27 December-09 Över för detta året!

Hej på er!

Ja då var julen över för detta året.......vart tog den vägen??

Helgen har gått i ett....jobbade ju julafton och allt som kan strula och lite till gjorde ju det, men det löste sig.

På väg in till jobbet när jag kom körandes i snön dök det plötsligt upp 1 STOR Älgtjur med värsta hornen, 5 meter från lilla mej, urp, shit han var större än STÖRST jag lovar.

Men som tur så missade jag honom eller om det var han som missade mej. Men jag lovar att ni hade inte kunnat räkna mina hjärtslag.

Som om inte detta skulle räcka, när vi sent på kvällen nästan var hemma efter att ha firat Julafton hos Peters syster och hennes familj kom det en, två, tre, fyra, fem älgar utspringandes på rad framför vår bil.

Funderade ett tag på om det var julsnappsen som gjorde att jag såg dubbelt, men det kunde ju inte varit 2½ älg,eller?

Nej det var 5, jag är alldeles säker.

Andra något mindre djur som oxå bor i skogen är ju små rådjur och här ser ni en bild från mitt jobb på väldigt söta sådana som vi sålt nu till jul.



Här ännu en bild från jobbet tagit in i vårt "julrum"



Granen ni ser till vänster i bild har jag klätt och den var bara sååååå fin.

Vi hade 5 granar i olika färgtema och allihop blev sålda blixtsnabbt, tror vi
hade kunnat sälja varje gran minst 10 ggr.

Idag har jag inte varit ute och cyklat då hojjen snöat in.



Jag och kameror hör inte så bra ihop.....shit vad mörkt det blev.

Nä, nu ska jag upp och städa av mitt pysselbord....ser knappt bords-
skivan.

Hoppas ni alla haft en underbar jul.

Kram Cathrin

Kommentarer
Postat av: Nilla

Halloj min vän!!!

Kom på att jag inte skickat något TACK för det superfina julkortet jag fick från dig.

Såå otroligt fint, och som alltid är du så omtänksam.

Hoppas att julen varit lugn och skön, och att tomten kikade förbi :)

Må så gott, och återigen Tack gulliga Cathrin.

KRAAAAAM!!!!

2009-12-27 @ 19:29:38
Postat av: Anita

Hej vännen!

Du fick väl mitt sms med tack för ditt underbara julkort? Tack tack.

Fina bilder. De där rådjuren är ju jättesöta.

Tur att ni inte körde på nån älg. Käre tid, det kunde gått illa.

Bio kan det bli vid senare tillfälle om ni är intresserade. Segelgänget - bio - matbit = tradition. Få se när det kan passa alla.

Hälsa de där hemma.

Stor kram fr Anita

2009-12-27 @ 19:38:56
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Lena

Tusan vad läskigt med älgar! De är ju enorma!

Tur du inte var ute och cyklade då! ;)

Ha det bäst, kompis!!

KRAM!

2009-12-27 @ 20:52:10
URL: http://cruelladelena.blogg.se/
Postat av: Bittan

Hej !



T tackar så hemskt mycket för tipset :-) Han är redan på väg ut i skidspåret hihi.Man kan inte tro att han börjar närma sig 50...ja eller enligt honom så är det ju lååååångt kvar :-)



Ha en God fortsättning.



~~Kramar Bittan~~

2009-12-27 @ 21:36:55
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.com
Postat av: AnnikaS

Vilken tur att ni bara fick njuta av att se älgarna på håll. Älgar är riktigt stora och man känner sig oerhört liten i närheten.



Skönt att höra att det inte bara är min pysselhörna som är överbelamrad med grejer. Får se om jag kan få ordning där någon dag när jag är ledig.

kram Annika

2009-12-28 @ 17:54:14
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Gunilla

God Fortsättning till dig vännen!

Du har bestämt haft en händelserik julhelg. Har nog aldrig i hela mitt levandes liv sett ngn levandes älg. Så ser du SEX stycken på SAMMA dag. Tur att det gick bra!

Här är det lugnt och inga stora djur i sikte. Bara två fiskar i akvariet;=D!!



Hoppas du får en dundrans härlig avslutning på året.

GOTT NYTT år till dig om vi inte hörs.

STOR KRAM från mig till dig♥//Gunilla

2009-12-28 @ 20:34:28
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

Vilka sötisrenar och julrummet vart jättefint efter eran smyckning! VIlka granklädnadstalanger du har vänner!! =D



Shit alltså, att se 6 älgar på en å samma dag..det är inte illa! SJälv var det ÅR sedan man såg en älg senast. Men det får man väl kanske tacka för..

Må gott gumman å god fortsättning på dig!

KRAMAR Petra

2009-12-29 @ 08:48:30
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Petra

ÅÅÅÅÅÅÅÅh vad fint du har på ditt jobb :O)... Du kanske skulle tagit med älgarna dit. Det hade nog lockat kunder iaf.

Typ... gå på älgsafari bland pynt och blader. Glittriga älgar och du handlar så du får spader.

Hoppas att kuvertet kom fram till dig.

Ha det jättebäst.

Gott Nytt År och massor av Skogstokiga kramar

från mig

2009-12-30 @ 09:26:21
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0