10 Januari-10 Tjo la hopp!

Tjo la hopp tjo la hej!

Helgen är slut och jag har varit ledig men haft så himla trevligt och fått lite gjort.

I lördags städade jag bort julen och jag måste säga att det var den VÄRSTA julgran vi någonsin haft.



Så här såg den ut innan jag började plundra den.............
och 987 miljoner barr senare såg den ut så här,



Har aldrig varit med om maken till fällande gran, och så är det första gången vi köper en gran,
men jag tror det var sista gången oxå.

Vi brukar alltid hugga en gran i vår skog men i år hittade vi ingen som passade, antingen för stor eller för liten eller för gles eller jag vi hittade många orsaker till att de inte var bra så vi bestämde oss för att köpa.
DÅLIGT BESLUT!

Sen har vi bjudit våra nya grannar på kaffe. Deras hanhund bjöd liksom in sej själv i trädgården här, luktade nog "gott" här då vår Zoya löper och är odräglig just nu.

Husse och matte kom hit för att hämta sin rymling och då begrep vi att det var "de nya".
Jag stäckte fram handen för att hälsa och hon säger Cathrin......öh, ja svarar jag och trodde hon undrade om det var jag som var Cathrin, men hon hette visst likadant, ha,ha.

Mycket trevliga och som sagt vi bekantade oss med varann över en kopp kaffe.

Sen har symaskinen gott varm igen......nytt kuddfodral IGEN.




Det här ska jag inte behålla själv, men de är såååå kul att sy så det lär bli fler.

Kram på er nu blir det TV-soffan en stund, Cathrin

Kommentarer
Postat av: Lena

Hahahahaaa...fin gran!!! Men skrattar bäst som skrattar sist..vi har ej hunnit slänga ut våran än..får se hur den ser ut nästa helg..då vi tänkte ta den istället!!! då får nog du skratta!!! Måste säga att jag är tokkär i dina kuddfodral!! Guuud va fina!!! Nämnde jag min födelsedag?? fniss....



Kram på dig!!

Lena

2010-01-10 @ 22:52:21
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Petra/Paradise

Ett underbart kuddfodral!! Du är ju helt grym juuu!! =)



FÄllande granar går fetbort!

Det är därför jag alltid köper kungsgranar, de barrar ingenting! =)



Hoppas du haft en toppenbra helg =)



KRAMAR Petra

2010-01-11 @ 08:31:42
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Chruss

Vilka underbara kuddfodral!!! WOW!!!



Haha, vår gran åkte ut oavsett - men tackolov barrade den inte så in i norden. Tillräckligt fin för att stå på framsidan ett tag tyckte Ludde och drog granen runt huset...:-D.

Det enda vi råkat ut för var att ngt djur hade pinkat ner granen för många år sedan. Maken fäller, tar in dem på altan sedan in i duschen innan han åker upp i rummet. Så när han stod i duschen började vi undra vad i hela fridens namn det var som LUKTADE så in i Norden. Kan bara nämna att han åkte ut fortare än kvickt han... :-DD

2010-01-11 @ 09:33:44
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Sandra

Oj shit vilken gran......just därför jag har plastgran=) Nej, nu skojar jag.....Thelma är allergisk det är därför vi måste ha det.



Ser att din symaskin går varm nuförtiden=)

Det blir så himla fina kuddar, tänk vad du kan!!

Kanske ska sadla om till sömmerska;P



Puss & Kram på dig<3

2010-01-11 @ 18:30:34
URL: http://sandraekeblads.blogg.se/
Postat av: Lena

Mmm...nice gran! Därav att jag har haft plastgran de senaste 15 åren! Barrfri! :)

Örngotten är faktiskt de finaste jag sett! Hur kommer du på allt snyggt och hur gör du??

Kram!!

2010-01-11 @ 21:19:59
URL: http://cruelladelena.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Kommer ihåg att jag tyckte det var det roligaste som fanns att pilla på granen så alla barren föll. Men mamma var inte lika förtjust kan jag säga;=D!!

Tycker du var duktig som räknade ALLA barr som föll av!



Dina kuddfodral är så himlans fina. Du är väl proffs på ALLT!!!



Ha det bäst. Kram//Gunilla

2010-01-12 @ 11:11:22
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Bittan

hej vännen !



Hoppas allt är bra med dej. Bra att vi ses på Blåkulla då slipper jag vara där ensam hihi. Det finns nog fler som vi kan ta med oss :-)



vi hade kungsgran med sorg i hjärtat åkte den ut i veckan, inget barrande däremot började den bli grå och lukta gammal skog så det var nog dax.



Ha de gott



kramelikram Bittan.



Ps vilka superfina kuddar du fixat till !!!!

2010-01-12 @ 20:48:46
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.com
Postat av: Marie

Ja vad ska man säga... jag känner mig ännu mindre motiverad att ta mig an mitt eget gran-problem. Kommer nog att se ut som din tror jag... ;-(

Hur gör du dom där fina citaten du satt på dina kuddar? Är det strykmärke? Var hittar man dom?



Oj då det blev många frågor... Men- Ha det gott!

2010-01-13 @ 20:37:44
URL: http://www.marieskapar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0