17 Juli-10 Egon är död!!!

Hej på er!!

Vår tupp är död vår tupp är död. Vår tupp är död vår tupp är död, han kan inte sjunga koko di koko da, han kan inte sjunga koko di koko da..

Inte mycket att skriva om kanske många tycker, men vi har en sorgens dag idag.

Vår älskade tupp Egon är död. Egon var inte vilken tupp som helst utan en mycket speciell tupp, lite mer som en hund faktiskt.

Han var HELT orädd för det mesta, kom alltid upp till oss så fort vi kom ut och ville liksom vara med.

Ibland gick han ut på vägen och stod där, kom det en bil så var det inte så säkert att han ville flytta sig utan stod kvar. Ibland tutade bilarna på honom men inte brydde han sig om det, de som ville förbi fick snällt gå ut och fösa bort honom.

Ja ni förstår kanske att han var speciell. Löjligt kanske men jag har fällt många tårar idag, men det står jag för.

Här nedan ser ni lite bilder av Egon.





Egon & Zoya



Egon vid vinbärsbusken.



Mums de där röda bollarna ser goda ut!!

Egon.......Du kommer fattas oss!!

Torkar en tår.

Kram Cathrin

Kommentarer
Postat av: Lena E

Neej vad tråkigt!! Spelar ingen roll vilket sorts djur det är..man blir ledsen ändå!! Jag grät floder då min första guppi..(en ganska menlös fisk) dog när jag var typ 9 år...



Kram på dig!!och hoppas du ändå får en fortsatt trevlig kväll!!



Lena

2010-07-17 @ 21:40:22
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Bittan

Beklagar !!! Den som aldrig har haft djur förstår inte hur det kan vara. Ha det så bra som du kan



kram kram



Ps fotoreportaget blev inställt pga regn idag , de kommer imorgon istället ,tror du jag har sterrat ( oj det där var torpiska igen ) de vill göra reportage o sälja till tidning med trädgård, kakbuffe o sommarlunch !!! Hjääääälp, bara regnet håller sig borta o synd att växthuset står i boden !!!

2010-07-17 @ 21:58:15
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.com/
Postat av: Pernilla/Trollwing

Åh så sorgligt.. Förstår att du är ledsen, han var ju en alldeles vansinnigt tjusig tupp, och verkar dessutom varit hur charmig som helst! Stoooor kram kommer här från mig!

2010-07-17 @ 23:33:53
URL: http://trollwing.blogg.se/
Postat av: Anita - Gränna

Hej vännen!

Jag sörjer med dej. Förstår att saknaden blir stor.

Hoppas vi ses på sjön nästa vecka.

Stor kram

2010-07-18 @ 00:26:55
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: AnnikaS

Men vad sorgligt, förstår att du är ledsen! Egon verkar ha varit en härlig tupp så jag förstår att saknaden blir stor.

kraaaam Annika

2010-07-18 @ 12:52:49
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Anonym

Beklagar sorgen.

Vi gick förbi hönsen och tupparna härom dagen och sa just hur himla fina de är.

Catrine

2010-07-19 @ 12:36:25
Postat av: Gunilla

Förstår att du är ledsen! Han var verkligen en urtjusig och ståtlig tupp.



Skickar dig en STOR kram och hoppas att den kanske kan lindra lite.♥♥



//Gunilla

2010-07-19 @ 13:23:00
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Petra

En stor kram till dig Cathrin. Inte kul när någon går bort. Oavsett vem och vad det är.

Men jag kan tänka mig att han hade ett bra liv hos dig och din familj. Ett tuppenliv!

Skogstokiga kramar

från mig

2010-07-19 @ 18:50:31
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Lena

Vad tråkigt! Förstår hur det känns att förlora en familjemedlem, tupp eller hamster, spelar ingen roll. Varma kramar till dig!

2010-07-20 @ 10:42:53
URL: http://mollesdagar.blogg.se/
Postat av: Emma

nämen detta var tråkig att läsa...



har inte läst din blogg på ett tag, och vet du vad det kusliga är? att vi döpt en av våra tuppar till EGOn eftersom han är så glupsk och vill ha allt själv.... så hans namn lever vidare och kanske en del av honom....?



Du får gärna komma hit å hälsa på oss, vi behöver nog lite hjälp med könsidentifieringen även om jag tror att jag är säker....=)



Ha det gott, kram

2010-07-22 @ 14:50:57
Postat av: Petra/Paradise

Buhuu :(

Jag beklagar sorgen.

Blev han gammal? Och dog han en naturlig död?



Ändå tråkigt såklart.

Vilket djur det än må vara så har man självklart känslor!



Önskar er en trevlig helg och så hoppas jag att du får vara ledig i helgen.

Men du kanske t.o.m har semester?



KRAMIS

2010-07-23 @ 10:47:28
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Angelika

Nej va tråkigt! Han var verkligen hur fin som helst - förstår att saknaden är stor. Inte spelar det väl någon roll vad det är för djur, har man fäst sig vid det så har man...



Stor Kram A

Postat av: Nilla

Nu fick även jag...tupprädd som jag är, även en tår i ögat. Han var ju riktigt fin, och säkert en härlig personlighet.

Att sörja sina djur är inte alls löjligt, vare sig det är en tupp, katt, fågel eller nåt så vingligt som en vandrande pinne.

Tänker på dig och hoppas att jag snaaaaart får ge dig den där kramen jag lovat så länge.

2010-07-25 @ 12:49:14
Postat av: Nilla

Nu fick även jag...tupprädd som jag är, även en tår i ögat. Han var ju riktigt fin, och säkert en härlig personlighet.

Att sörja sina djur är inte alls löjligt, vare sig det är en tupp, katt, fågel eller nåt så vingligt som en vandrande pinne.

Tänker på dig och hoppas att jag snaaaaart får ge dig den där kramen jag lovat så länge.

2010-07-25 @ 12:50:43
Postat av: Elzie

Vad tråkigt. Speciellt som han var som han var. Blir lite närmre när dom beter sig på det viset. Hoppas allt är bra med dig nu och att du har en bra dag.

Kram Elzie

2010-07-26 @ 13:51:15
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Abstract Expressionism

Perfect site, i like it!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0