5 Maj-09 Kommer inte på någon bra rubrik!

Hej hej!!

Här är jag igen.....långt mellan varven , men det är mycket nu, ja eller HELA tiden.

Helgen som gick sjösatte vi vår segelbåt, så nu är hon glad igen. Sambon tog traktor med båten på släp, urp 3,5 ton
på en vinglig vagn i 1 mil, Mamma Mia det kan fresta nerverna........ja på mej då.

Själv skulle jag komma ner lite senare och då vill P att jag ska ta med släpkärran med alla segel och dynor som ska ner till båten. Men Herre gud......Cathrin och släpkärra är ingen bra kombination, då jag tidigare bara kört några kilometer med släp.
Men nu hade jag inget val, tuta och kör bara tänkte jag och skulle du behöva backa så kan du ju alltid ringa en vän och be om hjälp. Jag slapp att backa och jag drog inte med mej några extra grejjer på vägen ner heller pust.

Har även hunnit klippa gräset för första gången i år, och det tar ju på krafterna så jag tog mej tid att sitta en stund i solen med ett glas vin,har varit ute och cyklat (som om jag inte är det jämt??) Något vingligt men man får inte köra bil när man druckit vin även om det skulle varit stadigare. Vätskekontrollen hos syrran gjorde att jag behövt stödhjul på hemvägen , men det gick utan.

Hade en trevlig kväll hos min ena jobbarkompis med mycket god mat och lite vingeldricka till det, vilket innebär åka buss från stan och gå 3 km mitt i natten och vara hemma 3.30, jag är trött än efter denna helg.

Nu lite kort........

Först ut ett beställningskort med Skogstokig bagare. Mitt uppdrag som gäst-Dt är nu över för denna gång.
Tack Petra för denna gång som varit så rolig.



nr.  2 blev ett PANIK-kort.
Grannen ringde igår kväll och ville beställa ett kort, inga bekymmer sa jag när vill du ha det??
I morgon bitti kl 7, shit PANIK men jag löste det. Resultatet blev kanske inte det bästa men vad begära med
den tiden jag hade på mej??



30-årig fotbollsmålvakt som spelar i Torpa FF.

Till sist ett  Skogstokigt  grattiskort i svart rött och vitt.



Fler kort är på G men de kommer en annan dag.

KRAM Cathrin

Kommentarer
Postat av: Anita

Hej vännen!

Panikkortet är godkänt. Mer än godkänt.

Och de andra är kanonbra. Förstår inte att en månad redan rullat på. Jag vill se dej som DT flera månader. Hör du det Petra?!

Vet inte du att det finns taxi som gärna kör på nätterna? Låter lite jobbigt det där med 3 km mitt i fnatten.

Simma lugnt, hoppas att vi ses snart igen.

Kram, Anita

2009-05-05 @ 12:56:14
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Anna

Hej!

Hamnade av en slump på Skogstokigas hemsida/blogg o älskar hennes stämpar sen dess. Kul att se dina fina kort m. hennes motiv. Vet inte om du sett det tidigare men jag har via ett inlägg här undrat vilket alfabet du använder dig av när du skriver ex. "vår julskinka har rymt...grymt" till julkortet m. grisen, eller på ett av dina namnsdagskort?

Tacksam för din hjälp!

Mvh Anna

2009-05-05 @ 14:29:29
Postat av: Nilla

Hihihi, ser dig framför mig, körandes med släp och allt :) Men vad duktig du var som vågade prova iallafall, för det är inte så svårt som man tror. Herregud kan jag köra med en 5,5 meter lång husvagn, då kan vem som helst köra med släp ;)

Skönt att båten är i vatten igen, då är det bara att se fram emot härliga dagar på havet igen.

Må så gott.

KRAAAM!!!

2009-05-05 @ 16:23:35
URL: http://frutteline.blogg.se/
Postat av: Petra

Så läckra kort Cathrin.

Nu blev jag sugen på kladdkaka. Det är så jäkla gott :O).

Kram till dig

2009-05-06 @ 08:44:24
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Lotta/ FruH

Här är en till som blev sugen på kladdkaka - vilken tur att det står en på bänken i köket.....

Tur att man inte behöver köra med släp så ofta och backa ska vi inte tala om!

Supermysiga kort i bästa Cathrinstil!

Kram,

Lotta/ FruH

2009-05-06 @ 19:41:04
URL: http://lottafruh.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Jaha du golvläggníng, köksmontering och segling. Gick det bra?! Hade varit perfekt om golvet och köksmonteringen skulle göras på båten för då kunde du seglat samtidigt, haha!



Superläckra kort som alltid. Då är så fiffig med dina upplägg så jag blir avundsjuk;=D!



Ta hand om dig och fast att kvinnor kan göra massor samtidigt så är jag så glad att du tar dig tid och hälsar på hos mig och lämnar så söta kommentarer.



Stora kramen till dig vännen/Gunilla

2009-05-13 @ 16:13:10
URL: http://kortnilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0