1 April-10 Bättre åka på en kvast.....

Hej på er!

Tänkte berätta vad som hände när jag körde till jobbet i går morse.

Hade inte min egen bil utan min sambos eftersom min var inlämnad på lite service.

Jag och Sandra(dotter) är på väg till jobbet och jag säger  undrar om vi klarar oss till stan på denna bensinen,
men mätaren visade ju 80 km kvar till tom tank.

Ska vi inte tanka lite ändå frågar hon men jag svarade att nä va fasen lite spännande måste det ju vara och så körde vi ut på motorvägen.

Vi kom hela 2,5 mil sen var det STOP, hade behövt komma bara 1 ynka liten mil till, men NOT.
Då visade mätaren 70 km kvar till tom tank, och någon vid min sida säger, JA, men vad var det jag sa??

Jag svarade att det blev ju i alla fall lite spännande, fniss.

Nu hör det till saken att jag fick agera bensindunksleverantör till min sambo för ca 2 månader sedan, mitt på motorvägen när han stod där i snöyran och fått soppatorsk, samma bil samma info, 70 km kvar till tom tank.

Tror ni det är fel på hans mätare??



Liten krokusbild från min trädgård, för att blanda upp all text.

Ringde upp honom och han trodde jag skämtade men det är väl idag 1 April man ska skojja till det va?

Eftersom han inte hade någon bil för den hade ju jag ringde jag min chef istället och
snäll och gullig som han är kom han körandes med en liten dunk till mej .

Lite tur i oturen var ju att jag fick stopp precis vid en påfart till motorvägen så det var smidigt för honom att bara
köra runt. På motorvägen kan det ju bli att man får köra flera mil annars.

Men jag kan säga att det är totalt livsfarligt att stå på motorvägen, INGEN saktar ner och det ryckte och slet i bilen
snacka drag.

När jag sen skulle tanka så funkade inte mitt bensinkort fast jag provade i två pumpar, som tur var hade jag några 100-lappar i plånboken.............Tror det är bättre att åka på en kvast så jag hoppas vi ses på Blåkulla ikväll.

Avslutar men en bild på min cykelkorg.



Ha det gott mina vänner och kör försiktigt i kväll, det är många som
startar upp sina kvastar i kväll.

Kram Cathrin

Kommentarer
Postat av: Bittan

Hej vännen !

Ja lite spänning måste man skaffa sig, men stå på motorvägen är ingen bra ide. Mannen har slutat att berätta när han har jour och får utryckning på E4: an !!!!

Jag missade dej precis igår, frågade en mörk tjej som kollade men då hade du precis gått hem :-(



Däremot hittade jag ett "litet " växthus så mannen slipper bygga !!!! Tänk där under plåtaket med ett glas vin i sommar . Vinet tyckte han va en bra ide men köpa NOT ,när man kan bygga !!!!Jag vill ha ett i ÅR :-)



ha en mysig påsk och kör försiktigt med kvasten



Kram Bittan

2010-04-01 @ 13:03:55
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.com
Postat av: Ida

Bättre du tar din gamla fint dekorerade cykel till jobbet nästa gång......Men då får du väl punka.....



GLAD PÅSK.........Ses i kväll men min kvast är full så du får ta egen..PS Jag har något gott i kaffepannan med mig DS Ida

2010-04-01 @ 13:15:46
Postat av: VeronikaP

Glad Påsk till dig!

Vilken underbar påskcykel, den lockar mer än en kvast! Men vart är er snö? Här är fortfarande vitt (nåja, grådassigt vitt) på backen!



2010-04-01 @ 13:48:41
URL: http://veronikap.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Det finns lite olika alternativ till problemet! Ny mätare, dunk MED bensin i ELLER kanske ny bil.

Tusan jag är FULL av ideer:=D!!



Fint vårpyntat har du i trädgården också. Nu SKA solen lysa hela påsken. Gillar fint väder när jag ska ge mig ut med kvasten. Medvind är bäst för jag startar lättast då!

Kanske ses vi i det blå och kan ta oss en kaffegök tillsammans, hihi!!



Se upp för här kommer jag!!

Kramen och Glad Påsk♥! Ikväll blir det partaj hos syrran.



/Gunilla

2010-04-01 @ 16:50:08
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Emelie

Dessa bilar... tur att det löste sig smidigt.

Kram Emelie

2010-04-01 @ 20:50:51
URL: http://emeliespyssel.bloggplatsen.se/
Postat av: Lena

ooooj då!!! Kanske ska ha en dunk i bilen??? Skönt att det löste sig!



Gillar din cykelkorg A LOT!!!



Vill önska dig en härlig helg!!



Stor kram från Kalmar

2010-04-01 @ 21:49:19
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Theresiat

Oj då, tur att jag har en man som fyller min bil med bensin....



Vilken tur att vi har en snäll chef som ville att du skulle komma till jobbet idag!!!



Kanske dags för Peter att laga sin bensinmätare...?



Härlig cykel!



Kram Theresia

2010-04-01 @ 22:24:46
URL: http://theresias.blogg.se/
Postat av: Petra

HÄRLIG cykelkorg !

Ha en skön PÅSK !!

Hönorna går väl för fullt nu antar jag ??

Kraaaaaaaaaaaaaam!

2010-04-02 @ 09:51:48
URL: http://petras-place.blogspot.com/
Postat av: Petra/Paradise

Jag tror allt att du får lyssna på din kloka dotter nästa gång :P

Men visst, lite spänning blev det ju den dagen ;)



Vilka urfina bilder du delade med dig av!

Blev superKÄR i cykeln!! Vill också ha en sån med en sån korg..drömmer



Största påskkramen på dej gumman!!



//Petra

2010-04-02 @ 22:41:45
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Soulsister

Bara ÄLSKAR din cykelkorg, såååå fint!!!



Är precis hemkommen från Egypten och tittar in för att önska dig och familjen en Glad Påsk



kram

2010-04-03 @ 09:37:46
URL: http://www.soulsistersdiary.com
Postat av: wivi

Bättre med kvasten!! men jag får plocka stickor i arslet hela helgen...thihi..underbar vår cykel..Nu ska jag ut på en långrunda i skogen resten av fam.är på Elmia..bättre att sitta vid knuten och sola fräknarna....

Påsk kram

wivi

Postat av: Reidarhedvig

Very nice site. Will sure visit again.

2011-07-19 @ 10:11:57
URL: http://reidarhedvig.blogh2o.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0