23 November-10 Snö snö och åter snö!!

Hej!!

Länge sedan, jo jag vet. Fullt upp med annat, men jag hoppas ni kikar in ändå.

Vid det här laget vet kanske de flesta att jag är "ledig" på tisdagar. Dumt ord tycker jag, fri att göra vad jag vill kanske är bättre. Eller nja det blir nog inte bra det heller för jag ville verkligen inte skotta snö idag, men har varit tvungen till det ändå.
Hur mycket snö finns det där uppe egentligen?? Och måste allt rammla ner på en gång??

I förra inlägget skrev jag om att jag gjort en smörgåstårta, vill inte skryta men den var mer än god och så här såg den ut.



Kanske inte världens snyggaste,  men god.

Den dekoraredes i turbofart då jag var hemma sent och var vrååååålhungrig.

Idag har jag och min "lilla" bakat 2 mjuka pepparkakor, lussekatter och gjort en lasange som snart ska stoppas ner i magen.

Mums fillibabba.



I helgen var vi iväg på en liten miniresa till Tyskland, himlans trevligt.

Det var jag Peter och 2 kompisar som for iväg och vi har skrattat ätit gott,
druckit gott, sovit gott och shoppat loss.

Min danska och tyska är ju inte på topp så på ett ställe beställde jag in en Carlsberg öl,
och fick in ett glas med sprite........LÄSK. Nä du lilla gumman ......har jag åkt hela vägen till Danmark så ska jag baske mej ha en öl. Tokigheter blir det alltid när jag är ute men som tur är var det ju inte så svårt att fixa till det här.

Vi hörs snart igen hoppas jag.

Nu knorrar magen efter lasangen.

Kram på er!!

Cathrin


Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Det är ju det jag säger, du har så fullt upp på din lediga dag att man får lite prestationsångest. :-D



Det låter som att det doftar väldigt gott hos dig. Hoppas att allt smakade gott!

kram Annika

2010-11-23 @ 17:48:09
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Petra/Paradise

WOW! VIlken smörgåstårta!! Plocka bara bort de där små små vindruvsformade underligheterna så skulle jag inte tacka nej till den ;)

Frågan är om ni gör annat än äter hemma hos er!?!? fniss ;)

Fast..jag ska inte säga nåt. Jag har precis lagat färdigt morgondagens lunch.

Nötfärsjärpar m bromkåls- och broccolipuré :)



Trevlig med en resa till Tyskland!

Min man tjatar hål i huvudet på mej att vi BARA MÅSTE åka dit!

Han vill äta snitzel! ....jah, då åker man till Tyskland för att göra det.



Kraaaaaam

2010-11-23 @ 20:33:47
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Bittan

Hahaha öl blir sprite vikken otur :-) Danska är ett grötigt språk, tur att du fick rätt till slut.Skönt att ni åkte förra helgen och inte i detta vädret. Skidan tackar för tipset om vallningen...men han föredrar att hålla sig inne och fortsätta se saker och ting på "Marsvis" :-)

Ha de bäst

kramelikram

2010-11-23 @ 22:44:27
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.com/
Postat av: Petra

Jag kan nästan se framför mig hur snopen du blir över spriteläsken.

Skicka gärna över en bit smörgåstårta till mig nästa gång. Det är ju såååååååå gott!

Massor av Skogstokiga

kramar från mig

2010-11-24 @ 11:53:05
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Elzie

Jag tycker den där smörgåstårtan såg riktigt god ut. Men jag hade nog tagit bort oliverna, hihi. Är ingen älskare av denna delikatess. Och lasagne, så gott det lät. Får nog göra det till helgen.



Verkar som det skulle behövas en språkkurs för damen i fråga. Men ska jag vara ärlig så hade jag nog också trott att det var öl.



Hoppas du har en bra och snöfri kväll.

Kram Elzie

2010-11-24 @ 17:50:27
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Lena

Men jahaaaa, den vill jag mer än gärna sätta tänderna i! När ska jag komma? Hahaha...den ser jättegod ut, tycker jag.

Suttit och ljudat på Sprite och öl och nej, de låter inte lika. Konstigt folk de där danskarna! ;)

Kram på dig från ett stormigt och kallt Uppland!

2010-11-24 @ 20:26:50
URL: http://cruelladelena.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

Hej gumman!



jag måste bara testa att skriva ett inlägg här hos dig.

Jag försöker skriva hos dem som har blogspot..men det funkar inte :(

Nu vill jag testa hos dig som har blogg.se.

Hoppas det är ok :)



Hej hopp!

Får passa på att önska dig en trevlig helg och mysig första advent!



KRAM Petra

2010-11-26 @ 09:03:05
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

jah! Det verkade ju uppenbarligen funka.

Då är det nog något fel på blogspot.



Kräm

2010-11-26 @ 09:03:44
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Pernilla/Trollwing

Hej raring! Det borde vara förbjudet att visa så där mycket gott på en blogg som du gör!! Jag blir helt galen av hunger och fika-sug varenda gång jag tittar in ju:) Mjuk pepparkaka och lussekatter... det är ju bara sååååå gott!!



Ha en supermysig kväll så ses vi imorgon, ska bli så kul!!!



Kramar

2010-11-27 @ 14:47:12
URL: http://trollwing.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Mums vad gott det ser ut!

2010-11-27 @ 22:05:38
URL: http://asamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0