22 Oktober-10 Jo, jag vet, DÅLIG bloggare, men.......

Hej på er!!

Ja om ni nu fortfarande kikar in här. Jo för jag vet jag har varit en urusel bloggare sista tiden, men tiden räcker inte till allt roligt och då har bloggen fått en liten minisemester.

Det är just vad jag varit på oxå, med jobbet i Barcelona. Galet roligt!!!

Bla annat var vi på fotboll på Camp Nou som tar in näst intill 100 000 åskådare, mamma Mia det är många det och det går inte fatta om man inte varit där, eller ni kanske fattar men jag gjorde det inte.

Tyvärr hade vi spridda platser, men jag hade turen att få sitta bredvid en jobbarkompis och tur var väl det.
Vi blev nämligen bortkörda från våra platser av några spanjacker som sa det var deras platser och vi flyttade snällt på oss till de platser de sa var våra, där satt vi inte så länge innan nästa flytt blev av då det inte var våra platser, det hela slutade med att vi satt där vi satt från början, det var inte vi som gjort fel........ni kan ju tänka er hur yra och bortkommna vi var.



Det var Barcelona- Valencia som spelade på fullsatt arena.

Mäkta imponerande faktiskt, trots mitt svaga intresse för fotboll.

På den kända gatan Las Ramblas (om det nu stavas så)) satt det levande statyer
utmed hela gatan, här ser ni en.



Den ena häftigare än den andra.

God mat fick vi, väldigt mycket tappas och de här var de godaste



Så klart var vi sugna på att se hur de som jobbar med blommor hade det så vi besökte några
butiker, väldigt olika sins emallan och väldigt olikt vår butik måste jag säga.



Måste säga att vi haft så roligt och kul att vi kunde åka hela personalen på en
gång då vi bytt med annan butik.

Vi har gått väldigt mycket oxå och vissa kvällar gick vi lite längre än nödvändigt= ont i fötterna
Skrattat som tokar=ont i magen
Är det inte den ena som gjort bort sig så är det den andra.

Till Theresia........tyvärr hade jag ingen bild på mej själv vid ett visst tillfälle så jag kanske kan få
några av dina, eller??

Åker ni till Barcelona, vilket jag kan rekomendera så se upp för ficktjuvar, det är det tätaste ficktjuvsstället som finns.
Jag klarade mej som väl var, men så höll jag krampaktigt i min väska som en tant hela tiden= ont i fingrarna.

Ha det gott allihop!

Kram Cathrin

Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Vilken grej att få åka på en sådan här resa med sitt jobb, det kan väl jag som kommunanställd bara drömma om. Kan tänka mig att ni haft riktigt roligt och det behöver man emellanåt!



Snart blir det en tur till Göteborg hoppas jag och att vi får en kanonhelg!

kram Annika

2010-10-22 @ 15:34:27
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Elzie

Jag hade gärna följt med dig på Camp Nour och kollat in fotbollen. När man ser det på tv så är publiken helt underbar, förmodar att det var ÄNDÅ mer av det i verkligheten.

Ni verkar ha haft en toppenhelg. Och den där blomsteraffären verkar ha behövt lite mer plats, haha. Såg trångt ut.

Hoppas du får en bra helg.

Kram Elzie

2010-10-22 @ 17:30:09
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Theresia

Roligt hade vi, nu säljer vi ihop till nästa resa.... kanske skottland nästa! Bild kommer på mailen om du lovar att logga dem...

Nu måste jag baka en lördagskak!

Kramelikram Theresia

2010-10-22 @ 18:31:11
URL: http://theresias.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag kan riktigt se framför mig hur du går omkring på gatorna och kramar din väska.



Ha det så jättebäst

Skogstokiga kramar

från mig

2010-10-24 @ 13:19:58
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Petra/Paradise

LÅter som en toppenresa!! :D

Hade gärna åkt dit igen! Det var 10 år sedan jag var där sist...(SHIT!?!!?! 10 år ?!!?!!!!!) stirrar med största tefatsögonen



Nu är det inte långt kvar!!!! 5 dagar kvar tills vi ses sötis!!!! skutt



KRAMISAR

2010-10-24 @ 18:16:46
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: wivi

Jag har en kusin som INTE gillade fotboll..men konstigt efter resan gör hon det..hon blev helt såld inte för själva spelet men för hejandet och skrikandet..dom andra undrade vad hon gick på..tyvärr hann jag inte komma in till dig...:(

Gör du mycket kort nu inför julen..jag undrar om du gör till julmarknader oxå isf va gör du helgen 26-27nov ???????

Ha en bra vecka

kram wivi

2010-10-25 @ 12:51:23
URL: http://www.svartatassar.blogspot.com
Postat av: Petra/Paradise

Jag vet att du ogillar det...men...du har något inne hos mej! blink



Ses imorgon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



KRAAAAAM

2010-10-28 @ 22:47:53
URL: http://paradises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0