20 Maj-08 Go´kväll!

Hejsan!

Idag har jag varit ledig eftersom det är tisdag idag.Men vad har jag gjort????? Inte en vettig handling på hela dagen. Har mest lallat omkring och bara varit.SKÖÖÖÖÖÖNT.

Det behövdes faktiskt efter helgen då vi haft konfirmation,eller rättare sagt min sambos son har konfirmerats och det blev ju lite att stå i när halva släkten skulle komma hit.

Vi var 17 personer och Emil tyckte vi skulle bjuda på exotisk planka så så fick det bli.Jag har fått många påpekande om att det finns faktisk de som lever på att göra plankor på beställning.HM,hade jag ingen aning om så jag har fixat allt själv,så jag får väl skylla mej själv om jag haft mycket att göra.

Frallorna bakade jag förra veckan,potatissalladen gjorde jag i fredags,kycklingfileén grillade jag i lördags.Sen bar det iväg på yrkes-SM där min dotter var med bland floristerna,såååå mycket fint att titta på.
Hem och vända och sen till kyrkan på lördag kväll där familjerna till konfirmanderna hade en trevlig kväll. Väl hemma så var det att börja skära frukt på längden och tvären.

Upp och hoppa kl 6 på söndagsmorgonen för att göra i ordning plankan innan vi åkte till kyrkan.

image129

Så här såg det ut och gott var det.
Senare på em när gästerna åkt hem åkte jag och Peter till Hästholmen där vi hjälpte till att masta en båt,
men Göta Petter så jädrans kallt det var. Hemma igen så small det bara till i lakanen när jag la mej,tror jag sov innan jag låg i sängen.

image130

Mitt senast kort,fast det var lite ljug,jag har en del på gång som jag inte kan visa än.

Alles från mej,tack och hej.

Cathrin

Kommentarer
Postat av: Anita

Hej vännen!
Mumsfillibabben vad det ser gott ut. Men käre tid va mycket jobb. Fast jag anar att det var uppskattat.
Men.. var ni i Hästholmen i söndags em? Det var vi också. Hos Urban och Bittan och fikade i deras båt.
Så det kan bli. :o)
Ha en bra vecka och grattis till Moa & Max stämpeln.
Kram från Anita
Hälsa konfirmanden och hans pappa.

2008-05-20 @ 22:27:36
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Petra S

NU förstår jag varför du inte varit så aktiv på bloggen det senaste. Det såg supergott ut ! Klart att det finns de som lever på att sälja färdiga plankor - MEN det kan inte bli lika gott som din verkade vara....!
Fint kort...
Kramis Petra

2008-05-20 @ 22:43:58
URL: http://petras-place.blogspot.com/
Postat av: Lotta/ FruH

Här vid min data, så får man akta sej och inte halka i dregelpölen under mej - mums vad mycket gott och fint du har ordnat tjejen!Hoppas att det gick bra för din floristdotter, har hon ärvt det från dej så gick det nog kalasbra!
Skönt att Emil inte spillde på kåpan och fick visa ben och skor.....
Ditt kort är en sådan läckerbit för ögat!
Ha det finemang!
Kram,
Lotta/ FruH

2008-05-20 @ 22:50:42
URL: http://lottafruh.blogg.se
Postat av: Anneli

Hej vilken fin planka då vet man ju vad man kan beställa om man behöver :) ha en forsatt bra vecka kramar Anneli

2008-05-21 @ 05:31:30
Postat av: Nilla

Men OJ OJ OJ vad det där ser gått ut :)
Du kanske skulle sadla om och börja catera mat istället, fantastiskt vad fint du hade gjort.
Mycket inspiration till mig, som ska ha kals för släkt och vänner här på fredagkväll. Fredrik fyller 17 år, och han har beställt potatisgratäng, rostbiff, skinka och kycklingspett. Men det är ju ingenting mot allt du stått och gjort. Men allt som går att förbereda gillar jag, så imorgonkväll blir det till att baka och fixa det sista.
Hoppas du har en lugn helg som väntar, eller ska du jobba då??
Ha en skön onsdag.
KRAAAAM!!!

2008-05-21 @ 07:13:35
Postat av: VeronikaP

Oj, oj vad gott det såg ut!! Bra jobbat!!
Hörde att det variit yrkes-SM i helgen. Hade varit roligt att titta på något sådant... Vackra saker kan jag tro!
Fint kort, som vanligt!!

2008-05-21 @ 07:26:03
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: Elzie

Du milde vad gott det såg ut. Man blir ju rent hungrig!! Och blom-SM. Hur kul hade inte det varit att få vara med där. Bara jag slipper jobba med julstjärnor och andra doftande saker så går det bra *s*. Skulle gärna jobba i blomsteraffär och har faktiskt prövat på det!!
Den där potatissalladen såg så god ut. Har du något smarrigt recept på den?
Ha en bra dag.
Kram Elzie

2008-05-21 @ 09:03:29
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: AnnikaS

Du är inte dålig du, vilken planka! Det såg helt klart supersmarrigt ut.

Kortet var riktigt fint! Du lät så hemlighetsfull så nu är jag nyfiken på vad du har för projekt på gång.
kram Annika

2008-05-21 @ 10:32:17
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Angelika

Å va smaskigt!
Ja jag va lat för jag beställde min exotiska planka som jag bjöd på på min födelsedag för ett par veckor sedan. Din ser faktiskt godare ut också..
Vilket underbart kort, superfint!!
Kram

Postat av: Lena

Jisses vad med godsaker!!!
Du får definitivt komma hit och fixa maten till min examen!
Smaskens!
Kram!

2008-05-21 @ 23:17:32
URL: http://cruelladelena.blogg.se
Postat av: Gunilla/Nilla

Du är SÅ tokflitig så jag blir alldeles, ja jag vet faktiskt inte vad jag blir;=)!!
Fatet ser så läckert ut. Hur länge innan måste man beställa;=)?! Yngste sonen tar studenten nästa år. Är det OK om jag beställer nu så har du gott om tid!!
Kortet är fint som tusan! Du får till det så läckert med Penny Blackstämplarna. Inte helt lätta att färglägga med du gör det SÅ snyggt!
Nu ska jag ut i trädgården och göra lite nytta.
Sköt om dig och ha en bra dag
Stora kramen till dig
/Gunilla

2008-05-22 @ 10:55:06
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Sussig

ojoj, det där ser jättesmaskigt ut!
Tror jag snor iden, då min son tar studenten nu i början av juni. Verkar ju gå att förbereda väldigt bra!

Kortet är ju super som vanligt.
Ha det bra!

2008-05-22 @ 17:02:32
Postat av: Chie

Nämen...vad duktig du var!!! Du kan till och med öppna en catering firma *fniss

Ser så god ut...hmmm! skulle smaka din goda frallorna.

Hoppas att allting gick bra och sonen var nöjd med presenterna §:-))

Ha en trevlig helg.
//chie

2008-05-24 @ 00:32:58
URL: http://richiesliv.blogg.se
Postat av: VeronikaP

Du är utmanad, kika i min blogg... :-)

2008-05-24 @ 20:02:44
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: Emiledel

Looks good! Many thanks, Thanks much!

2009-03-12 @ 11:38:07
URL: http://emiledel.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0