16 Februari-10 Vilken dag!

Hej hopp på er!!

Oj oj, vilken dag jag haft stimm och stress hela dagen.

Började med att jag skulle försöka smyga omkring i huset och utföra div sysslor utan att väcka hela huset,
och det är väl det enda jag lyckats med idag.

Sen har jag hjälpt Emil att måla om hans rum och la ner det arbetet i god tid för att hinna gå ut i ladugården för att mata hönsen innan jag skulle iväg och klippa mej, vilket verkligen var på tiden.

Ut i ladan och vad hittar jag där??? Vet inte riktigt men kan det vara ett Barbapappafrö tror ni?



De andra tre är ju hönsägg helt klart och troligtvis är väl det fjärde det också,
men något liknande har jag aldrig sett innan.

Undrar hur den hönan ser ut i rumpan, fniss.



Ringde mamma och satt och prata så jag höll på att glömma frissan,
kom i sista sekund, phu.

Hem och vände fixade lite mat och sen till tandläkaren för att dra ut en tand,aj, aj, aj, aj.

En visdomstand med hål i så det var liksom inget att spara på även om jag föredragit det.
Han sa att han skulle börja med att lägga lite bedövning, men jag sa åt honom att du kan ta rätt mycket.

Han sa de skulle ta så mycket de hade och det gjorde han nog för jag kände INGENTING.

Nu har bedövningen släppt men jag har proppat i mej värktabletter så allt känns ok,
bäst att ta en till snart tror jag.

Hem igen för att fixa mat till de andra i familjen, själv fick jag sitta och titta på för jag fick inte äta.

Efter maten brukar man ju diska, men  som grädde på moset så hade vi inget vatten, jag blir så jäkla trött.

Inget att gnälla för, hm........istället för en dusch kan man ju gå ut och rulla sig i en snödriva.

Nu ska det hämtas dotter, pust  stimm och stress hela dagen.

Slutgnällt.

Kram Cathrin 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Amen hallå! Hur i hela världen ser det där ägget ut....skumt=) Ser ut som en stor gelè bönafniss



Hmmm det där med tandläkaren låter inget vidare.....du får ta och krya på dig vännen.



Kramelikram<3

2010-02-16 @ 20:32:01
URL: http://sandraekeblads.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Tusen Tack sötaste du för gratulationerna på min födelsedag!

Blev så glad när jag såg att du kom ihåg.



Du är minsann en tjej med fullt upp för det mesta.

Tandläkare är minsann inget kul och inte blir det roligare när räkningen ska betalas;=D!!

Men ägget det var minsann en kul form. Det måste betyda tur och då ska man köpa en lott, haha!! Inte till hönan då alltså.



Nu ska jag ut och skotta snö, IGEN!

Ha en fin dag och stor kram från mig/Gunilla

2010-02-17 @ 10:40:28
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Elzie

Värst vad du härjar till det på dina fridagar, haha. Det värsta är väl att vattnet var borta, men jag hoppas ni fått igen det nu.



Ja du, det ägget såg verkligen egendomligt ut. Men det smakade likadant som de andra förmodar jag.



Hoppas du har en bra dag.

Kram Elzie

2010-02-17 @ 13:18:43
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Petra

Vilket tokigt ägg. Skogstokigt kanske.

Tandläkaren är aldrig kul och kostar skjortan gör det också. Och frivilligt låter man någon vara och fixa 10cm från hjärnan med sprutor och borr.



En stor kram till dig

2010-02-17 @ 14:29:26
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: VeronikaP

Vilket underbart ägg!! Jag är övertygad om att det är Barbamamma som varit i farten, vad skulle det annars vara?



Dra ut tänder är inte kul. Men jag har inte heller haft några problem, det har gått så smidigt! Jag har en visdomstand kvar och på ett ställe finns det inte ens anlag för en tand... tur



Kram på dig, hoppas att det onda snart går över!

2010-02-17 @ 22:04:08
URL: http://veronikap.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

Lät som en jäktig tisdag ;)

Men du..är dina höns små modifierade barbapappor tror du!?

Eller så är det en böna! Plantera den vettja å se om en stor stjälk växer upp till himlen!

Så kan du klättra upp och sno den där hönan som värper guldägg av den fula jätten som bor där i skyn!



AJ för dumma visdomständer!

jag har fightats med en av mina visdomständer jag också.

Nu är den dock lugn, så även jag ;)



TAck sötaste du för dina söta ord inne hos mej! DU gör mej alltid så glad! =)

Å du, jag har FULL koll på när du fyller år ;)

Det har jag kollat upp serru! :P



Kramisar!

2010-02-17 @ 22:20:38
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

just det!

Alfabetet jag använt till "Gunilla" heter Maddie Anne.

Mitt absoluta favorit-alfabet!!! <3



kramisar

2010-02-17 @ 22:26:16
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Anita

Hej "vännenalltidmycketattgöra".

Jag har något till dej i min blogg.

Kramis

2010-02-17 @ 23:17:29
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: wivi

Åh!! Har inte haft höns nu på några år,,saknar det verkligen,,men sist hade jag otur först räven sedan en jakthund sen kom fågelinfluensan.. och får de inte gå fritt kunde de likaväl kvitta,,men konstig form hade vi på äggen men inte som ditt thihi..

Ha en bra helg!!

kram wivi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0