9 September-08 Jag har plockat svamp!

Hej hopp!

Igår var jag och mina tjejer i skogen och plockade svamp. Det fulkommligt kryllar av svamp.





Ja nu var det ju inte dessa svampar vi plockade,för då hade jag väl inte suttit här idag,
men jag kunde inte låta bli att fota dem.



Även den här.........



....och den här fick stå kvar.

De som fick följa med hem var ibland så här svåra att hitta...



Men de ska inte tro att de kan gömma sig för mej inte,HA;HA.



Väl hemma igen så hamnade de i stekpannan,och Sandra bakade goda scones
som vi smällde i oss.MUMS.

För er som undrar så har det tagit flera dagar att hämta sig efter Adelövs marknad.
Full fräs från morgon till kväll,men man hinner inte känna efter om man är trött förens det är över och då är det ingen idé att känna efter för då tror man MINST att man inte klarat livhanken.
Men kul har vi,skrattar gör vi och rör ihop det gör vi med,men det bjuder vi på.

Till vår stora förskräckelse gick stömmen och var borta i ca 2 timmar. HUR KUL ÄR DET??? När man ska koka kaffe och korv och göra toast. INTE ALLS! Men syrrans man var fyndig och kom på att han hade en gasoltub och med hjälp av den så blev det både kaffe och korv. Det var bara toastgjärnet som inte gick på gas,men de som ville ha toast var väldigt förstående.
Eftersom HELA marknaden var stömlöst så spred det sig att vi hade kaffe och vi blev invaderade,tänk vad beroende folk är av kaffe.

Till sist ett kort jag gjort till vår seglarkompis som fyller 50 år idag. GRATTIS!



Nä nu får det räcka för denna gång.

Eller förresten.....vet ni vad jag ska göra för första gången i mitt liv idag??

Jag ska gå på trav på Axvalla. Sambon är bjuden av ett företag som han jobbar med och lilla jag får följa med.
Återkommer i nästa inlägg hur det var.

KRAMAR till er alla som har orkat läsa ända hit.
Cathrin

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Åhhh vad avundsjuk jag blir... smörstekta kantareller är ju så gott.

2008-09-09 @ 14:55:31
URL: http://ullabella.webblogg.se/
Postat av: Anita

Hejsan vännen!

Hoppas att du fick mailet med boktips. :o)

Mums, vad mycket gott ni hittade i skogen.

Och mmmm, vilket fint kort Uffe får.

Ha det gott.

Ses snart? Höstvandring på Öa?

Kram, Anita

2008-09-09 @ 16:47:13
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Lena

Nice att stoppa i sig de där pricka svamparna!

Bra att ni höll er till dom ätliga!

Kram!!

2008-09-09 @ 18:03:18
URL: http://yran.blogg.se/
Postat av: Anneli

Hej vännen Uffe är mycket stolt över kortet och tackar jätte mycket: Vi syns väl till helgen med vandrarskorna på kram Anneli

2008-09-09 @ 20:24:28
Postat av: Nilla

Visst är det lycka, när man hittar de där stora gula knatarellerna :) och vad gott med scones till, det var det år och dag sen jag bakade.

Så du ska försöka kamma hem storkovan på trav du ;)

Jag och Putte var på trav i Kalmar förra sommaren, men jag kan lova att det var både första och sista gången. Till och med han, tyckte det var olidligt tråkigt. Hoppas inte jag skrämmer dig nu, för blir du miljonär, så får jag ju allt ändra mig, och sätta mig där vid travbanan och försöka pricka in rätt hästar :)

Ha en härlig onsdag!!

KRAAAAAAAAAAAAAM!!!

2008-09-10 @ 07:17:14
URL: http://frutteline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0