22 Mars-09 Hallå Alla!!

Hej!

Hur har ni det??

Jag har det bra, tror jag........hinner inte känna efter, och gör jag det så har jag säker ont någonstans.
Just det hade ju ont i huvudet tidigare idag men jag tog en tablett och vips så var det över. Vilken tur att det finns värktabletter.

Igår hade jag en heldag ute.....sååååååå härligt.

Först åkte vi för att hämta havre till mina älskade små hönor, ja med traktor då så man riktigt får känna på hur det är att vara "bondmora".
Sen planterade jag några penséer i en korg på min gamla cykel som står utanför vår trädgård. Efter det fick jag för mej att klippa våra äppelträd  5 av  de 12  blev klippta.

Sandras pojkvän satt på staketet och kollade in svärmor när hon balanserade på en stege, och frågade om han inte kunde få hjälpa till för det såg så kul ut. Gärna sa jag, och talade om var det låg en sekatör till.
När han inte kom tillbaka bad jag Sandra kolla upp vart han tog vägen.

Men Mamma, nu klipper han plommonträden, ska man det?????? NEJ, NEJ NEJ...........de ska klippas på hösten eller sensommaren. Det var ju i all välmening och ingen större skada skedd då vi hann stoppa honom innan han jämnat trädet med backen,hi hi.

Hann även kratta ihop en hel traktorkärra med löv tack vare Sandras hjälp. Jo tack jag vet att jag borde krattat upp dem i höstas men då hade jag antagligen något roligare för mej, och de låg ju snällt kvar och väntade.

Inne i köket hade jag Linn till att fixa middag, käre tid så mycket det kan bli gjort om alla hjälper till.

Idag är det lugt och skönt här hemma, de 3 manliga familjemedlemmarna har åkt till fjällen för att åka skidor några dagar och de 3 kvinnliga blir kvar här hemma. så idag har vi haft en riktig slappardag.
Nu innebär inte det att vi ligger på sängen och inget gör, utan vi har gjort sånt där som är roligt. Planterat om lite växter sått lite fröer och pysslat lite.

Har bla gjort 2 beställningskort och för första gången har jag gjort 2 lika dana kort för det var så hon ville ha det.
Beställaren ville skicka inbjudningskort till sina gäster som ska komma till dem på Påskafton.

Jag har använt Skogstokigas höna, och de 2 olika alfabeten heter Disco och Slobbery Kiss.



Nu måste jag försöka ta mej till spisen då det börjat kurra i magen.

Hoppas ni ALLA har en skön söndag.

Kramar från Cathrin

Kommentarer
Postat av: Petra

Som vanlig har du gjort ett läckert kort med superfyndig text. Du rockar fett tjejen :O).

2009-03-22 @ 18:20:07
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Nilla

Visst får man mycket gjort om alla hjälps åt, tur bara att ni han stoppa svärsonens framfart i träden :)

Här har vi också haft fullt upp i helgen, men inget trädgårdarbete, tyvärr. Ligger lite efter med sånt jag borde ha gjort i höstas, men vad sjutton, allt gammalt krafs går ju att klippa ner nu också :)

Ja, nu fick vi tyvärr lite snö inatt, men till helgen hoppas jag vårsolen värmer gott igen, och DÅ ska här röjas.

Må så gott min vän, och var rädd om dig.

KRAAM!!!



2009-03-23 @ 06:59:41
URL: http://frutteline.blogg.se/
Postat av: celebri

Hej jag hittade din blogg på bloglovin så jag följer nu den



Kram

2009-03-23 @ 08:35:09
URL: http://celebri.blogg.se/
Postat av: Lotta/ FruH

Vilket läckert kort med din glada höna, det är allt något äggstra! Låter som ni haft en härlig trädgårdshelg, det var tur att du lyckades rädda sommarens plommon....Vi vaknade till en VITT vinterlandskap idag, hur ska vädret ha det egentligen?

Ha det bäst tjejen!

Kramar,

Lotta/ FruH

2009-03-23 @ 09:29:17
URL: http://lottafruh.blogg.se/
Postat av: Soulsister

Jättefint påsk kort!

2009-03-23 @ 15:52:21
URL: http://www.soulsistersdiary.com
Postat av: sandra

Men Hallå!



Låter som ni har haft en toppenmysig helg=)

Fick också en massa energi och vårkänslor men kraschade ganska rejält när jag vaknade igår morse:( SNÖ!!.........SKIT!!



Mysiga kort förresten=) Alltid kul med beställningar;P



Fortsätt att mysa och ha det gott, när/ hur ska vi få till vår scrappingträff tycker du?



Krameli kramisar !

2009-03-24 @ 07:37:37
URL: http://sandraekeblads.blogg.se/
Postat av: Lena E

Hej!! Du har en rolig utmaning i min blogg!!

Mvh Lena =)

2009-03-24 @ 13:41:07
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Annika

Men jösses, gör du allting i 100 knyck? Skönt att få hjälp med sysslor, det går dubbelt så fort och det blir roligare. Tur att trädet inte kapades skratt Skönt med bara tjejligan hemma...Underbart roligt kort med fyndig text. Ha det så gott. Kramar Annika

2009-03-24 @ 21:01:34
URL: http://mellbina68a.bogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0