13 Juni-10 Nu är det färdig Studentat!!

Hej på er!!

Japp då har yngsta dottern tagit studenten. Känns som jag nyss gjorde det själv, men när jag räknade efter så var det visst 25 år sedan, urp, har aldrig varit någon hejjare på matematik så jag har nog räknat fel, eftersom jag är 27 och ....nej va fasen jag får inte ihop den ekvationen.....jag lägger ner.

Vi hade i alla fall en väldans trevlig dag förutom att solen lös med sin frånvaro, men det regnade i alla fall inte.

Lös som solen gjorde däremot Linn, har väl aldig sett en mer sprudlade glad Linn någon gång innan tror jag, HÄRLIGT.

Nu är det slut på Studentandet och jag tänkte visa de sista studentkorten jag gjorde.

Nr1:

Till flickornas kusin



Nr 2

Till Sambons systerdotter, från hennes mormor och morfar



Nr 3

Till samma tjej från oss



Ett kort lite olikt mej (tror jag) men ville att de skulle vara olika då hon fick
2 kort gjorda av mej.

Till slut nr 4 till min egen Linn som gått Media med inriktning foto så
givetvis var jag tvungen att klämma in en kamera på kortet.



Student-tjejen och texten För du har tagit studenten fy fan vad du är bra

är Skogstokiga stämplar.......SÅ KLART.

Tänkte avsluta med en liten kycklingrapport.

Igår fick de göra ännu en flytt då de vuxit ur "pallkragelyan".
Nu fick de flytta till sitt permanenta boende, och några tuppkycklingar
"flyttade" jag till Tuppkycklinghimlen....jo ni läste rätt....JAG.

Det är inte bara guld och gröna skogar att ha höns och man för inte vara för mesig,
så är det bara. Rena rama RamboCathrin här!

Tycker ni att jag är hemsk?? 



De blev alldeles tokiga av glädje av att kunna flaxa omkring och få lite mer yta att röra
sig på så de var lite svåra att få på bild som inte var suddig.



Fast här är 2 brudar som görna poserade en stund.

Allt för idag!!

Kram Cathrin

Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Så trist att solen inte kan vara framme en sådan dag, fast jag tror att studenterna är glada och nöjda ändå! Alla korten du gjort är jättefina och kul att se dem så olika. Själv har jag endast gjort ett studentkort i år, ovanligt.



Det där med tupp-himlen hoppade jag över, är alldeles för mesig för sådant! Brudarna tycks trivas i sitt nya hem.

kram Annika

2010-06-13 @ 16:37:55
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Elzie

Inte är du hemsk inte. Har man djur så får man ta tag i det emellanåt. Det är därför jag inte har några hönor eller tuppar eller kycklingar, hihi. Är alldeles för blödig av mig!!



Vilka läckar kort du gjort. Och grattis till att studerandet är över för den här gången. Ja, för dottern då alltså. Mamma skulle nog behöva gå en mattekurs så hon får ihop årtal och annat!!!



Hoppas du får en bra vecka.

Kram Elzie

2010-06-13 @ 20:24:18
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Pernilla/Trollwing

Hej tuffing:) Även om jag inte låtsas förstå alls vad du har gjort med de små favorit-skräpen med snopp (eller inte snopp på tupp kanske, men du vet!) så måste jag säga att det är lite coolt att du tar tag i det själv! Och göta petter vad goda och rangliga flickorna har blivit!! Blir helt fnissig när jag tittar på dem, raringar!!



Men vad roligt att din stora tjej hade en härlig student, det har du gjort bra:) Korten är alldeles alldeles bedårande! Jag tycker det var urläckert med kamera-detaljen, och det "nakna" kortet blev sååå snyggt i all enkelhet. Asbra!



Massa kramar:)

2010-06-14 @ 19:36:34
URL: http://trollwing.blogg.se/
Postat av: Emelie

Härliga kort!

Spännande med rapporten från hönsgården också.

Ha en trevlig kväll!

Kram Emelie

2010-06-14 @ 20:01:07
URL: http://emeliespysselsida.blogspot.com/
Postat av: Petra

Vilka söta fotomodeller dina höns är. Där kan Tyra Banks slänga sig i väggen ler

Studentkortet blev superfint.

Ha det bäst tjejen

Skogstokiga kramar

från mig

2010-06-14 @ 20:46:16
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Pernilla/Trollwing

Men du, Gränna kör vi jätteofta till! Perfekta mc-vägar dit och på hamnpiren är det ju nästan legio att åka o fika:) Om du mailar en liten vägbeskrivning och ett telenr så kan jag skicka ett litet sms och se om vi kan svänga förbi en kortis? Jag dör ju efter få se dina små krakar på riktigt nu ju:)!

Massa kramar!

2010-06-16 @ 09:22:08
URL: http://trollwing.blogg.se/
Postat av: Emma

Äntligen är studentandet över och alla kastas ut i ett arbetsliv utan jobb, hm, stackare...



Ja så är det att ha djur, ibland är det jobbigt å ibland är det glädje....



fika snart?



kram

2010-06-16 @ 09:26:45
URL: http://www.emmastokigatanakr.blogspot.com
Postat av: Lena

Äntligen över här med! Fy vad slut jag var!! Konstig för vi som bara är 27 borde ju kunna hålla igång bra mycket mer.....

Tack o lov är det 11 år till nästa tar studenten! Hinner vila upp mig! :)

Kortet var helt underbart!!

Kan man beställa kort av dig? Beställde nämligen ett kort till Jenny av en tjej som gör kort, men fick det aldrig. Fick kasta oss till affären i sista stund och köpa ett färdigt tråkkort. :( Så kan man beställa hos dig mot betalning vill jag gärna det! :)Ja nu är ju studenten över, men det är en del födelsedagar framöver som jag skulle vilja ha lite kort till!

Kram på dig!!!

2010-06-18 @ 12:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0