14 December-10 Hejsan hoppsan falle ralle ra, när Julen kommer.....

.......ska varenda kotte vara glá !!

Ja här trallar jag på och fixar och donar men Julens alla bestyr.

Tyvärr har min dator sagt upp sig lite grann, den har ingen röd färg, men va f-n lagom till jul och allt när den röda färgen ligger på topp. Ja, ja, jag har ju en dator i alla fall, men inte det samma att se ALLT i en blågrå dimma.

Hustomten ska byta ut någon del, den ska bara köpas in och det ska ske i morgon, hoppas hoppas bara att det hjälper.

Förra tisdagen var det stora knäckebrödsbakardagen.

Hej och hå vad vi kavlade Sandra och jag......ont i axlarna blev det men det får det vara värt.



Det är viktigt att de blir riktigt tunna annars är risken att man får svälja dem hela och det är nog mindre skönt,
gissar jag.



Ni som inte kikar in på Skogstokiga bloggen får här se några av mina Dt-alster,
och ni som brukar kika in där får se dem ännu en gång.



Ett gäng med Skogstokiga  tändsticksaskar.





........och så ett julkort







Så till slut en liten titt på min Tildadocka jag sytt



Ja här sitter hon och gäspar.....hon blir väl trött av att jag springer fram och tillbaka hela tiden.

Jättekul att sy och jättepilligt var det men jag ska sy fler.......undrar om jag hinner en TomteTilda inna jul??

Idag fick Tilda sällskap av dagens julpyssel som blev de här två mosskonorna (hm,heter det så)



Oj, det blev ett långt inlägg men så var det ju länge sedan jag gjorde ett oxå;-)

Lämna gärna ett litet "hej" innan ni rusar vidare, alla verkar ha så bråttom.......
är det julstressen??
Eller är ni ute och tassar i smyg, fniss.

Många kramar från mej, Cathrin





Kommentarer
Postat av: Catrine

Oj! vad du är pysslig!!! Och Tilda är färdig! Vad fin hon blev!

Kanske kan du lära mig göra en Tilda också? :-)

Min Tilda är fortfarande en vodoodocka utan ansikte, hår och kläder. Ojojoj! Och jag som skulle göra flera stycken och ge bort i julklapp. Glöm det.

Och superfina kort du gjort också.

Vi ses.

Kram

Catrine

2010-12-14 @ 13:28:56
Postat av: Anita

Hejsan!

Tack för din hälsning.

Här kämpar jag på med hosta och feber. Inte mycket bli gjort kan jag säga.

Men det blir det hos dej. Härliga goda knäckebröd. Så fina. Vet ju att de är goda också. :o)

Mys med mossgranar. Jättefint.

Ha det gott och hoppas du slipper sjuka.

Kram, Anita

2010-12-14 @ 14:23:23
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Chruss

Hej!

:-D



Vad du har varit flitig, brödet ser ju jättesmarrigt ut!

Fina askar och kort dessutom!

2010-12-14 @ 15:02:51
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

Finfina tändsticksaskar och kortet är ljuvligt!

Den sömniga Tildan är ju hur fin som helst!

För att inte snacka om granarna!! WOW!

KREATIVA MÄNNISKA! Vart får du allt ifrån?! Eller ska jag omformulera mig..vart får du all TID ifrån!?!? ;)



Höll på att glömma knäcket! WOW!

Jag och Johan kommer omedelbart!! :P

Superläckra ser de ut att vara!! MUMS!!



Ta hand om dej sötnos!!



KRAM Petra

2010-12-14 @ 17:37:25
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Elzie

Nu ska jag vara tråkig. Gläds nämligen inte alls till att det blir jul. Ska jobba hela, långa julen och det är inte alls kul. Så synd om mig så, hihi. Men tråkigt i alla fall!!



Vilka fina knäckebröd du gjort. Jag får aldrig mina så fina när jag gör dom. Kanske gör dom för sällan?!?!



De där papperna du använt till tändsticksaskar och kort är så fina. Har dom här hemma också. Ja, det som är kvar av dom alltså.



Hoppas du får en skön tisdagskväll.

Kram Elzie

2010-12-14 @ 17:44:10
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Petra

Tjaba !

Oj, vad mkt du hinner kvinna!

Knäcke som är så gott....Har aldrig gjort några egna knäckenröd. Men har hunnit med julgodis, pepparkakor och Lussekatter.

Idag skulle jag varit med Erik på Ryhov....dax för nya plaströr igen. Men så blev icke fallet, han blev magsjuk istället. BLÄÄÄK! Stackarn...så nu går jag här och känner efter och mår illa jag med. Men förhoppningsvis så slipper jag bli sjuk!!



Underbart snygga askar och fint kort du fått till!

Sköt om dig.

Kram!!

Från Petra

2010-12-14 @ 17:55:56
URL: http://petras-place.blogspot.com/
Postat av: Lena

Hej!!



Jösses va knäckebröd. Hade gärna provat ihop med min kaviardipp...guud va gott det ser ut!!



Dina alster är tokfina som vanligt och jag gillade "konerna" vääldigt mycket!! Hade det nu inte varit så jäkla mkt snö hade jag kanske fått tag i mossa..men får väl springa iväg och köpa..vet du ngt bra ställe? hehehe..



Pyssla på nu och lycka till med datorn!!



Stor kram Lena

2010-12-14 @ 21:23:44
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Ann-Louise Andersson

Hejsan



Fina kort som vanligt och en massa knäckebröd, nu är väl julen räddad??

Kram Ann-Louise

2010-12-14 @ 22:47:21
URL: http://efterbehag.blogspot.com
Postat av: Theresia.

2010-12-14 @ 22:51:21
Postat av: wivi

Åh! har du något bra recept på knäcke bröd vill gärna ha pluttisar i och de har ni ser jag...

Vad mycket mysigt du gjort och granarna är hel mysiga...



Ha en helmysig dag

kram wivi

Postat av: Soulsister

Helt fantastiskt va många knäckebröd det blev. Det ser alltid så hemtrevligt ut hemma hos dig. Önskar jag kunde vara lika pysslig som du. Kram

2010-12-16 @ 07:15:51
URL: http://www.soulsistersdiary.com
Postat av: Åsa/asamia

Å så många fina askar du gjort, och sytt fin Tilda....och bakat bröd. Att du hinner ;0)

Hoppas ni får en skön och avkopplande julhelg.

Kram ♥

2010-12-17 @ 22:03:16
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: junitjej

Kanonfin bloggdesign och kanonfina tändsticksaskar!

2010-12-20 @ 06:56:38
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Ann-Louise Andersson

Hej igen



Vi önskar er en härlig jul och ett gott nytt båt år.



Snökramar från Ann-Louise o Håkan

2010-12-22 @ 18:54:19
URL: http://efterbehag.blogspot.com
Postat av: Emma

Oj att du hinner!?!?!?

Så ,ycket ska jag åxå få gjort när barnen är stora!!! he he!

Fina koner (eller granar) du gjort antar att du köpt mossan!?!? =D

Å den lilla Tildan, så fin!!!

Ja å fint hemma det har du ju med, hur går det med granen å Konrad?



Kram på dig!!

2010-12-23 @ 12:13:15
Postat av: Bittan

♥ stor julkram till dej från mej ♥

2010-12-23 @ 17:20:18
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.com/
Postat av: Elzie

God jul på dig.

Kramar från Elzie

2010-12-23 @ 19:47:36
URL: http://essemia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0