28 September-08 NU är jag tillbaks!!!

Hej,hej!

Någon som undrat vart jag tagit vägen??Ja man kan ju alltid hoppas att någon saknat mej liiiiiite grann i alla fall.

Jag har varit på semester i Kroatien i en vecka,och vilken vecka sen då,jag säger bara wow.

Vi var 8 personer eller med andra ord 4 par som tillsammans hyrt en segelbåt på 44 fot.



Här ser ni vår båt som heter Stipanska.
En rejäl båt med en egen hytt till varje par.

Vi har haft en otroligt rolig vecka med massor av god mat  och dryck,härligt väder och BLÅSIGT väder sol och bad,
massor av glada skratt flams och trams.
Helt enkelt kanon.

Kolla in Kapten Bölja som lugnt och säkert  förde fram den stora båten med alla vännerna.



Undra vem som var räddast ?? Kapten eller passagerare.(passagerare för att kapten såg ut som ett sjöodjur som varken kammat sig eller ens vaknat innan vi gav oss iväg)

Vi gick ut från Split eller strax intill om jag ska vara petig,och sedan har vi tagit oss till en ny hamn varje dag.
Några av dem var Stari Grad på Hvar och Komiza på Vis och så här såg det ut när vi närmade oss Komiza



Den goda maten kunde se ut så här:



Denna tallrik innehåller något som jag inte kan stava till men typ chivappcici eller i alla fall något åt det hållet,
jäklar så gott i alla fall. Detta åkte ner mer en än en gång kan jag lova.MUMS.

En av kvällarna vandrade vi över till andra sidan ön för att äta och hamnade på en jättemysig restaurang med havet och en massa båtar nedanför såååååå mysigt.
Här ser ni lilla jag och min Älskling nedanför restaurangen.



Som ni kanske förstår så har vi haft en UNDERBAR vecka med goda vänner och en massa härliga upplevelser.

Kan verkligen rekomendera att hyra segelbåt i Kroatien och kan man inte segla själv så kan man hyra kapten oxå.
Kapten på bilden tidigare i inlägget är inte såå farligt dyr,ha,ha.

Men nu är vi tillbaks i verkligheten igen och det innebär förhoppningsvis lite pyssel framöver.
När vi kom hem igår fick vi välkomstkaffe med smarrig äppelkaka som Sandra bakat åt oss,mums.



Alles för denna gång!!

Kram till er alla från lilla mej.

Kommentarer
Postat av: Petra S

Vad härligt ni verkar haft det. Jorå, JAG har saknat dig och blev så glad över uppdateringen på din blogg !

Mums med äppelkaka!

Kramis Petra

2008-09-28 @ 21:07:59
URL: http://petras-place.blogspot.com/
Postat av: Anita

Hej bästa reskompisen!

Vad kul att läsa vad du skriver om vår resa. Härliga bilder. Urp, nu får du se upp med bokandet av kapten... har du tid med sånt egentligen? Hi hi.

Hoppas vi ses snart igen.

Tack för en härlig vecka tillsammans.

Kram, Anita

2008-09-28 @ 22:23:56
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Nilla

Välkommen hem!!

Jättekul att du är tillbaks, och självklart har vi saknat dig här.

Och jisses vilka härliga bilder, ser verkligen jättehärligt ut.

Och vilken rolig idè, att hyra en stor båt och sticka iväg med goa vänner. Tyvärr så känner jag ingen som kan styra en så stor båt, men det hade varit jättekul att åka iväg sådär.

Men det är klart, kan vi hyra in dig en vecka, så gärna :) då blir det ju ännu roligare, för då kan du ju berätta alla dina historier själv, istället för att behöva skicka dom, hahaha, och äntligen kanske någon som kan slå Putte, som alltid ska berätta sina historier.

Maten ser supergod ut, och äntligen fïck vi se dig och älsklingen :)

Ha en superskön vecka.

KRAAAAAM!!!!

2008-09-29 @ 07:27:15
URL: http://frutteline.blogg.se/
Postat av: AnnikaS

Välkommen hem!!!

Klart att du är saknad, fast jag visste ju var du höll hus och har tänkt på dig flera gånger. Vilka härliga bilder, kan tänka mig att ni haft en fantastisk vecka.

kram Annika

2008-09-29 @ 07:39:00
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Anneli

Hej vännen nu sitter man här i höstiga Sverige och kollar alla bilder gud vad skönt vi hade det måste träffas snart och titta på alla bilder tillsammans se om vi kan få ihop en helg som är jobbfri Kramar Anneli

2008-09-29 @ 16:21:30
Postat av: Elzie

Låter inte dumt det där. Nu är jag ingen hejare på att segla men som kuttersmycke skulle man kanske kunna följa med. Inte det? Nej, slipp då s.

Ha det så gott.

Kram Elzie

2008-09-29 @ 19:12:01
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Annika

Det där såg inte alls dumt ut! Vilken härlig snits du har...kapten! Så härligt att bara åka iväg sådär. Ha det så gott // Kram Annika

2008-09-29 @ 22:56:19
URL: http://mellbina68a.blogg.se/
Postat av: Lotta/ FruH

Välkommen hem Kapten Bölja! Det ser helt underbart ut, er semster i seglingens tecken måste varit toppen! En upplevelse att leva länge på kan jag tro!

Ha det gotthemma i den småländska myllan!

Kram,

Lotta/ FruH

2008-10-01 @ 17:35:38
URL: http://lottafruh.blogg.se/
Postat av: Petra/paradise

NÄmen ser man på! Du har hittat hem igen! Skönt!..jah, iallafall för oss andra så vi får se härliga kort igen! =D

Trevligt att veta att man kan hyra kaptenen på fotot!! Då kommer vi känna oss trygga vill jag lova! ;)

Låter som ni haft en toppenvecka! jag är inte alls avis..räcker ut tungan

Kramis!!

2008-10-01 @ 23:09:20
URL: http://paradises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0