9 April-10 Dopkort & "strumpbyxeblommor"

Hej tjo la hopp!!

Börjar jobba 11 idag så nu ska ALLT ske innan jag måste åka.

Vi ska ha gäster i helgen och det är "gamla" vänner till mej från Varberg som kommer och vi har inte träffats på
flera år så det ska bli så kul.

Tom deras ungdomar på 16 20 och 23 (tror jag) ville komma med (eller är de tvingade??)och det är ju extra roligt, jag kan säga att jag hade inte följt med mina föräldrar till någon när jag var i den åldern,

Frågade Sandra om hon hade följt med oss och hon svarade att jo till dem hade jag nog följt med.

Så nu ser jag fram emot en jättetrevlig helg.

Här kommer ett dopkort jag gjort till en liten tös som ska döpas i morgon.



Pyntade inte så mycket då jag tyckte papprena i sig var fint pynt.

Stämplen är Skogstokig

Om man tittar in hos Petra/Paradise så visar hon fina blomrankor hon gjort,
och då kom jag genast att tänka på när jag för minst 100 år sedan gjorde
blommor av nylonstrumpor. Lite samma teknik fast Petra har fuskat(ha,ha,ha,
förlåt gumman, kunde inte låta bli) och använt sig av färdigköpta blommor.

Här får ni se mina Påskliljor jag gjort och  letade fram ur mina gömmor, lika fina år efter år.





Närbild på en av påskliljorna.

Framöver kanske jag använder egentillverkade blommor på min kort, eller inte.

Ha det gott mina vänner kram Cathrin


Kommentarer
Postat av: Lena

Hahaha...jag gick till stället som börjar på PPPPPP..för att det låg närmst..hade faktiskt inge tro på att de skulla ha men var ju tvungen att kolla!!! Icke då...ska kolla på lite "flådigare" ställen..jag har nog faktiskt inte riktigt koll på vad du jobbar med..inredning och blommor..nåt åt det hållet har jag gissat på...misstänker att du har blomstertejp på jobbet!!! haha..



Åhh vilka memories..min mamma hade (eller har kanske)såna där strumpebyxblommor hemma....



Nä lunchen äär slut...vi höres...

Kram!!!

2010-04-09 @ 13:34:43
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Soulsister

Så vackra de är, ser ju riktiga ut också! Sådana hade min farmor tror jag fast i form av tulpaner.



kram

2010-04-09 @ 13:58:18
URL: http://www.soulsistersdiary.com
Postat av: Elzie

Kommer också ihåg de där nylonblommorna. Gjorde inga själv på den tiden, hihi. Men vi har många damer i mogen ålder som vi hälsar på hos och där står fortfarande de där blommorna kvar.



Hoppas ni får en jättetrevlig helg. Själv ska vi till Skåne och gratta lilla tjejen som fyllt 5.

Kram Elzie

2010-04-09 @ 14:48:23
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: L-L

Tack för din superfina kommentar hos mig! Åh, vad duktig du är på att pyssla, har aldrig sett såna blommor, och vilket superfint kort. Det är ju så kul att pyssla = ), det är avkoppling!



Ha en trevlig helg!

Kram L-L

2010-04-09 @ 16:54:29
URL: http://vitanyanser.blogspot.com
Postat av: Theresia

Såna blommor har min mamma gjort det kommer jag minsann ihåg.

Trevlig helg!

Fina papper har du på kortet mer behöver jag inte säga.... :)



Kram Theresia

2010-04-09 @ 20:40:16
URL: http://theresias.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

hahaha Såklart jag måste fuska, när man inte har sån talang som du att göra egna blommor :P

Söta påskliljor!

Och kortet likaså!! <3



TUSEN TACK SÖTASTE DU FÖR KORTET IDAG!!

Jag blev så oerhört glad!!

Vi har varit iväg på en tvådagarstripp till bla Gbg och Ullared så du kan ju tänka hur mycket jag shoppat nu :P

Ska du dit någonting framöver? Skulle nämligen behöva en hallmatta till. Å jag vill inte att den ska ta slut i sortimentet..behöver verkligen en sån hallmatta till!!!! gaaah ;)



STOR KRAM PÅ DEJ GUMMAN!!!!



//Petra

2010-04-09 @ 23:35:17
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: wivi

thihi!! Du är ju för rolig som jobbar med levande blommor och allt...men va gör man inte för att få pyssla lite...söta va dom ju oxå

Ha en koselig helg på dig

kram wivi

Postat av: Gunilla

Tjolahopp på dig också!



Vilka superläckra blommor du gjort. Visst ska du berätta hur man gör;=D!! Så kan jag äntligen få användning av mina tunna strumpor som annars är ngt av det värsta jag vet. Att ha på mig alltså, ryser, haha!!



Kortet är supersött och alldeles lagom dekorerat.



Hoppas att du haft/har en härlig helg med dina vänner!!



Ha en skön söndag tjejen och stor kram från mig♥/Gunilla

2010-04-11 @ 10:50:41
URL: http://kortnilla.logg.se
Postat av: Bittan

Strumpebyxeblommor !!!! Det va nåt nytt... eller gammalt, det är nåt jag aldrig har testat . De var ju jättefina. Va kul att ha nåt som håller år efter år.



Kramar Bittan

2010-04-12 @ 19:36:20
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0