30 November-09

Go kväll på er alla vänner och ni andra oxå!

Vips så gick denna helgen i 190 knyck....det går fort när man har roligt, ha,ha.

Vet inte riktigt vad jag gjort, men det har nog varit lite ditten och lite datten.

Jo förstås fixat upp alla ljusstakar och stjärnor i fönstren, fått upp julgardiner i köket, slängt ut vår gamla säng,
eller i alla fall sänggavlarna, vilken befrielse.

Gissa om jag blev riktigt arg på mej själv i fredags när jag skulle tillbaks till en butik för att köpa en till advensstjärna........de var slut. JAMEN ATT JAG ALDRIG LÄR MEJ. Lika bra att köpa två av allt för jag ångrar mej alltid och då är det ofta för sent.(men då ska ni se att jag behöver 3 nästa gång)

(Men Elzie du vet ju att jag sett att du har en, så se upp, ha,ha.)

Sen har jag bjudit mina föräldrar på lutfisk, är det gott eller gott? Mmmmmmmm.
Till desert bjöd jag på något som hette julglassmaräng, mumsigt och riktiga julsmaker var det i den.

Mjuk pepparkaka i botten sen glöggkokta lingon uppe på det vaniljglass och sen en rejäl klick maräng, vips in i ugnen för att bränna till marängen och sen raka vägen ner i magen.

Idag bjuder jag på en bild av vår dörrkrans jag gjort:



Sen avslutar jag med 2 julkort.



GOD JUL har jag målat med krackeleringsfärg men det syns ju så klart inte, grrrr.



Segt att ladda upp här idag, så jag tackar för mej, HEJ.

Kram kram

Cathrin

Kommentarer
Postat av: Lena

Halloj!!

Jag är tebax igen!

Bara så du vet!

KRAMAR!!!

2009-11-30 @ 22:58:33
URL: http://cruelladelena.blogg.se/
Postat av: Anita

Hej vännen!

Det verkar som om det blev advent hos er också. :o)

Tur att du har en ledig helg då och då. Ja, ledig från jobbet då förståss.

Hoppas att vi ses på söndag.

Hälsa mannen. Kramis

2009-12-01 @ 09:36:39
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Ann-Louise Andersson

Hej

Kul att höra av dej.Ja jag håller med dej lediga helger går fort. Vilken underbar krans du gjort.



Ha de/Ann-Louise

2009-12-01 @ 10:04:01
URL: http://efterbehag.blogspot.com
Postat av: Bittan

Hej C !



Du har varit i farten ordentligt :-) Lutfisk är ju faktiskt gott men inget som jag skulle få för mej att laga.Min mamma lutade alltid egen när jag var liten. Svinkallt när den hela tiden skulle baltas med är minnet :-)



Jag kan tänka mej krackeleringsfärrgen på julkortet .Sååå fint.

Ja visst e de tur att man träffat rätt man :-)

Min rätte är nästan färdig med golvet i Carpe Diem så till helgen kan jag kanske börja plocka ner lite grejer :-)

på fredag ska jag försöka ta mej till B-landet. Jobbar du ?



Kramelikram Bittan

2009-12-01 @ 16:34:06
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.com
Postat av: Petra

Tjohej vilken fin dörrkrans tjejen och korten är supersnygga de också :o).

Ja, fy vad tiden går fort när man är ledig.

Man hinner knappt hämta luft.

Skogstokiga kramar

från mig

2009-12-02 @ 14:50:20
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Elzie

Nejdu, den stjärnan låter du allt bli, haha. Måste få ha något i mitt fönster också!!

Jättesnygg krans du gjort. Nästan fusk när man jobbar där du gör! Och julkorten var jättefina.

Ha en riktigt bra dag och hälsa Bittan i morron kväll.

Kram Elzie

2009-12-03 @ 10:17:18
URL: http://essemia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0