19 Januari-10 Swisch.....där gick den lediga dagen!

Hej hopp på er!

Som vanligt gick dagen i ett rasande tempo........var är bromsen??

Fast jag har hunnit mycket.

Fick börja med att kasa mej över sängkanten ganska tidigt, lovade följe med Sandra att hämta ut körkortet som bara kan hämtas mellan 8-9 vardagar, så då gäller det att passa på när man är ledig.

Ja då undrar ni varför hon inte tog bilen och körde iväg och hämtade det själv.......jamen det är ju läskigt att köra själv,ha,ha, så då fick lilla mamman ställa upp som passagerare.

Sen har jag sytt lite, målat på en hylla som ska upp i köket, tvättat fixat och donat i vanlig ordning.

Blev vansinnigt sugen på tzatziki så det gjorde jag till middag ihop med klyftpotatis och kycklingspett, mums.

Sugen på semla blev jag igår när jag var och handlade så givetvis tvingade 2 semlor sig ner i vagnen.

Jag åt min så här:



med varm mjölk. Brukar inte göra det så ofta men någon gång på säsong
blir det på det viset.
Lite speciellt men det är något jag ätit sen jag var liten så jag gillar det.

Hur äter ni era semlor?

Har ni föresten tänkt på vad kalorier är GODA?? Jag har i alla fall aldrig mött en enda kalori som jag inte gillat, hm, märkligt.

Som avslutning visar jag kortet jag gjorde till Sandras sambo Tobias när han nyligen fyllde år.

Han hade önskat sej ett nytt täcke men jag tyckte det var bättre han fick välja ett själv så det blev pengar i kortet
som har ett Skogstokigt motiv.



Här ser nu framsidan på kortet och här kommer insidan



Det var allt för idag nu väntar sängläge zzzz zzzz zzzz.

God natt Cathrin

Kommentarer
Postat av: Petra/Paradise

hahahahahhaha du å dina fyndiga texter!! ;)

det är då allt Cathrin i ett nötskal! ;P

Kortet är supersött å väldigt passande med tänka på presenten! ;)



Hur jag äter min/mina semlor?!

Jag är nog rätt tråkig, äter hatten först, sen mosar jag i mej resten..IN ska det å så njuter jag på vägen liksom =)



Kramisar!!

2010-01-19 @ 22:26:19
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Lena E

Åt oxo min första semla igår...helt naturell och fy så gott!! Skulle kunna klämma en till nu på direkten!!!

Kortet är klockrent...



Kram på dig!! Lena

2010-01-20 @ 09:46:06
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Petra

Hej !

Vilket fyndigt kort du gjort, som vanligt !

Nån gång per säsong äter jag gärna en semla med mjölk.....

Ha de´!

Kramkram från Petra

2010-01-20 @ 13:35:11
URL: http://petras-place.blogspot.com/
Postat av: Anita

Hej vännen!

Kortet ditt är verkligen fyndigt och kul.

Semla äter jag gärna med mjölk men är den alldeles färsk äter jag den som den är. Heter det inte Hetvägg, semla med varm mjölk. Jag tar gärna lite kanel i också.

Kramis fr Anita

2010-01-20 @ 21:46:13
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Elzie

Jag tror aldrig jag ätit hetvägg måste jag erkänna. Inte något som var tradition i mitt hem med andra ord.

Jättemysigt kort. Och de där stämplarna är bara för härliga. Får nog ta mig en titt på sortimentet när plånboken fyllts på, hihi.

Hoppas du får en bra fortsättning på dagen.

Kram Elzie

2010-01-21 @ 09:09:45
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Petra

Mums vad gott det är med semlor. Mina äter jag så här... jag trycker ner hatten i halsen därefter kommer resten av semlan. Det slutar med att man har grädde och florsocker lite här och där :O).



Kortet blev jättecharmigt.

Ha en härlig helg

Skogstokiga kramar

från mig

2010-01-22 @ 15:43:30
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Åh Semlor vad gott!! Kan du maila över några tror du;=)



Dra i nödbromsen och se till att hinna med och vila lite i helgen.



Kramelikram<3

2010-01-22 @ 21:20:53
URL: http://sandraekeblads.blogg.se/
Postat av: Catrine 2

Nej men!!! Det är ju du!!! Vår nya granne!

Bosse, gubben min, har googlat på Båget och Boget och fick en träff på din sida. Han skickade länken till mig och undrade 'Är det inte hon...?', och det var det ju ser jag på fotot.

Det känns lite mysko, likt stalkning, men jag tror allt jag ska kolla in dina gamla sidor lite.

Superfint kort förresten!



Hälsningar Catrine 2

2010-01-23 @ 12:50:21
Postat av: Catrine

Nej men!!! Det är ju du!!! Vår nya granne!

Bosse, gubben min, har googlat på Båget och Boget och fick en träff på din sida. Han skickade länken till mig och undrade 'Är det inte hon...?', och det var det ju ser jag på fotot.

Det känns lite mysko, likt stalkning, men jag tror allt jag ska kolla in dina gamla sidor lite.

Superfint kort förresten!



Hälsningar Catrine 2

2010-01-23 @ 12:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0