31 December-09 Årets sista dag!

Ni är väl trötta på mitt tjat om vart tiden tar vägen....men jag fattar verkligen INTE det.

Var det inte nyår alldeles nyss??

Kanske ligger något i vad min snälla söta goa(??) jobbarkompis påstår.........Cathrin du har hjärna som en guldfisk sa hon för ett tag sen, hm, jo, ja kanske det.

Skönt med såna polare som man kan säga vad man vill till, med glimten i ögat. Kan ju meddela att hon får mer än en och annan känga tillbaka titt som oftast, men vi har KUL på mitt jobb i alla fall.

Kolla här vilken fin nyårsbukett jag fått.....



.......av mej själv, bara för att jag var värd det, ingen annan som fattat det så då får man rycka in själv, ha,ha.

För ett tag sen fick jag ett ryck och fick för mej att jag skulle göra ett kuddfodral och så här blev det...



Lite tyg, en "stryka på bild" och lite spets, det ihop med ett tröskverk till
symaskin, och resultatet blev så här.

Får jag säga det själv så blev jag nöjd.



Närbild på bilden med en Madonna.



Så här knubbiga och fina blir Hyacinter om man  tar bort nästan alla rötter,
inte låååååånga och gingliga.

Till sist ska jag visa mina "fynd" från igår hela 40:- fattigare men en styck
sockerkaksform endast 16 cm i diameter och en fantastisk kaksprits rikare.



Tanken är att så småning om hämta in en häschepinne (stavas säkert inte så,
men hoppas ni fattar vad jag menar) från ladugården, måla den vit, hänga den i taket
i köket och där i hänga upp div loppisfynd.

Men med min guldfiskhjärna så går det inte så fort.

Nu vill jag slutligen önska ER ALLA ETT GOTT SLUT OCH ETT GOTT NYTT ÅR!

Tack för era kommentarer och hoppas ni kikar in hos mej under 2010 oxå.

Var rädda om er, KRAMAR Cathrin

Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Hoppas att du får ett härligt slut på det här året och ett helt fantastiskt 2010!



Självklart kommer jag att titta in även nästa år för att inspireras och roas av din härliga humor.

kram Annika

2009-12-31 @ 11:24:57
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Lena

Wow vilken bukett!! Och kudden är hur tjusig som helst!! Vill önska dig ett riktigt gott nytt år och självklart måste vi försöka få till en skogstokig träff!!! Va kul det vore.. Ha nu en trevlig kväll så hörs vi nästa år...

Kram Lena

2009-12-31 @ 11:50:45
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Petra/Paradise

ooooh!! TAck för tipset om hyacinten! Min står här..som lutande tornet i Pisa..Å förhoppningsvis gör den inte det till nästa år, för nu har jag fått ett toppentips! TACK!! klipper man av rötterna eller hur gör man?



Kudden blev hur fin som helst! Vill också ha

Fan va duktig du är! Vart har du fått tag på "stryka-på-bilden"?



Tack sötis för dina goa ord inne hos mej! Det kommer bli superskojigt att vara gästDT hos Skogstokiga!! glad

GOTT NYTT ÅR på dig guldfiskhjärna så hörs vi år 2010!!! =D



KRAAAAAM

2009-12-31 @ 13:01:26
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise Andersson

Kuddfodralet blev jättesnyggt,fin bild på madonnan, var har du hittat den?

Nu vill jag önska dej och din familj ett riktigt Gott Nytt År.

På återseende.



Kramar från Ann-Louise

2009-12-31 @ 13:08:05
URL: http://efterbehag.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Men du vet på min blogg varar julen till påska;=D!!



Tur man kan kika in till dig och njuta av vackra bilder. Du kan väl det mesta tror jag minsann.



GOTT NYTT ÅR vännen och jag är en stammis här så mig blir du inte av med 2010!!!



Sköt om dig och STOR KRAM//Gunilla

2009-12-31 @ 13:41:12
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Bittan

Hej !



ja rätt tänkt ..fattar ingen annan att man behöver blommor får man fixa det själv. Va fint kuddfodral !!

Säger som Efter behag VAR HITTADE DU BILDEN ??? Vill härmas :-)



ha ett riktigt Gott nytt år



kram Bittan

2009-12-31 @ 14:31:38
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.com
Postat av: Annika

Helt ljuvligt kuddfodral! Skulle gärna vilja fynda på loppisar och annat...gäller bara att hitta alla små ställen. Önskar dej ett Gott slut och ett Gott Nytt år. Kramar Annika

2009-12-31 @ 17:44:48
URL: http://mellbina.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

☆¸¸.•*¨*•☆Gott nytt år ☆¸¸.•*¨*•☆

2009-12-31 @ 22:25:31
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Petra

God fortsättning på den nya året.

Jag har fixat och trixat lite med motivet du önskade. Har gjort två olika kombinationer av tvillingpar till dig som jag skickar till dig på söndag. De passar till både pojkar och flickor eller rent utav en av varje. Så förhoppningsvis har du dem på måndag.



Och det ska bli superkul att se vad du får ihop för kort med dem :O).



Skogstokiga bamsekramar

från mig

2010-01-01 @ 10:25:49
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: VeronikaP

Jag vill önska dig ett riktigt gott nytt år! Hoppas att du fortsätter att blogga, här är alltid så kul att läsa!

Kudden är superfin, jag är också nyfiken på var du hittat strykapåbilden.

Härlig idé med "pinnen2 i taket, började direkt titta upp i mitt tak för att se om jag får plats med något liknande... :-)

2010-01-01 @ 10:38:44
URL: http://veronikap.blogg.se/
Postat av: Lena

Halloj i stugan!

Hoppas allt är gott med dig så här efter alla julmat, julnubbe och skål med champagne! :)

Du är ordentligt händig, må jag säga. Du kan ju banne mig ALLT inom hantverk!



Hoppas det nya året ger oss möjlighet att träffas!

KRAM!!!

2010-01-02 @ 23:03:45
URL: http://cruelladelena.blogg.se/
Postat av: Nilla

God fortsättning gulliga Cathrin!!!

Hoppas att du haft en helt underbart skön jul- och nyårshelg.

Håller verkligen med dig om att tiden bara rusar iväg, och man undrar nästan om det bara är jul och midsommar :) Ja lite påsk och annat däremellan, men annars undrar jag vart tiden tar vägen.

Kudden du gjort blev superfin, du är verkligen en händig kvinna du ;)

Ta hand om dig och var rädd om dig.

Många kramar från mig till dig ♥

2010-01-05 @ 08:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0