10 Augusti-10 Fullt ös!!

Hej på er!!

Ja här är det minsann fullt ös, vila upp sig på semestern, vad är det??

Dagarna försvinner i ett naffs, i lördags var vi hela dagen hos bekanta utanför Vimmerby, hemma sent och på söndagsmorgonen fick jag verkligen släpa mej upp ur sänghalmen.

Klockan 8 skulle jag befinna mej i Alboga kvarn som väl är har jag ca 500 meter dit och kunde ta mej dit på några minuter.
Varje år andra söndagen i Augusti anordnas den sk Kvarndagen, Kvarnen öppnas upp för allmänheten och man kan få se hur det går till att mala mjöl som på den gamla goda tiden.Kvarnen är faktiskt i drift året om.

Lokala hantverkare ställer upp sina bord och visar och säljer sina hantverk, så som korgar, smycken, frukt & grönt, godis, tovade saker, virkade grytlappar, honung, keramik, mm, ja listan kan göras låååång.

Har flera år blivit tillfrågad om jag inte vill vara med men fegat ur och sagt......Kanske nästa år.

Så i år smällde jag till och ställde upp, med mina kort och tändstickaskar, med på mitt bord hade jag även lite av syrrans grejjer, som te och ljus.



Vädret var ju inte det bästa typ regn, regn och mulet. Men det var bara att gilla läget
och trots vädret som kom mer besökare än jag kunnat gissa.

Sålde en hel del både kort och askar och tepåsarna blev populära då vi döpt det till Albogate:)



Här är några av mina småaskar och här nedan ser ni ett gäng av de lite större



Ja och sen blev det ju måndag och varför vila upp sej när man ändå har ångan uppe?

Jag och mina döttrar tog en heldag i Ullared, som bjöd på allt från övningskörning, galet flams,
rolig shopping, ömma fötter och dagens höjdpunkt......vi fick se Ullareds-Morgan in action, wow.

Idag har jag rast och vila, ja i alla fall än så länge.

Ska ut och se om jag ser en skymt av vår nya hyresgäst och se om jag kan kräva in hyran.

Här på bilden inunder ser ni henne och vägrar hon betala så är det ingen jag ska slåss med.



Ha det gott mina vänner och glöm inte lämna ett litet tassavtryck innan ni springer vidare, blink.

Cathrin

Kommentarer
Postat av: Bittan

Hej !

Full ös ,va härligt jag säger som T när jag kommer på nya projekt som han ska göra eller när jag som vanligt själv inte kan sitta still: Jobba slav i graven får du vila :-) men för mej är det avkoppling att ständigt vara igång.

va synd att vi var borta i helgen annars hade det varit kul att kolla på Albogadagen.

Å du gör nog rätt i att skippa fajten med hyresgästen haha.

ha de gott



kramar i massor fr mej

2010-08-10 @ 11:48:25
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.com/
Postat av: AnnikaS

Jag hade inte förväntat mig något annat än fullt ös på din semester med tanke på att det ALLTID är fullt ös på dig! Låter ändå som att du har det väldigt gott.



Kul att du ställde upp och fick en del sålt. Askarna var jättefina!

kram Annika

2010-08-10 @ 19:19:25
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Ann-Louise Andersson

Hejsan

Ville bara lämna ett tassavtryck.



Kram Ann-Louise

2010-08-10 @ 19:55:59
URL: http://efterbehag.blogspot.com
Postat av: Petra

Tjohoooo tjejen!

Så mycket fint du har gjort.

Nästa vecka kommer din stämpel (ja du vet vilken jag menar)

Ha det jättebäst

Massor av Skogstokiga

kramar från mig

2010-08-11 @ 09:59:05
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: wivi

Så mycke kuligt ni har hunnit med jag brukar oxå stå på en del marknader ibland säljer man inte så mycket men de är ju så himla kul att träffa olika folk & förberedelserna innan...jätte fina saker du hade...

Akta dig för kotten när du har hund/höns...LOPPOR...

Ha en bra dag

kram wivi

2010-08-11 @ 11:01:42
URL: http://svartatassar.blogspot.com
Postat av: Pernilla/Trollwing

Hej tjejen:) Tänk att du omger dig med nästan ALLA djur jag är extra svag för?? Både underbara hönor och liten kotte - nu fattas bara några grodor/paddor och en fin giraff eller två i ladan så flyttar jag hem till dig för gott:)!



Men du, åååååh vilket vackert kort du gjort med Tilda med parasollet!! Makalöst fint färglagt och helt underbart smakfullt dekorerat, impad!! Alla dina askar är också så fina! Förstår om du hade strykande åtgång på dem!



Kram kram!

2010-08-11 @ 18:33:41
URL: http://trollwing.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Semestern SKA va full med roliga saker, då har man nåt att tänka tillbaks på i vinter ;0)

Hoppas du fick mkt sålt, och tack för titten i min blogg.

Kram ♥

2010-08-12 @ 09:56:01
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Elzie

Du verkar inte vara en person som bara sätter ner häcken, haha. Förstår inte hur du har möjlighet att sitta still och göra kort - med de myrorna i kroppen, hihi.



Jadu, att göra inlägg och att göra inlägg. Man vill ju gärna ha något att göra inlägg om, om man säger så. Att skriva ner lite ändå går väl bra men är inte lika kul. Men nu är det semester igen och då kanske man kan göra ett inlägg om det sen, haha.



Ha en skön helg.

Kram Elzie

2010-08-13 @ 10:36:14
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej gumman! Här kommer ett litet hej från mej i Hunnebostrand! Sitter med Johans Iphone i knät å fort går det inte..men jag pekfingrar mej fram :P Du är för rolig..men förvisso var det sant!!haha. Det var inte bara rumsrena sysslor på biljetterna...haha!!! ;P Så söt du är bakom marknadsbordet. Haha!!! Telefonen ville omvandla marknadsbordet till marknadsvärdet!! Haha! Den meningen skulle se lite rolig ut ;) "så söt du är bakom marknadsvärdet" eh? Nä, bäst jag avrundar här innan telefonens batteri dör :P kram på dej stumpan!!!!

2010-08-13 @ 22:36:46
Postat av: Petra/Paradise

Ehm...det var alltså jag som skrev förra inlägget... Men det kunde du säkert gissa dig till ;) supersöt Kotte du fått som hyresgäst förresten! kramis

2010-08-13 @ 22:39:26
URL: http://paradises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0