3 Augusti-10 Nostalgitripp!!

Halloj på er!!

Jag njuter av min semester och hittar på roliga saker eller bara latar mej:)

I går var jag och Peter på en riktig nostalgitripp. Vi åkte till min mammas föräldrahem för att hämta hem min mamma som varit där en vecka.

Min mormor har varit död i över 30 år men 2 av mina morbröder bor kvar på gården.

Själv har jag inte varit där på över 10 år så det var spänning på hög nivå för min del, barndomsminnen kröp fram
och det var både glada och ledsamma sådana.

Riktigt roligt var det i alla fall.



De här 2 dörrarna finns i köket och den utan fönster går in till skafferiet,
där fanns ALLTID ett fat med stekt fläsk på min mormors tid, det är ett av min minnen, ett annat är när min mormor varje morgon satt på en stol mellan dessa dörrar och flätade sitt midjelånga hår, som sedan fästes upp i en knut i nacken.
Himmel och pannkaka vad jag är känslig, tårar rullar ner för min kind nu när jag tänker på min lilla mormor som var den gulligaste i världen.

När hon dog sa jag att jag ALDRIG ALDRIG mer skulle åka dit, men ni ser ju hur det gick med det.
Vi pratade roliga minnen från min barndom, bla om den gången när mamma och jag var och plockade svamp, när vi plötsligt var omringade av en flock med kor och en TJUR som såg mer än ilsken ut.

Jag frågade min mamma om hon kunde klättra, men det var bara tallar i närheten och det vet ju var enda människa att tallar har sina grenar högt högt upp, så det var nog ingen bra idé.

Allt slutade lyckligt då vi lyckades smyga sakta sakta mot stenmuren och klättra ut från hagen.



Här en bild från min egen hall. Gillar plåtskylten mer än mycket.

Texten lyder Hellre sårad av sanningen än lycklig av lögnen.

Avslutar dagens inlägg med ett kort jag gjort.



Ha det gott allihop !!

Kram Cathrin

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise Andersson

Hejsan



Va fint det va i din hylla, och kortet var ju hur sött som helst.

Är det inte någon festlighet i dina trakter på söndag? Vad är det byn heter?

Syltkramar från Ann-Louise

2010-08-03 @ 17:43:05
URL: http://efterbehag.blogspot.com
Postat av: AnnikaS

Vilken härlig nostalgitripp! Tänk så mycket minnen man har och som lockas fram vid sådana här tillfällen.



Kortet är urfint! Så mjuka fina färger och fint färglagt.



Jag gillar verkligen din hylla och plåtskylten har ett uttryck som jag aldrig hört, men som har en innebörd jag absolut har som ledstjärna!

kram Annika

2010-08-04 @ 08:15:10
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Petra

Hej hej tjejen!

Ja, visst är det nostalgi när man får tankarna till barndommen igen och jag kan nästan se dig bland korna och tjuren.

Scrappkortet blev kanonbra och jag kan tänka mig att det är ombonat, mysigt och charmigt hemma hos dig med tanke på vad du visat här i bloggen.



Ha en fortsatt härlig semester

Massor av Skogstokiga kramar

från mig

2010-08-04 @ 08:19:45
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Bittan

Hej !

Härligt med nostalgi tripp som väcker minnen både roliga och sorgliga. Att du inte blev avskräckt av tjurarna utan själv hamnade på landet :-)

Vi var verkligen på en annorlunda tripp igår, statrade som versta panchisar på pelargonmuseum i Bodafors , fortsatte till Damm o trädgård i Granskattehult ett jättefint o annorlunda ställe med sån underbar egen trädgård. Hittade en udda loppis i en gammal skola i ????? glömt vad det heter strax utanför Eksjö. Hann med både Qvarnarps byggnadsvård ( kan absolut rekommenderas ) och Eksjö. Nästa gång får du hänga på men då ska vi definitivt ta större bil. A-L hade plan på att låta mej springa bredvid el möjligen fastsurrad på taket haha.

Ha de gott.

Kramar Bittan

2010-08-05 @ 07:53:44
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.com/
Postat av: wivi

Va kul att du hittade hit ner...inget att skryta om de landet va..för ni har ju mer utbud..en del har lite konstig inställning när de gäller att beställa hem....att hon bara orkar gå emot hela tiden kusinen

Så mysiga kort du har gjort..

Missan äter och frodas & matte ser nöjt på..

Njut av den lilla sommaren vi har kvar

kram wivi

2010-08-05 @ 11:12:38
URL: http://www.svartatassar.blogspot.com
Postat av: AnnikaS

Du har en liten sak att hämta i min blogg!

kram Annika

2010-08-09 @ 19:24:23
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0