24 November-09 Urp, 1 månad kvar!

Hej!

Shit, idag är det bara 1 månad kvar till Julafton. Hur ska man hinna ALLT?

Ja ja det har ju gått alla andra år så det går säker i år oxå,
fast hinner jag inte allt så får väl någon annan göra det, åt mej, hi,hi.

Idag känner jag att jag kan få mycket gjort.........måtte nu min känsla vara rätt.

Har förresten redan gjort 2 mjuka pepparkakor som min Älskling tycker så mycket om.
(fast säg vad inte han tycker om?)



Mmmmm, det doftar gott i hela huset.

Älsklingen har förresten skämt bort mej hela helgen med att laga mat i dagarna 3,
jag har jobbat och maten har stått på bordet när jag kommit hem,(ja om vi bortser från
i fredags kväll då satte han in potatisgratängen i ugnen när jag kom hem) Han hade fått besök
och eftersom han är man så kan han inte laga mat och prata på en gång,ha,ha,ha.

Potatisgratängen var supergod och till det fick jag grillade revben som han hör och häpna grillat själv, mums.

I lördags serverade han världens godaste lasange, mumms, mums,
och i söndags fick jag potatis rådjursstek och sås med tillbehör, och han som säger att han inte kan laga mat.
VILKET LJUG.

Skulle jag välja en ny man i mitt liv så skulle jag välja HONOM igen, HELT KLART.

Nu börjar doften av risgrynsgröt sprida sej i mitt hus oxå, den står och sväller på spisen nu.

På tal om risgrynsgröt så har jag gjort några "grötkort".





Taskig skärpa, men det funkar inte att scanna så bra med för mycket detaljer,
som kanelen på det sista kortet, brunt papper som jag rullat ihop till kanelstänger.



Det här kortet gillar jag, så gameldags. Dessa 3 kort har Skogstokiga stämplar.

Till sist blir det 2 julkort till, ett med hÄnglastämpel och ett annat med textstämpel
som jag inte kommer ihåg tillverkare på just nu och är för slö för att springa upp och kolla efter.





Alles för idag!

Nu ska jag återgå till pyssel och knåp i min lilla vrå.

Ha det bäst! KRAM Cathrin

Kommentarer
Postat av: Carina

Hej!

Tack för din kommentar om min kudde! Vad duktig du är på att scrappa kort!



Tack för titten!/C

2009-11-24 @ 16:05:00
URL: http://ihildashus.blogspot.com
Postat av: Bittan

Gokväll i julstöket !



Gud va effektiv du e !!! Du hinner nog med allt ska du se...annars har du ju en superduktig man som säkert fixar skinkan :-)



Här är det inte många knop...men jag har faktiskt lyckats scrappa 3 layouter idag. Var länge sen jag gjorde det ,allt annat pyssel har kommit emellan.



Ha de bäst krameli kram Bittan

2009-11-24 @ 20:47:11
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.com
Postat av: Ann-Louise Andersson

Hejsan



Jag tycker också om mjuk pepparkaka!!!!!!!!!!!Vilken man du har som kan laga mat. Korten du gjort är verkligen fina. Du hinner säkert med dina julbestyr, det blir jul ändå, varken vi hinner eller ej.



Pussa mannen/Ha de/Ann-Louise

2009-11-24 @ 21:11:08
URL: http://efterbehag.blogspot.com
Postat av: AnnikaS

Vilka fina kort du har gjort! Blev galet sugen på tomtegröt nu, så det får det bli en kväll framöver. Min sambo är fantastisk på att laga mat, men risgrynsgröt är något av det som jag brukar få göra.

kram Annika

2009-11-25 @ 20:03:09
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Soulsister

Tomtegröt är gott men pepparkakorna får du behålla för dig själv....gillar inte pepparkakor, oavsett om de är mjuka eller hårda...



kram

2009-11-27 @ 09:09:09
URL: http://www.soulsistersdiary.com
Postat av: Lena

Allt ditt "flit" i köket får mig verkligen att vilja..men fan jag hinner inte!! Njuter av att se vad du gör iallafall!!

DU är väldigt mkt välkommen att komma och pyssla i Kalmar..jag står med öppna armar!!! Kanske att man ska kalla till en skogstokig scrapträff??



Ha en trevlig helg!!



Kram Lena

2009-11-28 @ 00:42:48
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Lena

Ps. När fyller du år??

Kram igen

2009-11-29 @ 00:54:58
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Lena

Halloj vännen!

Här pysslas det minsann ordentligt!

Som alltid lika fina kort!

Din gubbe verkar verkligen ha talang i köket så det är ju bara att gratulera!

Önskar dig en härlig första advent!

KRAM Lena!!

2009-11-29 @ 10:12:50
Postat av: Annika

Men himmel så mycket du får skapat av allt. Du har ju värsta tomteverkstan av allt!!! Du får nog inga problem med att hinna....härliga alster du gör :) Kram Annika

2009-11-29 @ 15:52:34
URL: http://mellbina.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Du måste vara jordens flitigaste och verkar ha tusen saker på gång alltid, full rulle, härligt!!



Perfekt med en sambo som kan fixa så mycket gott. Härligt att sätta sig till dukat bord.



Dina kort är grymt snygga. Du fixar galant alla typer av kort lika brilijant!



Nu blir det träning för mig. Fast lite öm arm efter svinsprutan;=D!! Men skam den som ger sig.



Ha en mysig "ledig" dag. För det är väl tisdagar eller?



Kramen till dig vännen/Gunilla

2009-11-30 @ 19:16:01
URL: http://kortnilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0