16 Mars -10 Skissutmaning &fix och don!

Hej på er!!

Idag har jag gjort en make over på ett skåp jag "ärvt" efter min yngsta dotter.

Hon hade det när hon var liten och nu vill hon för allt i världen INTE ha det,
och har för den delen inte haft det på flera år heller.



Morsan (jag alltså) är ju galet förtjust i all gammal skit så jag har norpat åt
mej skåpet.

Tänkte ha det i mitt nya pysselrum, men det har ett fel och det är Han den där
Putte........i blåbärskogen. Jag lät måla dessa motiv på skåpet när Linn var liten
men det känns inte som det var jag riktigt, sååå jag fixade lite.



När jag fixat färdigt blev det så här i stället.



Om nu någon skriker för den galna människan målat över stackars lilla Putte
så kan jag lugna den personen direkt....Putte finns kvar fast han är numera lite "bakom".

Nu återstår bara att fylla hyllan med div gobitar och det återkommer jag till en annan gång.

Ett kort jag gjort efter en skiss ska ni få se här:



Det är Annika
som har en liten tävling och man kan vinna det här:



Kika gärna in och var med ni oxå, vet ja.

Motivet på kortet är så klart Skogstokigt

Kul att så många vill vara med i utlottningen av kudden i inlägget nedan,
ni har till på söndag att skriva en kommentar i det inlägget om ni vill vara med.

Kram på er alla, Cathrin
















Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Jätteroligt att du ville vara med på min utmaning! Ett riktigt fint påskkort blev det dessutom, det motivet har jag köpt efter inspiration från dig.

kram Annika

2010-03-16 @ 18:47:25
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Lena

Alltså, säg mig vad du inte klarar av?! Finns det något överhuvutaget? Du fixar ju ALLT! Skåpet är avundsvärt fint och jag är mäkta imponerad över alla dina talanger!

Tusan Cathrin, vilken fixare du är! :)

BAMSEKRAM!!!

2010-03-16 @ 19:07:16
URL: http://cruelladelena.blogg.se/
Postat av: Bittan

Hej du !

Vilket fint skåp :-) Kommer bli perfekt med pysselgrejer .



Ha en mysig kväll o glöm inte kolla på halv 8 hos mej från Jkpg, synd att de inte va me nån kändis.



Kram Bittan

2010-03-16 @ 19:27:14
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.com/
Postat av: annika

Hej.

Vad snyggt skåpet blev,blir ju perfekt i pysselrummet!!

Hälsn.annika

2010-03-17 @ 08:11:45
Postat av: wivi

Gisses va snyggt de skåpet var...men det blev bättre efter thihi...gud va avis jag blev att du ska inreda ett eget pyssel rum...tack för ordet nikotin gult..jag har redan använt det och det klingade negativt i munnen thihi ska vara en kvinnas list till de...

ha en bra dag

kram wivi

Postat av: Tigris

Ja, fint blev det!

:)

2010-03-17 @ 18:19:07
URL: http://tigrispredikantan.blogspot.com/
Postat av: Elzie

Visst är det bra när man kan ärva saker och få till lite nytt i hemmet. Och nog såg skåpet trevligare ut med 1:an och 2:an!!



Jag skulle gärna hyra in mig hos dig, men tror det blir LITE bökigt att köra fram och tillbaka för att passa mina telningar, haha. Nu är det i jorden och vi får se hur det går. En del har jag sått i krukor ute också!



Ha en riktigt bra dag.

Kram Elzie

2010-03-18 @ 08:59:49
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Petra/Paradise

WOW alltså!

Skåpet är ju bedåååååårande!! SÅ fint det blev med den nya texten! =)

Visst är det roligt att piffa till möbler.

Jag har mängder jag vill/ska måla om hemma.



KOrtet är sjuuuuukt fint!!! WOW WOW WOOOOOW!!

Det var verkligen superfint!

Inte bra..jag som gjort ett kort efter Annikas skiss (ej publicerat än) detta kommer konkurera ut mitt kort LÄTT! surar lite ;)



Japp! Jag väntar på ett nr.

för mera pengar vill jag spendera :P



Jag missade ju förresten att köpa viktigaste grejerna på mässan..kritvitt cardstock och mörkbrunt.. =/

TYPISKT!

2010-03-18 @ 09:38:13
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Petra

Tokgillar ditt skåp.

Hade passat perfekt i mitt pysselrum :O)

Ha en skön helg

Skogstokiga kramar

från mig

2010-03-19 @ 16:10:08
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: AnnikaS

Nu är utmaningen avslutad! Undrar om jag får låna din bild och lägga upp den i min blogg?

kram Annika

2010-03-28 @ 15:48:00
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0