23 Mars-10 Mitt pysselrum!!

Hej på er!!

Hur har ni det i regnet??

Just nu så tror jag att jag gillar snön bättre, än detta äckliga slask och regn, som förvandlar min trädgård till ett
gyttjebad.

Har man då hund som jag har så kan ni kanske själva räkna ut hur hon blir ute och hur mina golv blir när hon kommer in igen.....jodå jag torkar henne om tassarna men det hjälper inte, fy vad skitigt det är, usch.

Jo jag vet det sägs att lerinpackning är bra men just nu HATAR jag geggamojja.

Vad har jag då gjort idag på min lediga dag??

Uppe i ottan för att sy gardiner till mitt nya pysselrum, och ja det har väl gått ganska bra förutom att jag bara sytt den ena klart och jag har ännu inte fått upp dem, men det kommer.

Passade på att sy en liten förklädnad till en burk på mitt pysselbord,



Har åter igen använt Skogstokig textstämpel och sedan ett större alfabet uppe på texten,
och tryckte dit texten SMÅTT & GOTT.

ÅH, vad jag gillar denna textstämpel, kär kär.

Har varit en sväng i Gränna oxå, hos syrran i hennes butik, fikade lite och hade lite annat pyssel för mej,
men det får ni se en annan dag, för det är en hemlis än så länge.

Tänkte visa lite bilder från mitt nya pysselrum som ännu inte är helt klart men på god väg.



Här är själva verkstan med plats för 2 pysslare om någon är sugen på att komma hit och göra
mej sällskap.



Gammal hylla köpt på loppis för 20:- och vitmålad av mej, perfekt till mina
Penny Black stämplar.



Svarta konsoller på hyllorna, hjälp mej , ska jag måla dem vita, kan inte bestämma mej.



Julklapp från chefen i julas var dess 2 våningsfat, blev ju perfekt till
stämpeldynor och annat småplock.

Japp det var nog dagens föreställning, fick fota allt 2 gånger då jag fotade utan
minneskortet första gången.......är man föryrad så är man.

Ha det bäst mina vänner och som sagt vill ni komma på pyssel så hart jag en stol över.

Kram Cathrin


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Nu har jag tittat in hos dig igen. Så fint ditt pysselrum blir! Jag har också ett rum utsett till mitt pysselrum, men där har vi nu samlat alla ouppackade kartonger och sopsäckar. Inget pyssel än alltså. Jag hoppas vi kan pyssla ihop någon dag och lära av varandra. Hälsningar "New Catrine"

2010-03-23 @ 16:24:44
Postat av: Elzie

Åh vilket rum! Den som ändå hade ett sånt. Så skönt att kunna ha sakerna framme. En sån där stansförvaring har jag också. Eller stans heter det väl inte men så här tidigt på morronen kan jag inte komma på vad det heter, haha.



Jag hade nog behållit dom svarta. Det bryter av lite mot allt det vita.

Hoppas du får en bra dag.

Kram Elzie

2010-03-24 @ 08:17:16
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: KatarinaR

Så fint du fått det i ditt nya pysselrum!

Perfekt att kunna ha plats för två pysslare.

Ha det bra!

2010-03-24 @ 14:10:21
URL: http://katarinaspyssel.blogg.se/
Postat av: Lena

Vad fint du har det! Vill oxå ha ett pysselrum! Kommer du och fixar ett åt mig?? :)

KRAM!!

2010-03-24 @ 19:17:55
URL: http://cruelladelena.blogg.se/
Postat av: Anita

Hej vännen!

Vad fint du får i ditt pysselrum. Visst känns det lyxigt att ha ett eget rum? Jag gillar verkligen mitt också, det är så mysigt att vara i allt det blåa. :o) Jag satte förresten de rosa pelargornerna i fönstret i det rummet.

Vad kul att vi ses på lördag. Du tänker inte heller vara välkomstkomitté när killarna kommer hem? Nä, inte jag heller.

Kramis

2010-03-24 @ 19:20:30
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: AnnikaS

SÅ himla fint du har fått det i ditt pysselrum, förutom en "liten" detalj... :-D

Jag tycker inte att du ska måla konsollerna vita, tycker det var riktigt snyggt med svarta, de liksom brytar av mot allt det vita.

kram Annika

2010-03-25 @ 07:42:45
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Petra/Paradise

TUSEN TACK För det toppenfina kuddfodralet! Det är verkligen jättefint!! Nu ska jag bara shoppa in en kudde :D



Ska till Ullared om två veckor. Det får bli ett inköp då :)



Jättefint pysselrum du fått vännen!

Men.....ska taket verkligen vara omålat?!

Det ser ju inte klokt ut! ;P

fniss



Du, en fråga. Bokstäverna du stämplade min kudde med och även ditt fina pennfodral..vad är det för alfabet och vart har du fått tag på det?

(svara gärna inne på min blogg så jag ser svaret) :)



Kramisar!!

2010-03-25 @ 09:55:45
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Det var himlans så mycket du har för dig och fint som tusan blir det också alltid. Du fixar verkligen med både det ena och andra HELA tiden. Kanske ska du göra som din syrra sa??!!



Men du lilla leriga vovsingen med blommiga gummistövlar som är så modernt? Att du ikke tänkt på detta!!



Idag blir det lite trädgårdsfixande här. Skönt med utomhusarbete när hemmet ser ut som f-n efter vattenläcka:=(!!



Sköt om dig och trevlig helg vännen.

Kram/Gunilla

2010-03-25 @ 10:23:13
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Bittan

hej !

hade totalt missat att du uppdaterat. Fyyyyyy på mej :-(

Vilken lycka med ett så fint pysselrum. Blev ju kanon :-)jobbar du på måndag em ? Ska till sjukgymnasten så då tänkte jag passa på o ta en tripp. Sen hinner jag inte för alla Blåkulla bestyr !!!!



Ha de bästa kramar Bittan

2010-03-25 @ 16:45:06
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.com
Postat av: Bittan

Hej !

Missat totalt att du uppdaterat . Fyyyyyyy på mej :-(

Vilket fint pysselrum!!!!! Sån lycka att sitta där o skapa kan jag tänka mej.



Jobbar du på månd em ? Ska till sjukgymnasten så då tänkte jag ta en tripp . Sen är det fullt upp i v med Blåkullaförneredelser hihi.

Ha de bäst . Kramar Bittan

2010-03-25 @ 16:48:13
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.com
Postat av: Bittan

Nä jag är inte full !!!!

Jag ger upp !!!!

Kom en liten j....a ruta att kommentaren inte sändes pga nåt blablabla. Minnet är ju som en guldfisk när jag skulle skriva om den därav lite olika innehåll .



Men bättre 3 kommentarer än ingen eller hur ?



Kram igen fr virrpannan

2010-03-25 @ 16:51:18
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.com
Postat av: Petra

Supertjusigt!

Synd att det är så långt till dig annars skulle jag komma och göra dig sällskap vid pysselbordet.

Ha en kanonskön helg

Skogstokiga kramar

från mig

2010-03-26 @ 09:31:11
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Märta

Första gången jag hamnar på din blogg. Oj vad många fina kort du gör! Ni är så duktiga alla ni scrappare o ni som gör kort! Jag har en liten utlottning på min blogg som kanske kan vara lite intressant så du är välkommen att ta en lott!

Ha det så gott!

Märta

2010-03-27 @ 00:12:56
URL: http://angsgard.blogspot.com
Postat av: Nilla

Hej min vän!!

Har inte riktigt kommit över att det inte blev någon "riktig" kram igår, fy sjutton vad roligt det hade varit.

OCH, jag erkänner att jag är superdålig på att kommentera här. Men nu ligger din blogg på mina favoriter, så nu kommer du se mig här oftare :)

Vilken fin pysselhörna du har, där skulle jag gärna sitta med dig, men då får vi säkert inte så mycket gjort, utan babblar istället, inte helt fel det heller.

Ha en jättehärlig lördag, och vi "ses" här snart igen.

KRAAAM♥

2010-03-27 @ 12:31:33
Postat av: Emelie

Hej och tack för inspirationen igår.

Sidan med Inkido stämpeln är http://www.pysseltagen.se/

Det finns även en med "Så skimrande var aldrig havet". Kanonfin även den!

Pyssla lugnt!

Kram

2010-03-28 @ 10:00:14
URL: http://emeliespyssel.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0