13 April-10 Ved, ved, ved & åter ved!

Hej hopp!!

Helgen blev så himla trevlig, kul att träffa gamla vänner som man inte träffat på flera år.

Ok då, maten blev något extra HOT men va fasen det sköljde vi ner med div dryck,
en anledning till att skåla lite oftare, fniss.

När söndag eftermiddag infann sig så åkte de åter mot västkusten och vardagen infann sig i ett naffs.

Fasiken vad en helg kan gå fort.

Är man då nästintill bondmora så ingår det att se till att veden för kommande vinter ska in i vedboden,
och jag kan ju säga att den hoppar inte in av sig självt direkt.

Värsta styrketräningspasset (alla gym släng er i väggen) som nu pågått i dagarna 3 och ändå är inte veden inne,
SUCK!



Utanför vedboa!



Inne i boa, hugget och klart!

Frågade Älsklingen hur mycket det jag lagt in vägde, han trodde 3-4 håll i er
ton.

Ni fattar vilka muskler jag har nu va???

Hm, nja, eller inte.

Men ont i ryggen, aj,aj,aj.

Ibland önskar jag mej en etta med kokvrå och en
knapp att trycka på för att få värme, men det går oftast fort över när jag begriper att jag inte skulle
få plats med alla mina pysselsaker.


En av mina Hedemorahönor ute på sprätt,



visst är hon fin??

Till slut klämmer jag in ett bra att ha kort jag gjort och hör och häpna det är färglagt med distresser, det var länge sedan.


Ha det bra mina vänner, kram Cathrin

Kommentarer
Postat av: wivi

Hej hopp!

En av sakerna jag slipper är veden,,,men inte bära in ihuset & tända i spisen...Jag har haft höns i omgångar senast va de vid fågelinfluensan..Åh! är så sugen igen när jag se din söting..

Be mannen om skön rygg masage.!!

Ha en solig dag

kram wivi

Postat av: Elzie

Det lät som ni hade en toppenhelg. Du må tro jag är tacksam för att jag slipper elda med ved. Och för att gubben inte klarar av att ta hand om veden längre. Annars hade det nog varit en ömmande rygg här också, haha.



Vad fin den hönan var. Och kul att höra att hon är från Hedemora (!).



Ha en bra kväll.

Kram Elzie

2010-04-14 @ 19:12:04
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Jenny

Visst är det härligt med ved - värmer flera gånger om. :)



Gröna ägg kan vi säkert ordna några stycken - om det blir några kycklingar vet man ju aldrig. Fast vi har i och för sig fyra tuppar så nån borde ju ha hållit sig framme... ;)

2010-04-14 @ 21:41:42
URL: http://drefseryd.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

Kommer ihåg att jag var så fascinerad av vedhuggning när jag var liten. När pappa högg och flisorna dom for omkring och så den härliga doften av trä! Sedan skulle det staplas fint och "spinket" skulle till sin hörna. Mycket jobb men så får man som du säger motionen på köpet och dom STORA musklerna;=D!! Det får man inte när man bara trycker på knappen, haha!!



Superfint kort och überfin höna. Du som är expert på höns!! Varför i heeeela friden är äggen så svårskalade ibland? Dett är ett gigantiskt problem i denna familj!!!



Nä du, åter till spisen.



Stor kramen till Dig/Gunilla

2010-04-15 @ 16:33:44
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: VeronikaP

Du är energisk, jag är imponerad!!

Jag vill inte ha ett endaste dugg för biljetten - jag hade slängt den om du inte tog den!

2010-04-16 @ 13:18:17
URL: http://veronikap.blogg.se/
Postat av: Pernilla/Trollwing

Hej!

Vilket härligt kort! Du är ju jätteduktig på att måla med distresser, mer sånt tycker jag!! Hoppas du får en härlig helg och slipper ved-eländet nu;-)

Kram kram

2010-04-16 @ 13:57:24
URL: http://trollwing.blogg.se/
Postat av: Nilla

Men oj vad du måste ha kämpat med all den där veden, det behövs inget gymkort där inte ;)

Du vet ju om min rädsla för höns, men jag måste säga att den där hedemorahönan var riktigt fin, lite cool färg liksom hihihi....

Hoppas att allt är bra med dig, och att du njuter av att det är helg.

STOR kram!!!

2010-04-17 @ 09:23:51
Postat av: Angelica

Inte låter det så kul med allt jobb med veden, dock hade det nog inte gjort så mycket om jag hade haft lite jag med så man fick lite motions- och styrkepass ibland =D

Fast å andra sidan är jag nog ganska (läs väldigt) glad för vår bergvärme ändå! =D

Vilket härligt kort, kul att se att du färglagt med distresser, kanonfint!! =)

Hoppas du får en fortsatt mysig, trevlig och härlig helg!



Kram A

2010-04-17 @ 11:08:06
URL: http://www.angelikasscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Petra/Paradise

Ett toppenfint kort vännen!

Alltid bra å ha några "bra å ha"-kort på lager..ifall! :)



Jag måste verkligen komma hem till er å titta på dina fina höns! har världens bild i mitt huvud där du har en hel ladugård fylld med höns och ägg!! :P



Fan va duktig du är på att hugga och bära in ved!

Nu ser du säkert ut som hulken i kroppsbyggnad (dock inte grön får jag hoppas..)



Å du, angående snarkningarna så är jag tyst som en mus så du kan vara lugn!! ;)

....fast...hur är du själv?!! synar



KRAMISAR!!

2010-04-17 @ 17:02:06
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Märta

Hejsan!

Ta och kika in till mig är du gullig!

Härligt med ved men oj vilket jobb det är innan den kan användas!

Ha en fortsatt skön helg!

Märta

2010-04-17 @ 17:49:06
URL: http://angsgard.blogspot.com
Postat av: Nya Catrine

Som nybliven bondmora skulle jag också fixa med veden i helgen och framöver, men nu sitter jag fast i Sydafrika! Har varit här en vecka och jobbat och när det var dax för hemfärd satte vulkanen i gång och alla flyg ställdes in. Vi syns till jul!?

2010-04-17 @ 19:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0