5 Augusti-09 I´m back= slut på lugnet!

Hello evryhopa!

Ja då var man tillbaks med fast mark under fötterna igen.
Har varit på semester i 3 veckor i vår segelbåt och vi har haft det såååååå härligt.

Denna semester hade vi bestämt oss för att gå till ostkusten, då vi har vår båt i Vättern så innebär detta att man måste ta sej ut till havet via Göta Kanal och genom ett 30-tal slussar.

Jag hade väl tänkt mej att jag skulle vara "hopp i land Kalle"  men när vi kom till de första slussarna så stod jag vid rodret och jag hamnade nog i någon slags  typ koma för det blev jag som körde genom ca 20 slussar, det hade jag verkligen inte tänkt mej och för den delen inte trott att jag skulle klara heller.



Här är vår båt i en av slussarna, ni skymtar mej där bak och i fören har vi min Peter.

Det kan hända mycket när man går Göta kanal, ex fick vi vår flagga avkörd 2 ggr , den har alltså blivit ca10 cm kortare denna semester. När det hände andra gången höll vi på att få ge Anneli konstgjord andning för hon skrattade så.

Uffe & Anneli har varit vårt trevliga sällskap hela semestern, de har haft egen båt och är klubbkompisar till oss.

Sen höll vi nästan på att köra rakt in i en 3-4 miljonersbåt i en av slussarna (tack och lov stog jag inte vid rodret då) Jag skrek back BACK, BACK all vad jag orkade men det kördes på hej vilt. Det fanns helt plötsligt ingen backfunktion, men Emil var snabb och hoppade av i fören på vår bår och ner på den andra båtens badbrygga och fick´stopp på det hela, PUST vilken pers. Sen blev vi tillsagda att köra så fort vi kunde ut från slussen då det skulle komma ett tåg och passera när bron var stängd igen...........ja men vad häder då????? Vår båt kunde knappt köra framåt heller så vi kröp ut från slussen och jag trodde vi skulle bli rammade av både bro och tåg, men det gick, pust.
Troligtvis hade vi fått något i propellern för sen flöt det på.

En kvinna ramlade i en av slussarna när hon skulle hoppa i land........tror ni hon hade flytväst???Inte då, jag blir så trött på folk som tror de är odödliga. Resten av resan var dock flytvästen på även på denna kvinna men då ramlade hon ju inte i.


Här har ni mej vid rodret och med flytvästen på.

Ja nu kan jag ju inte berätta vad som hänt  under 3 veckor i ett inlägg så för att ni inte ska bli alldeles uttröttade på mej så avslutar jag detta inlägg med 2 bilder.



Min älskade Peter mannen och seglaren i mitt liv!



Till slut en bild på lite tamp.......eller heter det snöre??

Ha det gott allihop och tack för era kommentarer när jag varit iväg.

Kram Cathrin

Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Vad härligt det låter med er semester, förstår att ni haft det gott.



kram Annika

2009-08-05 @ 19:55:51
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Anita

Hej vännnen!

Jag vill höra mer och vill fler bilder. Snälla. Inte blir man trött på att läsa dina rader. Det är så roligt.

Hoppas vår lilla överraskning också blir ett semesterminne. :o) Vi tyckte att det var lyckat.

Idag ska vi åka till Kungälv sjukhus för Anna ligger där med två brutna ben. Hemskt. Men vi tänker att det kunde gått värre.

Kramis till dej från mej

2009-08-06 @ 07:46:25
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Petra

Välkommen tillbaka från båtresan.

När man läste texten var det lite som...

Göta Kanal, vem drog ur proppen III.

fniss Du skriver så roligt att man ser hela förloppet framför sig.

Ha det så gott

Skogstokiga bamsekramar

Petra

2009-08-06 @ 14:17:21
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Lena

Välkommen hem!!! Äntligen lite liv i bloggen! Det heter förresten tamp, Cathrin.....inte snöre....tamp;)!

Nu är det dax för mig att bege mig iväg. Tänker dock varken sitta vid ett båtroder eller flygplansroder heller, för den delen. Ska avnjuta en flygplanstur raka spåret ner till varmare nejder....Turkiet! :)

Ha det nu så himla gott och sköt om dig!

Vi ses igen om 2 veckor!

KRAAAAAAAAAAAAAAAM!!!!

2009-08-07 @ 14:41:11
URL: http://cruelladelena.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

Sötaste du!

Ser jag dej (får ju givetvis ta med mej kikaren) så vinkar å skriker jag! haha

Jo, flygningen är på kvällen..tror det börjar runt 19 nångång.

Ska upp till storstan tidigare å glutta lite i affärerna =)

OOH!! Så du ska också flyga ballong! Va roligt!! Å vilken gullig karl du har som köpte till en biljett bara för å få med dej!! =)

Jo tack..jag är allt bra avis på din cider!! Ostbollarna får du dock gärna behålla för dej själv ;)



STOR KRAM så KANSKE vi ses imorgon!!!! =D

2009-08-07 @ 23:27:14
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Nilla

Ååååå äntligen är du tillbaks igen :)

Och vilka härliga bilder på en superwoman som galant tog er genom slussarna. Det måste vara jättemysigt att vara ute på sjön som ni är, säkert lika mysigt som att campa med husvagn ;)

Läskigt med kvinnan som föll i vattnet, och hoppas att hon lärde sig en läxa att man ska ha flytväst!!!!

Återigen, jättekul att du är tillbaks, även om jag fått små goa och roliga sms av dig under sommaren.

Må så gott, och så hoppas vi på en fin avslutning på augusti, så det blir en och annan båt/husvagnstur igen.

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!!

2009-08-10 @ 18:00:23
URL: http://frutteline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0