28 Maj-10 Studentbal & tut tutbil!

Hej hopp!!

Här är jag igen.....har tänkt att uppdatera i flera dagar men tiden har bara inte räckt till, och när jag hade tid ja då hade vi inget internet, någon snodde det under några timmar här om dagen, men nu är det tillbaka igen.

Här händer GALET mycket just nu och några veckor framåt, är det inte någon som fyller år så är det något med kommande student som ska fixas eller så är det något i trädgården som måste fixas eller så...........ja listan kan göras huuuuuuuuur låååååååååång som helst, nenas problemas.

Student ja, Linn min "lilla" tjej hade sin studentbal i går och ingen var mer nervös än jag, herre gud vad var det att vara nervös över?? Allt gick som en dans........typisk mammafason, eller kanske typisk Cathrin-fason, kan man vara nervös över något så var det..........jag blir så trött på mej själv.

Här kommer hon och pojkvännen inglidande  på hotellplan i min brors pontiac.........



Ett otroligt bilintresse har han min bror och en tokig syster har han med.
Han har under större delen av sitt liv på fritiden byggt om bilar, först plockat ner dem
i molekyler och sen börjat om från början. Hela bilen är klädd i gammelrosa sammet(tror jag)
från golv till tak.

I dagens lokala tidning var bilen med på en liten bild med kommentaren åker man inte skottkärra så kan man åka
i en sån här kärra......eller något åt det hållet.



Så här såg de ut Linn & Sebastian, fina va??

Höll på att bli galen när jag skulle stryka klänningen, kjolen har tre lager tyg,
ett i siden och två i tyll. Det tog flera timmar och slutade med att jag fixade till
några små hål i yttersta lagret bara för att jag fick för mej att stryka direkt på tyllet istället för att ha handuken emellan, urp.
I natt var jag inne och hämtade hem dem efter att festen var slut så jag känner mej lite seg idag.

Så till några studenkort:





Motiven är Skogstokiga
och  så även polisbilen på detta kort som är beställt till en blivande polis.

Tusen tack för hjälpen Petra!!



Snart kallar plikten och jag har lite att fixa innan dess så det här får bli allt för i dag!!

Kramar från mej, hej!

Kommentarer
Postat av: Bittan

Så fina!!!! Förstår att det var en stolt mamma :-)

Ha de så bra .



Kram Bittan

2010-05-28 @ 14:40:23
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Superfin dotter! Och fina kort!

Är också Catrine-nervig över vår store pojk som har sin bal på tisdag. Men hans uppgift är ju mer att matcha sin dam så lite lugnare är det nog :) Och visst är det galet mycket att fixa med just nu, men så roligt också!

Catrine

2010-05-28 @ 15:43:41
Postat av: Elzie

Vad tidigt dom tar studenten uppe hos er då! Här brukar det vara i början på juni, men man kan aldrig vara säker. De har kanske ändrat på det också. Man hänger liksom inte med när man inte har barn själv i de åldrarna. Jättefina var dom i alla fall, det unga paret.



Så fina kort!



Hoppas du får en bra och "lugn" helg.

Kram Elzie

2010-05-28 @ 16:19:24
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Lena

Åhhh...jag minns min bal...och resan hem då jag fick en spya i nacken..haha...mindre kul men ändå ett minne sm vi skrattar åt idag..som tur är...



Vilka härliga kort...



Tat lugnt...med allt!! Har också massor att göra och man får ta en stund då och då och bara "pausa"...



Hoppas de små mår bra!!



Stora kramen till dig!!

Lena

2010-05-28 @ 19:36:52
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Emelie

Du har fullt upp minsann. Men finfina var de på balen!

Fina kort har du gjort också, gillade särskilt "poliskortet"

Ha en skön helg!

Kram Emelie

2010-05-29 @ 09:15:19
URL: http://emeliespysselsida.blogspot.com/
Postat av: Molle

Vilket vackert par och vilken vacker dotter du har! Verkligen en söt klännning och bilen, ja den var asläcker! Hahaha...

På fredag smäller studenten här hemma hos oss! :)

Ha en härlig morsdag, vännen!!

Massor av kramar!!!!

/Elena

2010-05-30 @ 08:08:28
URL: http://mollesdagar.blogg.se/
Postat av: Petra

Wow så fina kort! Och poliskortet blev kanoncoolt.

Ha det superbäst

Skogstokiga bamsekramar

från mig

2010-05-30 @ 10:49:01
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Petra/Paradise

OooH! Vilken coolingbil din dotter och hennes kavaljer åkte till balen i!

Johan å jag körde faktiskt förbi just när avsläppet av alla balklädda studenter tågade in till hotellet :)



Kortet du gjort är superfina!!

Snyggt det blev med Skogstokigas bubbla som polisbil :D



KRAMIS!

2010-05-31 @ 09:13:55
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Chruss

Sicka fina studenter!

Och bil!!!

Och kort!

Mumma för ögonen!!!

Skönt att allt gått bra!

2010-05-31 @ 19:12:29
URL: http://chruss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0