11 November-09 Titta två gånger!!

Hej hej!!

Här händer det grejjer mest hela tiden, kul kul.

I helgen som gått har vi (jag och min Älskling) varit i Stockholm.

Vilken underbar helg, vi har bara haft det mysigt och njutit av att få vara tillsammans. Fredagen blev en heldag på stan, in och ut in och ut i alla affärer plus några till tror jag. Aj aj aj ont i fötterna av allt springande.

Kvällen avslutade vi på restaurang med C och P som oxå var i STORstan, åt och drack så himla gott.
Vi gick vidare till en pub för att hålla vätskebalansen, viktiga saker det där.

Lördagen gick åt till Båt och matmässa, himlans trevligt. Hade inga miljoner över så det blev ingen ny båt, men en ny spinnaker (ett segel för er som inte vet)blev beställd.

Vi avslutade kvällen på ännu en restaurang,mmmmmmm, vad gott.

Söndagen blev det ännu en sväng på stan innan vi åkte hemåt och i en av butikerna gick jag förbi en äldre man och jag bara måste skriva vad han sa när jag gick förbi.

Ni såg så bra ut så jag var tvungen att titta två gånger. Vilken komplimang va! Jag tror jag gick och log en halvtimme eftråt för mej själv.

Sen är det ju en annan sak att han var gamal och hade DÅLIG SYN, men det var gulligt sagt.

Två Skogstokiga Dt-kort kommer här:





Som avslutning blir det bilder på mina "fynd" i den lokala loppisbutiken,
jag kom över när jag åkte hem från jobbet idag.





En hel hög med ljushållare (Bittan det är ditt fel) alla är dock inte med på bilden.



En underbar glaskanna med cl mått på ena sidan och på andra sidan
är den graderad med tekopp, kaffekopp, vinglas och spetsglas.

HELT UNDERBAR, ny eller gamal ingen aning men den skrek på mej så den fick följa med hem för en tia.
(hela köpet gick till 50 kronor, snacka fynd)

Någon som vet vad spetsglas är?? Snaps kanske?

Ha en härlig kväll och var rädda om er.

STOR kram Cathrin

Kommentarer
Postat av: Bittan

Hej !



Hihihi kul att man kan påverka nån :-). Va mycke nödvändigt du hittade...var det möjligen i Ölmstad el har du hittat nåt nytt ställe ?

va mysigt ni verkar ha haft det i Sthlm o vilken kommentar !!! Inte alla som skulle gjort som han o faktiskt säga det man tänker. Vad några ord kan värma... tex alla fina kommentarer du skriver hos mej. Blir alltid glad :-)



Ha de gott kramelikram Bittan

2009-11-11 @ 19:32:14
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.com
Postat av: Martina

Hejsan!



Roligt att höra att Stockholmsresan blev lyckad!

Krya på dig kortet var helt underbart! :)

Blev lite nyfiken på det där med spetsglas och lyckades luska reda på följande:



" 'ska vi ta en rackare' i sammanhanget en snaps kommer sig av att då hästslaktaren kom på besök och skulle ha sin slaktarsup serverades denne i ett speciellt spetsglas på ben och fot. Detta glas var enbart till för rackaren som ansågs för att vara oren och ingen annan drack av det glaset."



Men en utförligare beskrivning av själva spetsglaset kan du hitta här:



http://www.collector-sweden.com/cuppa.htm



Ha det fint!

2009-11-11 @ 20:02:12
Postat av: AnnikaS

Vad mysigt det lät med en helg i huvudstaden. Korten är helt underbara och kortet med den söta "piggen" på blev favoriten.



kram Annika

2009-11-11 @ 20:12:58
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Anita

Hej vännen!

Er Stockholmshelg låter underbar. Det var ni värda, helt klart. Jadu, en komplimang kan man klara sej rätt så länge på. Och du... jag tror inte han hade dålig syn alls.

Underbara kort. Du är ju värre än Robert Broberg till att vara ordbajsare. :o)

Må så gott.

Grattis till loppisfynden.

Kramis från Anita

2009-11-11 @ 22:35:51
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Petra

Härliga kort och underbara FYND: VAR är din loppisaffär ?

ha det gott.

Kram Petra

2009-11-12 @ 08:45:02
URL: http://www.petras-place.blogspot.com/
Postat av: Elzie

Mysig helg och mysig kommentar. Synd att man inte får med sig den äkta hälften till storstan nån gång. Han har varit där för sista gången, säger han, hihi.

Jättefina kort också.

Hoppas du har en bra dag.

Kram Elzie

2009-11-12 @ 14:57:50
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Theresia

Hej vännen, här sitter jag o selma framfölr datorn.. det ska ju börjas i tid.

Kul att ni hade det bra i Stockholm. Kort har du ju gjort som alltid med en roluig text.Vilka fynd du gjorde på loppisen.



kram thrtrdia med en ammande selma bursäkta felstaningarna, skriver med en hand..

2009-11-15 @ 13:14:19
URL: http://theresias.blogg.se/
Postat av: Anita

Hej vännen!

Tack för erbjudandet om Bettan. Kan man stoppa henne i fickan för jag har nämligen ingen bil med. :o) Det ska nog gå bra. Jag vet nu att stationen ligger vid Stora torg och gågatan.

Kramis

2009-11-16 @ 20:18:34
URL: http://anita.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0