27 Maj-09 Lite smått och gott!

Hej hej!!

Hoppas ni alla har det bra. Jag mår toppen, tror jag,vågar inte känna efter så noga. Lite små skavanker här och där men det är inte mycket att gnälla över.

Dagarna springer iväg i en rasande fart och i vanlig ordning tror jag att jag hinner mer än jag gör,suck. Hinner ju för fasen inte ens blogga längre, men jag tror de flesta har lite mer än fullt upp just nu, så ni förstår säkert.

Var ute med båten i helgen och jag packade alla mina tjockaste kläder för här skulle minsann inte solen visa sej så mycket var det sagt, men så fel det kan bli. Vi hade värsta sommarvädret och jag höll på att svettas ihjäl, inte ett par shorts så långt ögat kunde nå,pust, det blev svettigt värre. Solen tog vilket de flesta kommenterade på kvällen då jag var rödare än en tomat i ansiktet, så det kan gå.

Tänkte bjuda på några kort, om ni vill förstås.



Ett kort till en liten nyfödd Nils......Skogstokig  stämpel.



Mina höns eller i alla fall några av de ca 50 stycken. Minst sagt frigående, ibland går de tom på vägen och flyttar inte på sej om det kommer en bil, så det händer att det står bilar här ute och tutar,hi,hi.



Har två gamla cyklar stående utanför min trädgård, och här är korgen på den ena
fylld med de ljuvligaste penséer.

Japp det var ett litet livstecken från mej, tack och hej.

Nu väntar pysselbordet en stund och kanske orkar jag sy upp mina nyinköpta sovrumsgardiner oxå.

Ha det, kram Cathrin

Kommentarer
Postat av: Anita

Hej vännen!

Valet är fritt som tur är när man vill åka utomlands. En del åker både vinter och vår, en del åker inte alls. c",)En del åker när de tror att det ska vara sol men så blir det inte. Himla otur.



Tack för titten på härliga bilder.

Vi åker ut på sjön i helgen, det ska bli härligt.

Jobbar du?

Kramis från Anita

2009-05-27 @ 20:53:55
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Soulsister

Oh så fiffig idé att ha blommor i cykelkorgen!



Tittar mest in för att önska dig en trevlig helg

kram

2009-05-29 @ 10:45:02
URL: http://www.soulsistersdiary.com
Postat av: Gunilla

Ett underbart fint och kul kort på samma gång. Den stämpeln är så läcker.

Fina bilder bjuder du på också. Tycker det är så charmigt med höns. Men jag vill INTE ha dom i mina rabatter;=D Räcker med duvorna som sprätter runt här. Dom ÄR faktiskt stora som höns;=D!!



Vet inte om det blir gladpack denna gången. Hade det förra gången så jag tror jag tar folie. Ugns eller vanlig får blir efter hur varmt det är, hihi. Så kan jag spraya gamla skor i silver. Nu var mitt klädproblem löst, SKÖNT!!



Sköt om dig och fortsätt fylla båten med vinterkläder och segla förbi så vi får lite sol här i Skåne!



Kramen och trevlig helg vännen♥/Gunilla

2009-05-29 @ 11:38:50
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Nilla

Vaaaaa...har ni höns???

Ja men då kommer du aldrig att se röken av mig :)

Vad bra att du fixde dom, så du slipper mig.

Alltså, höns är jag livrädd för...deras hacka´nde med huvudet´...dom är sååå l(äskliga) a förlåt, men jag är livrädd för höns.

Men Cathrin.....nu slipper du mig för tid och evigeht så nu kan ta undan spikmattan :) jag lär åka åka över den med en jäklarns fart...för höns fixar jag inte :)



KRAAAAAM!!!

2009-05-30 @ 22:13:30
URL: http://frutteline.blogg.se/
Postat av: Elzie

Nej, det är alldeles för mycket annat som tar ens tid, hi, hi. Men det måste ju skötas det också. Var i husvagnen i helgen och har visst solat lite väl bra. Inte i ansiktet, men bröstet!!

Hoppas du får en bra vecka.

Kram Elzie

2009-06-01 @ 08:39:06
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Lena

Snyggt med blommorna i cykelkorgen!

Vad fyndig du är!

Söta höns du har!

Så du är en liten bonnkärring du ;)?!

KRAM!

2009-06-02 @ 09:40:10
URL: http://cruelladelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0