

Jag får det till att det står att innehållet är både parfym, balsamvinäger,toalettrengörning och vet i fasen om man inte kan ha den som fil till frukost oxå.......eller vad tror ni??

Hur som helst så tycker jag den är fin och shit det samma vad det står.



Avslutar med att klämma in ett litet kort som jag tänker lägga i bra att ha högen.



En tidig Magnoliafröken som jag bara älskar.

Hörnstämplen är så klart Skogstokig

Nu får ni ha en trevlig helg allihop, det kommer i allafall jag ha.

Kram Cathrin



Kommentarer
Postat av: Pernilla/Trollwing

Hej raring! Men gud va spännande, vad är det som ska hända på jobbet...? Jättenyfiken!

Underbar flaskan va, så himla rolig etikett (och FIN!!) bra med franska, kan man inte så är det bara att låtsas - det ÄR filmjölk:))

Vilket superfint kort du gjort med lilla krakiga älsklingsflickan! Jag har också ett färdigt hemma med den jag fick uppstämplad av dig, hon är en raring!!



Massa kramar! (från en ägg-lös P IGEN!! Måste höras?)

2010-10-01 @ 16:36:41
URL: http://trollwing.blogg.se/
Postat av: AnnikaS

Du är alltid så flitig när du är ledig! Blir oxå nyfiken på vad det är som ska hända på jobbet.

Läcker flaska som blev ännu bättre med en underbar etikett på!

Det är perfekt att fylla på "bra att ha" korthögen emellanåt. Hon är så söt den lilla flickan.

kram Annika

2010-10-02 @ 08:48:07
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Elzie

Har också jobbat i helgen och har just ätit middan som gubben fixat. Man får inte kräva för avancerade saker av honom (eller mig!!) i köket, men vanlig husmanskost klarar han galant. Gott var det med lite middag efter att ha jobbat 7-17!



Såna gamla flaskor är jättefina. Vad det står på din etikett har jag ingen aning om. Har aldrig läst franska, haha. Men den var fin den också.



Om ändå en annan kunde få igång en "bra att ha hög" med kort nån gång. Nej,det är samma kaos varje gång nån fyller år. "Jag måste ju göra ett KORT"!!!



Hoppas du har en bra kväll, ska bli intressant att se vad det är för klurigheter du håller på.

Kram Elzie

2010-10-03 @ 18:09:52
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Theresia

Hmm min tolkning är att du jobbar på något roligt... inte att det är något roligt på jobbet. Fast vi har ju kul på jobbet...



Sött kort, kramelikram Theresia

2010-10-04 @ 18:30:02
URL: http://theresias.blogg.se/
Postat av: Lena

Vilken härlig skörd!! Underbart minsann..de smakr så mkt bättre än de man köper!!



Flaskan blev ju hur cool som helst men innehålsförteckningen är jag lite skeptisk till..=S hehe..



Hörnstämpeln är superfin och vansinnigt användbar..en favvo här hemma!!



Kram på dig!! //Lena

2010-10-04 @ 22:13:21
URL: http://lenascrappar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0