31 Maj-10 Galen helg,70-åring och tupp eller höna!

Hej hopp!!

Allt väl med er??

Själv vågar jag inte känna efter hur jag mår för då är jag rädd att jag mår sämre än jag tror att jag gör.
My good vilken helg....HELT GALEN, jag lovar. Jag har jobbat och jag är helt säker på att alla och några till varit och shoppat hos oss under helgen.

Var det inte växter till hus och hem alla skulle ha så var det väl en blomma till lilla mor, ni fattar hur många mammor det finns va??
Galet mycket folk, galet fort gick tiden och en galet rolig helg att jobba, men oj,oj,oj det tar på krafterna vill jag lova.

Vi har även firat min svärfar som fyllt 70 år och givet vis fick han ett kort och presenter.

Då han är piprökare var jag ju tvungen att få med det oxå.......kolla in vad som sticker upp ur byxfickan.





Staketet är Skogstokigt och egentligen 2 staketpinnar längre, men jag behövde 2 av pinnarna till min skylt,
så jag klippte av det lite.
Namnet på skylten är företagsloggan till sambons företag han driver ihop med svärfar.

Tänkte avsluta med en liten kyckling-information, de har nu hunnit bli hela 3 veckor gamla och man kan börja urskilja könet på dem.

Tupparnas kam utvecklas fortare än hönans........oftas i alla fall. Det finns tuppar som "håller tillbaka" sin kam om det är många tuppar i flocken bara för att få vara i fred och inte hamna i slagsmål har jag en gång fått berättat för mej av en "hönsgubbe" jag träffade på och jag kan intyga att det verkligen stämmer.

Här på bilden ser man tydligt vem som är tupp och vem som är höna.



Har även "sniffat" lite bebis idag då grannarna kikade förbi för att kolla lite på kycklingarna. De kom precis när vi skulle äta och grytan var STOR se de bjöds in på chili con carne, och då passade jag på att gosa lite med pojkbebisen, lilla fröken sov så sött i vagnen.

Ha det så gott så hörs vi snart igen!!

Kram Cathrin

Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Japp, jag var på jobbet ditt och handlade blommor. Såg att du slet i kassan!



Lät så mysigt att grannarna kommer förbi, bjuds in på middag och att du får gosa lite bebis.

kram Annika

2010-06-01 @ 09:00:46
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Emma

Vilket tjusigt kort!!!



Å bebisarna, så fina!! vill ju ha

2010-06-01 @ 13:02:11
URL: http://www.emmastokigatankar.blogspot.com
Postat av: Elzie

Jag var själv och handlade blommor i lördags (nej, inte på "ditt" företag den här gången heller, hihi!) och jag kan förstå att det var galet. Massor med människor och jag skulle ju ha en hel del!!



Vilket mysigt kort du gjort. Den där pipan gillade jag. Hade min gubbe fortfarande rökt sin gamla pipa så hade jag gjort ett sånt kort, haha. Hur läckert som helst.



Hoppas du har lugnat ner dig lite grann nu efter helgen.

Kram Elzie

2010-06-01 @ 19:19:33
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Petra/Paradise

Vilket fint kort å vilken urhärlig detalj med tändsticksasken och pipan! ;)

Du är allt bra finurlig!



Ojoj va dina små kycklingar växer! Men så är det väl även i det riktiga livet.

Swisch säger det å plötsligt har de skostorlek 45 å ansiktet fullt av tonårsfinnar :P



KRAMISAR!!

2010-06-02 @ 08:25:37
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Petra

Tjohej på dig!

Kortet blev superbra! Det visar hur man kan använda staketet på mer än ett sätt. Och man kan sätta ihop flera i rad så att det blir hur lång som helst *ler.



Ha det jättebäst

Skogstokiga kramar

från mig

2010-06-03 @ 08:52:42
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Gunilla

Kan tänka mig att det blir varmt i växthuset. Hade jag fått välja hade jag hellre svettats i ett växthus med fingrarna DJUUUUUPT ner i jorden än på ett SKITTRIST kontor;=)!! Skönt att du bara har kort dag iaf.



Finfint kort med cool pip-tändsticksdetalj. Du är fiffig du vännen.



Nu ska jag till blomsteraffären och shoppa examensbukett. Synd att det inte är du som är säljare.



Ha det gott i helgen och stora kramen till dig från mig♥//Gunilla

2010-06-04 @ 09:49:14
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Trollwing/Pernilla

Hej!

Vilket himla fint kort, superläckert färglagt och så smart gjort med staketet! Rök-donenen i fickan blev bara så fränt!! Kul idé! Vad det var roligt att träffa dig på Hildas sist:) Inte för att du behöver någon kurs, du målar ju bara så fint!



Kram kram, hälsa de små kyckling-skräpen från mig:)

2010-06-07 @ 17:13:43
URL: http://trollwing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0